O szkoleniu
Podczas szkolenia omawiamy m.in.: zmiany w vat od września 2023, Krajowy System e-Faktur KSeF od lipca 2024, wystawianie i otrzymywanie faktur w systemie KSeF: treść faktur, termin ich wystawiania, korygowanie dokumentów, możliwość odliczania podatku naliczonego, noty korygujące, faktury VAT RR, duplikaty faktur, kasy rejestrujące, faktury uproszczone (paragony z NIP).
- zapoznanie z przepisami z zakresu KSeF, co jest konieczne dla prawidłowego przyjęcia, wdrożenia i stosowania faktur ustrukturyzowanych,
- uświadomienie uczestnikom ogromnej skali zmian,
- wskazanie kierunków postępowania w celu weryfikacji i zmiany dotychczasowych procedur związanych z fakturami na dostosowane do zmienionych przepisów, np. brak możliwości anulowania faktur czy likwidacja przepisów dotyczących wystawiania not korygujących,
- przygotowanie się do podjęcia niezbędnych działań w celu wdrożenia zmian w swojej organizacji.
Szkolenie jest skierowane do pracowników działów księgowości, a także do wszystkich osób i podmiotów mających kontakt z wystawianiem i otrzymywaniem faktur oraz osób odpowiedzialnych za dostosowanie systemu fakturowania do nowych wymagań.
Program szkolenia
- Zmiany w VAT obowiązujące od września 2023 r.:
- brak obowiązku wystawiania faktur zaliczkowych w transakcjach B2B,
- przypadki, w których istnieje obowiązek wystawiania faktur zaliczkowych na „starych” zasadach,
- zmiany w treści faktur i faktur korygujących,
- utworzenie „hubu paragonowego”.
- Zmiany dotyczące KSeF wchodzące w życie od lipca 2024 r.:
- decyzja UE w sprawie obowiązkowego stosowania faktur ustrukturyzowanych,
- terminy wprowadzenia obowiązkowych faktur ustrukturyzowanych,
- faktury w postaci papierowej oraz faktury elektroniczne i faktury ustrukturyzowane – różnice definicyjne,
- sposoby przesyłania faktur do KSeF,
- rodzaje dostępu do faktur przesyłanych do KSeF,
- przypadki braku obowiązku wystawiania faktur przy użyciu KSeF,
- obowiązkowe wystawianie faktur w KSeF,
- możliwość wystawiania faktur w KSeF,
- sposób udostępniania faktur w transakcjach transgranicznych,
- KSeF a faktury wystawiane w ramach procedur szczególnych (OSS, IOSS),
- dodatkowe oznaczanie faktur, w tym dla podmiotów zagranicznych, udostępnianych lub używanych poza KSeF,
- KSeF a faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych,
- awaria i niedostępność KSeF a wystawianie faktur:
- awaria a data wystawienia faktury,
- przesyłanie faktur do KSeF po zakończeniu awarii,
- komunikaty o awarii a postać faktury,
- postać faktury w okresie niedostępności KSeF i braku możliwości wystawiania faktury w KSeF z przyczyn leżących po stronie podatnika,
- termin przesłania faktury po okresie niedostępności KSeF i po okresie awarii u podatnika,
- sankcje za nie wystawienie faktur w KSeF,
- identyfikator zbiorczy dla faktur przesyłanych do KSeF,
- nowe obowiązki przy realizacji płatności za faktury, w tym w ramach MPP,
- zmiany w zakresie zwrotów VAT,
- zmiany w zakresie stosowania kursów walut faktur wystawianych w KSeF,
- przechowywanie faktur w KSeF,
- informacje o aktach wykonawczych do ustawy o KSeF.
- Wystawianie i otrzymywanie faktur po zmianach:
- data wystawienia faktury w KSeF,
- wpływ daty wystawienia faktury na obowiązki ewidencyjne w VAT,
- faktury wystawiane dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
- faktury wystawiane przy zastosowaniu kasy rejestrującej i likwidacja takiej możliwości od 1 stycznia 2025 r. – konsekwencje dla sprzedawców i nabywców,
- faktury uproszczone,
- paragony z NIP od 1 stycznia 2025 r.,
- wystawianie faktur w ramach samofakturowania,
- załączniki do faktur a KSeF
- zgodność faktur ze strukturą JPK_FA(2),
- dodatkowe informacje na fakturach np.: warunki Incoterms, miejsce dostawy, numer rejestracyjny środka transportu, PKWiU, PKOB, CN, GTIN, podatek akcyzowy na fakturze itp.,
- wystawianie duplikatów faktur,
- likwidacja not korygujących,
- anulowanie faktur w KSeF,
- data otrzymania faktury przesłanej do KSeF i poza KSeF,
- termin odliczenia VAT z faktur przesłanych do KSeF i poza KSeF.
- Ewidencjonowanie faktur korygujących po zmianach w KSeF:
- ujmowanie przez dostawcę / usługodawcę faktur korygujących „in minus”:
- wystawianych w KSeF,
- wystawianych w okresie awarii albo niedostępności KSeF,
- wystawianych poza KSeF,
- ujmowanie przez nabywcę faktur korygujących „in minus”:
- wystawianych w KSeF,
- wystawianych w KSeF i udostępnionych w inny sposób niż przy użyciu KSeF,
- wystawianych poza KSeF.
- ujmowanie przez dostawcę / usługodawcę faktur korygujących „in minus”:
- Zmiany w wystawianiu i ewidencjonowaniu faktur VAT RR:
- możliwość wystawiania i przesyłania faktur VAT RR w KSeF,
- oświadczenie rolnika ryczałtowego składane w KSeF do wystawiania faktur przez nabywcę w tym systemie,
- dodatkowe elementy na fakturach VAT RR,
- waluta w jakiej podaje się kwoty na fakturze VAT RR,
- kurs waluty dla faktur VAT RR, jak i dla faktur korygujących,
- termin wystawiania faktur VAT RR,
- wystawianie faktur VAT RR KOREKTA, przyczyny ich wystawienia i ich treść,
- terminy ujęcia przez nabywcę faktur VAT RR KOREKTA.
- Dyskusja, pytania.
Czas trwania
09.00 - 15.00
Prelegenci
Ekspert z zakresu podatku vat. Wieloletni pracownik izby skarbowej, pracownik naukowo-dydaktyczny katedry finansów publicznych Uniwersytetu Łódzkiego.
Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia z zakresu podatków, a przede wszystkim podatku od towarów i usług. Przeprowadził tysiące godzin szkoleń skierowanych do księgowych, doradców podatkowych, biegłych rewidentów, czy pracowników zajmujących się sprawami finansowymi. W czasie kilkunastoletniej pracy w organach skarbowych szkolił pracowników urzędów skarbowych i izb skarbowych, jak również pracowników organów ochrony prawnej. Trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Uczestnik programów akcesyjnych organizowanych przez francuską Generalną Dyrekcję Podatków i administrację podatkową Szwecji. Autor artykułów z zakresu prawa podatkowego w wydawnictwach specjalistycznych, jak i również w prasie codziennej.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
