Krajowy System e-Faktur jako powszechny system wystawiania faktur od lipca 2024 r.

O szkoleniu

Podczas szkolenia przedstawione zostaną nie tylko same zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych i korzystania z systemu KSeF, ale także najczęściej pojawiające pytania i odpowiedzi Ministerstwa Finansów związane z funkcjonowaniem systemu i jego obowiązkowym stosowaniem.

W ramach szkolenia, pod okiem doświadczonego wykładowcy–praktyka, uzyskasz
kompleksową wiedzę z zakresu:

  • wdrożenia u podatnika Krajowego Systemu e-Faktur,
  • wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • nowych pojęć i definicji,
  • skutków wprowadzonych zmian w fakturowaniu.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do wszystkich zainteresowanych tematyką spotkania.

Program szkolenia

I. Ramy prawne i zasady funkcjonowania KSeF

  • Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
  • Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
  • Faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
  • Zapewnienie autentyczności pochodzenia integralności treści, czytelności treści,
  • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
  • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,

II. Dokumenty przetwarzane przez KSeF:

  •  Proces wystawienia faktury w KSeF,
  • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
  • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
  • Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
  • Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
  • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
  • Numer faktury ustrukturyzowanej a JPK,
  • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe).
  • Omówienie wzorca faktury ustrukturyzowanej.

III. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,

  • Faktury ustrukturyzowane dla kontrahentów krajowych oraz zagranicznych,
  • Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
  • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
  • Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
  • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
  • Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny a KSeF,
  • Faktura wystawia przez podmiot zwolniony na podstawie art. 43 oraz 113 ustawy o VAT,
  • Faktury wystawiania w ramach OSS i IOSS,
  • Faktura ustrukturyzowana a kasa fiskalna,
  • Faktury wystawione w okresie niedostępności KSeF (tzw. tryb „offline”) oraz związane z nimi obowiązki,
  • Faktury ustrukturyzowane wystawione w okresie awarii KSeF,
  • Znaczenie kodu QR umieszczanego obowiązkowo na wydruku lub obrazie elektronicznym faktur wystawianych w KSeF.

IV. Moment wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej oraz ich korygowanie

• moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
• data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT,
• moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
• moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.


V. Korygowanie faktur od lipca 2024 r.

  • Korygowanie faktur ustrukturyzowanych wyłącznie w KSeF,
  • Korygowanie faktur wystawionych poza KSeF (przed lipcem 2024 r.),
  • Wystawianie faktur korygujących poza KSeF – czy to będzie możliwe?
  • Specyfika korekty in minus podatku należnego od lipca 2024 r.
  • Specyfika korekty in minus podatku naliczonego.

VI. Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:

  • 40-dniowy zwrot podatku VAT,
  • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
  • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
  • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
  • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych przez system KSeF.

VII. Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.


VIII. Sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF od stycznia 2025 r.:

  • Sankcja za wystawienie faktury poza KSeF,
  • Sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline”,
  • Sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie „offline”.

IX. Numeru systemowy nadawany fakturze przez KSeF a opis przelewu za fakturę ustrukturyzowaną:

  • Numer KSeF a pojedyncze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
  • Numer KSeF a zbiorcze przelewy przy użyciu mechanizm podzielonej płatności),
  • Numer KSeF a „zwykłe” przelewy pomiędzy podmiotami będącymi podatnikami VAT czynnymi.

Czas trwania

9:00 - 13:00

Prelegenci

0
Marcin Otręba

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz zagadnieniami związanymi z kontrolą podatkową, celno-skarbową oraz postępowaniami podatkowymi prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.

Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem VAT oraz procedurą podatkową.
W ramach własnej działalności gospodarczej prowadzi specjalistyczne szkolenia podatkowe. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu, w której prowadzi wykłady z zakresu podatków. Współpracuje również z szeregiem renomowanych firm szkoleniowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT wydawnictwa INFOR.
Prywatnie pasjonata starych aut. Klasyki mają duszę.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Dostęp do internetu, Clickmeeting
Dostęp do internetu, Clickmeeting

Rejestracja

Cena standardowa
193
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 199 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się

Organizator

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław
Hubska 52/14
woj. dolnośląskie
Akademia Podatków i Prawa powstała z inicjatywy kancelarii Staniek&Partners w celu szerzenia wiedzy prawno-podatkowej. W biznesie rozpoznanie i identyfikowanie potencjalnych problemów oraz wyzwań natury prawnej jest ważną umiejętnością. Dysponując...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław Hubska 52/14
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!