Szkolenie

Kraje Arabskie - różnice międzykulturowe, metody efektywnej komunikacji w kontaktach biznesowych.

O szkoleniu

Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników ze współczesnym światem arabskim w zakresie umożliwiającym im nawiązanie i/lub podtrzymanie kontaktów biznesowych z partnerami z arabskiego Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Szkolenie składa się z dwóch części – teoretycznej, wprowadzającej pewne ramy merytoryczne (pkt 1), oraz praktycznej, która skupia się na różnicach międzykulturowych w kontaktach biznesowych, a tym etykiecie biznesowej i negocjacjach. Biorąc pod uwagę silną stereotypizację świata arabskiego, uwaga poświęcona zostanie również kwestiom kontrowersyjnym, na które warto zwracać uwagę, aby uniknąć wpadek (pkt 3).

Szkolenia zamknięte dla grup już od 5 osób – jeżeli jesteście państwo zainteresowani realizacją tego szkolenia w swojej firmie prosimy o kontakt telefoniczny: 22 853 35 23, kom.: 607 573 053.

- Podczas szkoleń zamkniętych istnieje możliwość skoncentrowania się na wybranym kraju świata arabskiego.
- Szkolenie zamknięte może zostać przystosowane do potrzeb osób zaawansowanych, mających częste kontakty z kontrahentami arabskimi.
- Proponujemy również treningi integracyjne dla wielokulturowych grup pracowników, które pomogą usprawnić komunikację i wzajemne zrozumienie oraz przyczynią się do wzrostu skuteczności ich działań.
- Organizujemy również warsztaty z zakresu współpracy z kontrahentami z Krajów azjatyckich i Ameryki Łacińskiej.
Kto powinien wziąć udział?
Warsztaty są przeznaczone dla polskich przedsiębiorców, którzy są już obecni oraz tych którzy są zainteresowani wejściem na rynki krajów arabskich i chcą poznać tamtejszą kulturę biznesu oraz metody efektywnej komunikacji z partnerem arabskim.

Program szkolenia

1. WIEDZA NA TEMAT WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA ARABSKIEGO:
A. Zróżnicowanie gospodarcze i społeczne świata arabskiego:
- zasoby surowców energetycznych,
- profil ekonomiczny,
- specyfika kapitału ludzkiego,
- rynek pracy i migracje.

B.Uwarunkowania instytucjonalne dla prowadzenia działalności gospodarczej:
- profil polityczny,
- inwestycje,
- wpływ systemu politycznego na biznes,
- rola Arabskiej Wiosny,
- bezpieczeństwo prowadzenia działalności gospodarczej.

C. Rola religii w życiu społecznym:
- dogmaty i filary islamu,
- zróżnicowanie religijne,
- miejsce religii w przestrzeni publicznej, w tym święta,
- funkcjonowanie prawa muzułmańskiego – szari’atu,
- bankowość muzułmańska.

2. WPŁYW KULTURY NA ZACHOWANIA BIZNESOWE:

A. Koncepcja różnic międzykulturowych (wprowadzenie teoretyczne).

B. Dominujące style komunikacji:
- język arabski i jego rola w kulturze,
- sposoby komunikowania, w tym rola figur retorycznych,
- rola emocji i wysoki kontekst.

C.Podejście do czasu i losu:
- polichronoczność i jej wpływ na prowadzenie biznesu; rola losu (arab. kadar).

D. Dystans władzy i symbole statusu:
- wskaźniki hierarchiczności,
- ceremonialność,
- elementy etykiety biznesowej – formy grzecznościowe, podarunki, strój.

E. Swoi i obcy:
- typowe techniki negocjacyjne,
- identyfikowanie partnerów do negocjacji
- wasta (klientelizm).

G. Elementy strategii reklamowych:
- rola ikonoklazmu,
- globalizacja,
- cenzura,

3. NA CO UWAŻAĆ?

A.Determinizm kulturowy – czy wszyscy Arabowie są religijni?
- pułapki postrzegania świata arabskiego – na co zwracać uwagę i czego unikać,
- sposoby spędzania wolnego czasu,
- Arab a muzułmanin.

B.Krzywe zwierciadło orientalizmu – Zachód a świat arabski:
- Arabowie o Zachodzie w świetle badań sondażowych,
- rola wzajemnych stereotypów i uprzedzeń.

C. Kobieta w arabskim świecie biznesu:
- pozycja kobiet w islamie i w państwach arabskich,
- postrzeganie kobiet zachodnich,
- elementy ubioru,
- rozdział płci i role społeczne związane z płcią.

E. Alkohol i inne używki:
- rodzaje dostępnych używek i ich funkcje społeczne,
- zasady spożywania i niespożywania.

Czas trwania

I dzień: 10.00-17.00, II dzień: 9.00-15.00

Prelegenci

Cytat
dr hab. Katarzyna Górak-Sosnowska – doktor hab. nauk ekonomicznych, adiunkt w Instytucie Filozofii, Socjologii i Socjologii Ekonomicznej SGH oraz prodziekan Studium Magisterskiego SGH, współpracuje z Katedrą Arabistyki i Islamistyki UW. Zajmuje się społeczno-ekonomicznymi problemami świata arabskiego.

Autorka ponad 100 publikacji, w tym monografii “Świat arabski wobec globalizacji” (2007) i “Muzułmańska kultura konsumpcyjna” (2011). Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu edukacji międzykulturowej i rozwojowej dla instytucji publicznych i organizacji pozarządowych (szkoliła m.in. PISM, Polski Komitet ds. UNESCO, urząd ds. cudzoziemców, Wschodnioeuropejskie Centrum Dyplomatyczne, Fundacja Edukacji Międzykulturowej i wiele innych).

Wybitny specjalista tematu, bardzo często komentuje w polskich środkach masowego przekazu bieżące wydarzenia dotyczące świata islamu.

Gdzie i kiedy

Warszawa 9 - 10 grudnia 2015
Hotel Ibis Stare Miasto

00-209 Warszawa

ul. Muranowska 2

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
Cena promocyjna bez zakwaterowania do dnia 01.12.2015
1490 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe.
Weź udział
Cena 2
Cena promocyjna z zakwaterowaniem w pokoju 2-os.
1650 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe.
Weź udział
Cena 3
Cena promocyjna z zakwaterowaniem w pokoju 1-os.
1690 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe.
Weź udział
Cena 4
Cena po okresie promocji - bez zakwaterowania
1690 PLN
Cena zawiera:
  • wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe.
Weź udział

Organizator

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa
ul. Jana Sebastiana Bacha 2
woj. mazowieckie
ATL „Achievement Through Learning” Sp. z o. o. jest polską firmą szkoleniowo-doradczą, która od 2000 roku prowadzi w całym kraju profesjonalne warsztaty, treningi i seminaria wspierające wysiłki przedsiębiorstw w osiąganiu wysokiej pozycj...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Cena promocyjna bez zakwaterowania wynosi: 1490 zł. netto + 23% VAT

Cena promocyjna z zakwaterowaniem wynosi: pokój 2-os. 1650 zł. netto, pokój 1-os. 1690 zł. netto + 23% VAT
Istnieje możliwość dodatkowego zakwaterowania dzień przed szkoleniem (prosimy o kontakt).

Cena po okresie promocji: dopłata 200 zł. netto + 23% VAT

Cena szkolenia obejmuje: wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe a także 1 nocleg z kolacją i śniadaniem (dla osób korzystających z zakwaterowania).

RABATY PRZY ZGŁOSZENIU: 2 OSÓB – 10%, 3 OSÓB – 15%, 4 OSÓB – 20%.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

ATL Achievement Through Learning Sp. z o.o.
02-743 Warszawa ul. Jana Sebastiana Bacha 2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!