O szkoleniu
Dzięki udziałowi w szkoleniu bank wypełni ustawowy obowiązek zapewnienia szkolenia dla swego personelu i prawidłowo go udokumentuje, a nowi pracownicy banku uzyskają uprawnienia do oferowania tych kredytów (szkolenie dla nich zakończone zostanie egzaminem).
Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną zasady prawidłowego przygotowania i przedstawienia klientowi oferty kredytowej oraz dokonania oceny czy zapisy umowy zostały jasno sformułowane i nie wprowadzają konsumentów w błąd.
Dzięki udziałowi w szkoleniu:
- Wypełnisz ustawowy obowiązek odbycia szkolenia dla personelu kredytodawcy co najmniej raz na 3 lata i prawidłowo go udokumentujesz
- Uzyskasz uprawnienia dla nowych pracowników (szkolenie dla nich zakończone zostanie egzaminem)
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności przygotowania oferty kredytowej i reklamy zgodnie z wymogami nowej ustawy o kredycie hipotecznym
- Prawidłowo ocenisz, czy zapisy umowy zostały jasno sformułowane we wzorcu i nie wprowadzają konsumentów w błąd
- Będziesz umiał prawidłowo wykonać obowiązki poprzedzające zawarcie umowy
- Nabierzesz umiejętności przedkontraktowej obsługi klientów
- Nauczysz się dokonywać oceny ryzyka kredytowego i korzystać z baz danych
- Praktycznie wykorzystasz wiedzę o zasadach ustanawiania hipoteki, podejmowania działań poprzedzających wszczęcie z niej egzekucji i dochodzenia roszczenia
- Będziesz umiał wykorzystać orzecznictwo TSUE i opinie nadzorców oraz rekomendacje Związku Banków Polskich dotyczące rozliczenia kosztów przy przedterminowej spłacie kredytu (art. 39 ustawy).
Grupa docelowa
1. Pracownicy banku w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, bezpośrednio zaangażowani w czynności objęte ustawą lub uczestniczący w obsłudze konsumentów w zakresie czynności objętych ustawą. Są to zarówno pracownicy uczestniczący w procesie zawierania umów o kredyt hipoteczny oraz uczestniczący w procesie obsługi tych umów.
2. Osoby fizyczne, które bezpośrednio zarządzają osobami, o których mowa powyżej lub sprawują bezpośredni nadzór nad tymi osobami - czyli bezpośredni przedłożeni.
3. Osoby fizyczne, które świadczą usługi na rzecz banku, wykonując czynności, o których mowa w punkcie a) na podstawie umowy cywilnoprawnej (np. umowy zlecenia, agencyjnej, o dzieło).
Uczestnicy szkolenia będą umieli wykorzystać orzecznictwo TSUE, opinie nadzorców oraz rekomendacje Związku Banków Polskich dotyczące klauzul abuzywnych w umowach kredytowych oraz rozliczenia kosztów przy przedterminowej spłacie kredytu (art. 39 ustawy o kredycie konsumenckim i art. 49 ustawy o kredycie hipotecznym).
Program szkolenia
PROGRAM:
I. Obowiązki kredytodawcy przed zawarciem umowy kredytu hipotecznego i konsumenckiego:
1. Ogólne informacje dotyczące umowy.
2. Formularz informacyjny:
a) przykład prawidłowo wypełnionego formularza,
b) dokumentowanie doręczenia formularza,
c) termin ważności informacji – zapisy w dokumencie,
d) problem świadczenia usługi doradczej,
e) asysta przedkontraktowa.
3. Usługi dodatkowe – szczególne obowiązki informacyjne.
4. Zasady oferowania umów łączonych i wiązanych.
II. Wniosek kredytowy, decyzja kredytowa i umowa kredytowa:
- Wniosek kredytowy:
- wymogi formalne wniosku,
- termin rozpatrzenia,
- zakres zbieranych danych osobowych i dokumentacji według RODO
- badanie i dokumentowanie zdolności kredytowej jako warunek skutecznej obrony przed sankcją z art. 22 ukh.
- Decyzja kredytowa:
- wymogi formalne decyzji,
- termin ważności,
- dokumentowanie wydania i składania dalszych wniosków przez klienta.
- Umowa kredytowa:
- termin zawarcia umowy,
- aneksowanie umowy,
- zabezpieczenie interesu banku na wypadek skorzystania przez kredytobiorcę z ustawowych uprawnień.
III. Zasady realizacji szczególnych uprawnień kredytobiorców
1. Prawo do odstąpienia od umowy:
a) Prawo do przedterminowej spłaty zadłużenia - problem opłaty za przedterminową spłatę kredytu.
b) Prawa związane z niedozwolonymi postanowieniami umownymi - wyrok ETS (TSUE: C-260/18) w praktyce.
c) Praktyczne zastosowanie w relacjach z klientami "Wytycznych dotyczących wykładni i stosowania dyrektywy 93/13 w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich" – jak unikać błędnych zapisów w umowach kredytowych?
d)Prawo do reklamowania usług dodatkowych.
IV. Orzeczenie ETS (TSUE: C-383/18) dotyczące zwrotu kosztów kredytu w przypadku przedterminowej spłaty zadłużenia:
- Kredytu konsumenckiego (art. 49 ukk):
- zwrot z urzędu czy na wniosek kredytobiorcy?
- decyduje data zawarcia umowy czy data spłaty zadłużenia?
- zasady rozliczenia kosztów kredytu - opinie nadzorców i ZBP,
- problematyka częściowej spłaty kredytu.
- Kredytu zabezpieczonego hipoteką zawartego w okresie 18.12.2011r. do dnia 21.07.2017 r.
- Kredytu udzielonego na szczególnych warunkach w okresie 18.12.2011r. do dnia 21.07.2017 r.
- Kredytu udzielonego na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2001r. o kredycie konsumenckim (Dz. U. poz. 1081, z późn. zm.).
- Problem przedterminowej spłaty kredytu hipotecznego (art. 39 ukh).
V. Egzamin dla chętnych
INFORMACJE DODATKOWE:
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres biuro@crf.pl lub faxem 22 207 22 58
Informacje organizacyjne:
Monika Cicha
Centrum Rozwoju Finansów
tel. 506 335 666
m.cicha@crf.pl
Czas trwania
Prelegenci

Szkolenie poprowadzi ceniony wykładowca, radca prawny a także Arbiter Bankowy przy Zwiazku Banków Polskich.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 14.71% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 14.71% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 14.71% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 14.71% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia przed rozpoczęciem szkolenia. Płatność dokonywana jest po odbytym szkoleniu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
