KSEF-Obowiązkowy System eFakturowania od 1 stycznia 2024 r.

O szkoleniu

I. Ważne daty:

  • 1 stycznia 2024 r. wejście w życie obowiązkowych e-Faktur.
  • okres przejściowy 01.2022 – 31.12.2023 – dobrowolne korzystanie z e-Fakturowania, okres ten został zaplanowany jako okres „testowy,
  • 1 stycznia 2024 r. – obowiązkowe e-Faktury również dla podmiotów zagranicznych posiadających stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT w Polsce,

 II. Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF:

  • Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
  • Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
  • Faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
  • Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
  • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
  • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • Elementy faktury ustrukturyzowanej,
  • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.

III Korzystanie z KSeF:

  • Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
  • Proces wystawienia faktury w KSeF,
  • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
  • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
  • Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
  • Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
  • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
  • Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
  • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe),

IV Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):

  • Faktury wystawione poza KSeF czy można korygować ją w formie ustrukturyzowanej czy w formie „tradycyjnej”?
  • Terminy oraz zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych,
  • Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
  • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
  • Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
  • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
  • Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny.

V Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:

  • 40-dniowy zwrot podatku VAT,
  • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
  • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
  • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
  • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.
Kto powinien wziąć udział?

Wszystkich osób zainteresowanych tematyką KSeF

Program szkolenia

I. Ważne daty:

  • 1 stycznia 2024 r. wejście w życie obowiązkowych e-Faktur.
  • okres przejściowy 01.2022 – 31.12.2023 – dobrowolne korzystanie z e-Fakturowania, okres ten został zaplanowany jako okres „testowy,
  • 1 stycznia 2024 r. – obowiązkowe e-Faktury również dla podmiotów zagranicznych posiadających stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT w Polsce,

 II. Najważniejsze pojęcia dotyczące KSeF:

  • Faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz wg polskiej ustawy o VAT,
  • Postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
  • Faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna,
  • Zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności treści,
  • Wystawienie faktury w ustrukturyzowanej a akceptacja kontrahenta,
  • Terminy wystawiania faktur ustrukturyzowanych,
  • Elementy faktury ustrukturyzowanej,
  • Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych.

III Korzystanie z KSeF:

  • Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
  • Proces wystawienia faktury w KSeF,
  • Walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia,
  • Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.),
  • Weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF,
  • Wystawienie faktury w KSeF a zgoda nabywcy,
  • Otrzymywanie faktur w KSeF oraz dostęp do faktur wystawionych i otrzymanych w KSeF,
  • Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej,
  • „Refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe),

IV Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):

  • Faktury wystawione poza KSeF czy można korygować ją w formie ustrukturyzowanej czy w formie „tradycyjnej”?
  • Terminy oraz zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych,
  • Faktury ustrukturyzowana a nota korygująca,
  • Anulowanie faktury ustrukturyzowanej,
  • Duplikat faktury ustrukturyzowanej,
  • Faktury „VAT-RR”, faktury metoda kasowa, system marży,
  • Faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
  • Faktur wystawiona przez podmiot zagraniczny.

V Korzyści wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych:

  • 40-dniowy zwrot podatku VAT,
  • Ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
  • Brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
  • Brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
  • Zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.

Czas trwania

09:00-14:00

Prelegenci

Marcin Otręba

Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz absolwent studiów podyplomowych na kierunku Podatki w Wyższej szkole Bankowej we Wrocławiu.

Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz zagadnieniami związanymi z kontrolą podatkową, celno-skarbową oraz postępowaniami podatkowymi prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego.

Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach zajmując się podatkiem VAT oraz procedurą podatkową.

W ramach własnej działalności gospodarczej prowadzi specjalistyczne szkolenia podatkowe. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu, w której prowadzi wykłady z zakresu podatków. Współpracuje również z szeregiem renomowanych firm szkoleniowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT wydawnictwa INFOR.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Dostęp do internetu, głosniki

Rejestracja

199
cena standardowa
193
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 199 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
Zapisz się

Organizator

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław
Hubska 52/14
woj. dolnośląskie
Akademia Podatków i Prawa powstała z inicjatywy kancelarii Staniek&Partners w celu szerzenia wiedzy prawno-podatkowej. W biznesie rozpoznanie i identyfikowanie potencjalnych problemów oraz wyzwań natury prawnej jest ważną umiejętnością. Dysponując...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Podatków i Prawa
50-502 Wrocław Hubska 52/14
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!