Szkolenie

KPI w zakupach

O szkoleniu

Jak mierzyć efektywność i redukować koszty zakupów w firmie?
Chcesz sprawdzić, gdzie szukać oszczędności w zakupach?
Stoisz przed koniecznością kalkulacji kosztów w zakupach?
Chcesz wiedzieć jak zdefiniować KPI w zakupach i właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?

Możemy Ci pomóc!
Dlaczego warto wziąć udział?

Dzięki udziałowi w szkoleniu dowiedz się:

  • Jak mierzyć efektywność zakupów w przedsiębiorstwie?
  • Jak ocenić efektywność dotychczasowych praktyk?
  • Jak usprawnić procesy zakupowe i zredukować koszty?
  • Jak efektywniej zorganizować zakupy w firmie?

Wyniki badań pokazują, że 27% organizacji nie prowadzi żadnego pomiaru efektywności funkcji zakupowej a 30% raportuje wyniki tylko na wewnętrzne potrzeby działu zakupów.

Od sprawności pracy działu zakupów zależy dostępność na czas surowców i produktów odpowiedniej jakości, a to w dużej mierze zależne jest od sprawnego przekazywania informacji między działami na temat planowanej produkcji czy sprzedaży.
Nasze szkolenie daje kupcom narzędzia i rozwiązania, których zastosowanie jest konieczne, żeby dział zakupów pracował efektywniej i oszczędniej.

PO ZAKOŃCZENIU UCZESTNICY SZKOLENIA KPI DLA DZIAŁU ZAKUPÓW OTRZYMUJĄ:

  • Wzory KPI w różnych obszarach – produkcji, sprzedaży itd.
  • Wzory matrycy celów do definiowania KPI
  • Wzór arkusza planowania sprzedaży (MS EXCEL)
  • Wzór arkusza planowania kontraktów (MS EXCEL)
  • Narzędzie analizy ABC i Analizy Wielowymiarowej (MS EXCEL)
  • Narzędzie analizy XYZ (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztu sprzedaży/promocji (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztów zakupu (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji kosztu magazynowani (MS EXCEL)
  • Narzędzie kalkulacji  TCO (MS EXCEL)
Kto powinien wziąć udział?
  • dyrektorów działów zakupów,
  • kierowników działów logistyki i zakupów,
  • menedżerów kategorii zakupów,
  • służb zakupowych,
  • wszystkich osób biorących czynny udział w budowie efektywnych zakupów w przedsiębiorstwie,
  • osób, od których wymagane jest analizowanie kosztów zakupów i raportowanie.

Program szkolenia

Budowa drzewa kategorii zakupowych w przedsiębiorstwie

  • Kategorie główne
  • Subkategorie (podkategorie)
  • Indeksacja procesów
  • Instrukcja drzewo kategorii zakupowych
  • Konsolidacja zakupów w ramach kategorii zakupowych – wady i zalety

Cel: Uczestnicy będą potrafili stworzyć drzewo kategorii w tym przypisać do kategorii głównych subkategorie oraz bazę indeksową. Dowiedzą się o zaletach, zagrożeniach oraz wadach konsolidacji zakupów wg kategorii.

Wyznaczenie priorytetów zakupowych i wpływu poszczególnych kategorii na koszty i wynik finansowy

  • Analiza ABC
  • Definiowanie dodatkowych parametrów
  • Analiza wielowymiarowa

Cel: Uczestnicy będą potrafili zdefiniować priorytety zakupowe wartościowo raz przy pomocy innych parametrów, a w konsekwencji efektywnie optymalizować realizowane zakupy.

Ćwiczenie: Analiza ABC z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie priorytetów zakupowych wg wartości

Analiza zakupów przy pomocy macierzy Krajicka (wartość – ryzyko)

  • Identyfikacja wartości zakupu
  • Identyfikacja ryzyka
  • Wyznaczanie kategorii Strategiczne, Wąskie gardła, Dźwignie, Rutynowe
  • Zarządzanie kategoriami
  • Implementacja macierzy w ERP
  • Sposób postępowania z poszczególnymi kategoriami

Cel: Uczestnicy nabędą praktyczną umiejętność określenia ryzyka w zakupach i na tej podstawie zdefiniowania 4 podstawowych kategorii w macierzy Krajicka oraz wyznaczenia sposobu zarządzania poszczególnymi kategoriami.

Ćwiczenie: Budowa macierzy Krajcka z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, definiowanie parametrów ryzyka, filtrowanie kategorii 

Planowanie i prognozowanie w zakupach

  • Analiza trendów zakupowych i odchyleń od tych trendów
  • Analiza XYZ
  • Macierz ABC/XYZ
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów
  • Planowanie zakupów na potrzeby kontraktów sprzedaży i promocji
  • Narzędzie planowania promocji a zakupy

Cel: Uczestnicy będą potrafili, w oparciu o analizę XYZ praktycznie wykorzystywać formuły optymalizujące wielkość zamawianej partii.

Ćwiczenie: Analiza XYZ z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie zakupów ciągłych i sezonowych (zamówieniowa, typowy sezon).

Przedstawienie narzędzia w MS EXCEL (SPA – Selling & Purchasing Algorithm): narzędzie planowania wielkości sprzedaży i zakupów – uczestnicy otrzymają gotowe narzędzie w Ms Excel, które pozwala planować sprzedaż handlowcowi i na tej podstawie tworzy zamówienia dla działów zakupów.

Kontroling zakupów

  • Nowoczesne formuły kosztowe w zakupach, eliminacja pułapek dostawców
  • Koszty całkowite koszty posiadania i nabycia – TCO, CKN
  • Kalkulacja kosztów zakupów
  • Kalkulacja kosztów magazynowania
  • Wskaźniki oceny zakupów
  • Wskaźniki oceny magazynowania
  • Wskaźniki oceny zapasów
  • Analiza wskaźników – częstotliwość i sposób analizy

Cel: Uczestnicy poznają alternatywne formuły oceny atrakcyjności zakupu – TCO, CKN, LCC zaprojektowane do oceny ofert dostawców oraz zapoznają się z zasadami ich wykorzystania w przedsiębiorstwie.

Uczestnicy poznają praktyczne metody kalkulacji kosztów w zakupach w tym kosztów zakupów, kosztów magazynowania, kosztów utrzymania zapasu.

Ćwiczenie: Analiza TCO z wykorzystaniem MS Arkusza Excel, wyznaczenie dostawcy ze względu na TCO

Definiowanie KPI w zakresie zakupów – Jak właściwie opomiarować efekty pracy działu zakupów?

  • SMART a cele i KPI w zakupach
  • Matryca celów zakupowych
  • Sposoby konstrukcji KPI w zakupach
  • Krzyżowanie wskaźników
  • Monitoring wskaźników

Cel: Uczestnicy będą potrafili właściwie zaprojektować oraz zdefiniować wskaźniki efektywności pracy (KPI) działu zakupów, a także poprzez odpowiednią strukturę takich wskaźników wyeliminować pojawiające się w przedsiębiorstwach konflikty celów poszczególnych działów.

Czas trwania

8:30-15:00

Prelegenci

Cytat

Praktyk branży zakupowej, twórca strategii zakupowych i procesów zakupowych wykorzystywanych w wielu polskich przedsiębiorstwach.
Ma na swoim koncie wdrożenia systemów optymalizujących procesy zakupowe w firmach produkcyjnych i usługowych.
Dr zarządzania, pracownik Katedry Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego, ze specjalizacją logistyczna obsługa klienta, sieci logistyczne, infrastruktura logistyczna, zarządzanie projektem w logistyce, optymalizacja kosztów logistyki, identyfikacja i zarządzanie ryzykiem w zakupach.

Audytor systemów logistycznych i magazynowych. Autor procedur zakupowych i z zakresu zarządzania projektem Project management. Twórca metodyk projektowych na potrzeby biznesu i szeroko pojętej logistyki SPM i ASPM.

Kierownik studiów i wykładowca na studiach podyplomowych Zarządzanie projektem oraz Zarządzanie Projektem Europejskim realizowanych w ramach Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej. Kierownik programowy Polskiego Stowarzyszenia Zaopatrzenia i Logistyki. Autor ponad 100 publikacji, 12 książek współautor 3 poradników i wielu praktycznych opracowań z zakresu redukcji kosztów zakupów, składania i realizacji zamówień, zarządzania łańcuchem dostaw. Współpracownik czasopisma Gospodarka Materiałowa & Logistyka. Doświadczony trener i twórca szkoleń, od 1996 roku prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe. Konsultant, odpowiedzialny za zaprojektowanie i wdrożenie rozwiązań z zakresu organizacji zakupów i logistyki w wielu polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych. Zaangażowany w realizację programu Tempus w zakresie zarządzania logistycznego w gospodarce polskiej. Odbywał staże w brytyjskich przedsiębiorstwach w zakresie logistyki transportu.

Publikacje:

• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
• Logistyka jako element koncepcji zarządzania

Potrafi zaktywizować najtrudniejsze grupy szkoleniowe. Szkolenia realizowane z jego udziałem są wysoko oceniane nawet przez najbardziej wymagających uczestników.

Gdzie i kiedy

Online 17 września 2021

Zapisz się

Szkolenie online
590 PLN
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

  1. Organizatorem szkolenia online jest Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT Joanna Jarosz-Opolka z siedzibą 
w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, 44-100 Gliwice, NIP 631-139-99-87,
    Regon 277586519.
  2. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie uzupełnionej, podpisanej oraz opieczętowanej karty zgłoszenia uczestnictwa. Faktura zostanie wystawiona po szkoleniu, wyjątek stanowią osoby prywatne, które zobowiązane są do dokonania przedpłaty na rachunek OSiI Effect.
  3. Po otrzymaniu przez OSiI „EFFECT” karty zgłoszenia na szkolenie online, Zamawiający na dzień przed szkoleniem otrzyma link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi i instrukcją techniczną.
  4. Zabrania się kopiowania i udostępniania linku umożliwiającego uczestnictwo w szkoleniu online osobom niezgłoszonym przez Zamawiającego.
  5. Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” oświadcza, że cała treść szkolenia dostępna po zalogowaniu do platformy jest przedmiotem praw autorskich. Zakazuje się nagrywania, kopiowania, powielania, dalszego przekazywania treści, oraz danych do logowania bez zgody właściciela praw autorskich.
  6. Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” nie ponosi odpowiedzialności, za wszelkie problemy techniczne leżące po stronie Uczestnika, które uniemożliwią mu całkowicie lub częściowo uczestnictwo w szkoleniu (brak kamery, głośników, mikrofonu oraz brak dostępu do Internetu),

a także za zakłócenia, w tym przerwy  w funkcjonowaniu platformy ZOOM/TEAMS, na której obywa się spotkanie spowodowane siłą wyższą,niedozwolonym działaniem osób trzecich lub 
niekompatybilnością platformy ZOOM/TEAMS z infrastrukturą informatyczną Zamawiającego.

  1. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Administrator Danych Osobowych - Ośrodek Szkoleń i Informacji „EFFECT” informuje, że:
  • Administratorem danych osobowych w Ośrodku Szkoleń i Informacji EFFECT z siedzibą 
w Gliwicach, ul. Kozielska 137D, 44-100 Gliwice jest Dyrektor Ośrodka Joanna Jarosz-Opolka
  • Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD), który reprezentuje Administratora w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych osób fizycznych. Kontakt z IOD możliwy jest za pośrednictwem poczty elektronicznej: effect@effect.edu.pl
  • Przetwarzanie danych osobowych Uczestnika realizowane jest na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu niezbędnego wykonania umowy i realizacji obowiązków nałożonych na organizatora kształcenia określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych
  • Celem przetwarzania danych jest przetwarzanie danych osobowych Uczestników szkoleń dla prawidłowego i zgodnego z przepisami prawa prowadzenia dokumentacji szkoleniowej oraz administracyjnej
  • Uczestnikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
  • Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych ze względu na konieczność przetwarzania danych przez Administratora w celu niezbędnego wykonania umowy.
  • Podanie danych osobowych wynika z przepisów prawa i jest niezbędne do przeprowadzenia procesu organizacji oraz realizacji szkoleń.
  • Dane osobowe Uczestnika nie będą udostępniane osobom fizycznym lub podmiotom, które nie są do tego uprawnione. Dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym do ich pozyskania na podstawie przepisów prawa regulujących ich działalność.
  • Dane osobowe Uczestnika nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  • Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
  • Dane osobowe Uczestnikaprzechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji celów, a po tym czasie przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy prawa.

Szkolenie będzie realizowane na platformie ZOOM ( https://zoom.us/)

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice ul. Kozielska 137d
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!