O szkoleniu
Na kursie omówimy: zwiększenie świadomości swojej roli lidera, mocne strony i obszary do rozwoju w roli menedżera, delegowanie i egzekwowanie zadań, udzielanie informacji zwrotnej, budowanie postawy asertywnej, skuteczna komunikacja, motywowanie pracowników, zarządzanie relacjami w zespole, zarządzanie konfliktem w zespole, jak rozwiązywać trudne sytuacje, budowanie autorytetu, zarządzanie strategiczne i operacyjne.
Kurs menedżerski obejmuje:
- 5 dni szkoleniowych
- oraz 1 indywidualne spotkanie z trenerem, czas trwania 1,5 godz. (termin do ustalenia).
Kurs jest kompleksowym przygotowaniem do pracy na stanowisku kierowniczym. Stanowi także uporządkowanie i pogłębienie wiedzy oraz uzupełnienie luk kompetencyjnych dla doświadczonych menedżerów.
Uczestnicy poznają techniki skutecznego zarządzania zespołem i będą mogli na bieżąco wdrażać je w codziennej pracy. Dzięki szkoleniu w modułach będą mogli ocenić ich skuteczność, zrewidować i dopracować poszczególne techniki. Pomiędzy kolejnymi zajęciami kursanci będą mieć możliwość obserwacji, jak wdrażane techniki sprawdzają się w ich pracy i - w razie potrzeby - w czasie kolejnych modułów, omówią z trenerem możliwości modyfikacji.
Cele szkolenia:
- poznanie kluczowych cech i umiejętności menadżera,
- zrozumienie zadań menadżera i ich zmiany od zarządzania operacyjnego po strategiczne,
- zidentyfikowanie swoich predyspozycji do roli menadżera oraz naturalnego stylu kierowania,
- poznanie sposobów na codzienne zarządzanie zespołem (prowadzenie spotkań, delegowanie zadań, metoda zarządzania przez cele, ewaluacja),
- poznanie narzędzi zwiększających motywację, zaangażowanie oraz rozwój pracowników,
- określenie metod na dopasowanie stylu zarządzania, rozmowy, technik motywacji do członków zespołu oraz ich sytuacji,
- zmapowanie trudnych sytuacji we współpracy z zespołem oraz nabycie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów.
Korzyści ze szkolenia:
- zwiększenie skuteczności w zarządzaniu zespołem,
- narzędzia do zmiany roli menedżera w bardziej efektywną rolę lidera,
- budowanie przewagi konkurencyjnej organizacji dzięki pracy dobrze zarządzanego zespołu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- roli menadżera na poszczególnych etapach rozwoju zespołu i siebie,
- kluczowych technikach operacyjnego zarządzania zespołem,
- skutecznej komunikacji w zespole,
- sposobach delegowania zadań i weryfikacji postępów,
- narzędziach motywacyjnych.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- określenia swoich cech i kompetencji kluczowych w roli menadżera,
- zdefiniowania swoich obszarów rozwoju w roli menadżera i obserwacji ich poprawy w bieżącej pracy,
- rozpoznawania stylów osobowości oraz stopnia dojrzałości pracowników,
- budowania zaufania i autorytetu oraz wykorzystania kluczowych umiejętności menadżerskich, tj. delegowania zadań czy weryfikacji postępów,
- indywidualnego dostosowania narzędzi motywacyjnych do członków zespołu,
- efektywnego radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w zespole.
Adresatami szkolenia są osoby, które chcą:
- doskonalić swoje umiejętności z zakresu zarządzania zespołem,
- poznać zasady funkcjonowania, budowania zespołu oraz znaczenia roli jednostki w zespole,
- poznać techniki i narzędzia rozpoznawania stylów zarzadzania, typów osobowości i dojrzałości biznesowej oraz ich wpływu na współpracę i rozwój w zespole,
- pogłębić swoją wiedzę w zakresie rozwoju metod zarządzania zespołem,
- udoskonalić swój potencjał w zakresie motywowania zespołu, a przede wszystkim w zakresie konstruktywnego kierowania zespołem.
Program szkolenia
MODUŁ 1: Ja jako menedżer, moja rola – budowanie samoświadomości
Zadania i odpowiedzialność menadżera
- Czym różni się rola specjalisty od menadżera
- Główne zadania menadżera na poziomie operacyjnym
- Wartości, jakimi powinien się kierować menadżer w danej organizacji – dopasuj swój kolor do koloru organizacji
- Kompetencje menadżera – jakie powinienem mieć kompetencje, jakie mam, jakie warto rozwinąć
Predyspozycje w roli menadżera
- Kolory osobowości – cechy istotne dla roli menadżera
- Moje osobiste atuty osobowości i ich znaczenie w budowie roli menadżera
Kompetencje menadżera – ja jako menadżer a matryca kompetencji
- Kompetencje menadżera – pakiet kompetencji menadżerskich
- Samoocena - jakie powinienem mieć kompetencje, jakie mam, jakie warto rozwinąć
- Jak z kompetencji menadżerskich przejść do zachowań, i ich rozwoju
MODUŁ 2: Komunikacja w zespole.
Zadania menadżera w praktyce
- Expose menadżera
- Skuteczny elewator pitch
- Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie, poznać i omówić wzajemne oczekiwania
- Kluczowe wartości w pracy zespołu
- Menadżer w zespole
- Fazy rozwoju zespołu według Tackmana
- Jak budować zespół – nowy czy istniejący
- Role i ludzie w zespole – jak poznać ludzi i wiedzieć, jak dopasować się do nich
- Situational leadership jako kluczowy element roli i zadań menadżera
- Prowadzenie spotkań
- Rodzaje i kluczowe elementy spotkań
- Jak prowadzić spotkanie one to one
- Menadżer na spotkaniach z zespołem – spotkania projektowe, operacyjne, burze mózgów
- Elementy facylitacji w spotkaniach
MODUŁ 3: Operacyjne zarządzanie zespołem
Zadania menadżera w praktyce
- Główne zadania menadżera na poziomie operacyjnym
- Planowanie zadań
- Delegowanie zadań (metody delegowania)
- Ewaluacja zadań
- Delegowanie odpowiedzialności i nadawanie uprawnień
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Znaczenie feedbacku i feedforwardu
- Metody doceniania pracy innych
- Metody przekazywania negatywnej informacji zwrotnej
- Jak przyjmować informację zwrotną od innych
- Po co nam asertywność
- Czym naprawdę jest asertywność
- Moje własne koło asertywności – mocne elementy asertywności i wymagające zmiany
- Jak zachować asertywność przy wymagających członkach zespołu i organizacji
- Techniki asertywności w praktyce – trening
MODUŁ 4: Trudne sytuacje w pracy menadżera
Zarządzanie relacjami i emocjami w zespole
- Kluczowe umiejętności lidera wpływające na radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- Proces nawiązywania i utrzymywania pozytywnych i profesjonalnych relacji z zespołem
- Empatia – pomaga, czy przeszkadza
- Metody radzenia sobie ze stresem
Zarządzanie konfliktem w pracy menadżera
- Konflikt – czy jest konstruktywny czy destruktywny
- Rodzaje konfliktów
- Techniki zarządzania konfliktem
- Rozwiązywanie konfliktów w zespole w praktyce
Trudne sytuacje w pracy menadżera
- Trudne rozmowy z pracownikami – jak je prowadzić utrzymując autorytet i zaufanie
- Rozmowa oceniająca
- Rozmowa dyscyplinująca
- Informowanie o kluczowych zmianach w organizacji
- Zmiany w zespole, zakresie obowiązków
- Podwyżka
MODUŁ 5: Ja jako świadomy menadżer
Motywacja
- Mój własny styl motywacji – co mnie motywuje, co utrudnia mi utrzymanie motywacji
- Poznanie stylu motywacji zespołu
- Jak utrzymać motywację i zaangażowanie zespołu
Autorytet czy servant leadership
- Jakiego menadżera potrzebuje moja organizacja, i mój zespół
- Czym jest autorytet, a czym servant leadership – jak chcę być postrzegany
- Jak budować spójny i długotrwały wizerunek menadżera
Zarządzanie operacyjne a strategiczne
- Zadania menadżera w zarządzaniu strategicznym
- Jakich cech i umiejętności oczekuje się od strategicznego lidera
- Jak być liderem w procesie zmiany
- Specyfika empowermentu
- Moja gotowość do rozwoju roli menadżera.
MODUŁ 6: Indywidualna konsultacja z trenerem, której celem jest omówienie, jakie narzędzia udało się wdrożyć, jakie metody sprawiają trudność oraz jakie są następne kroki w rozwoju liderskim.
Czas trwania
Prelegenci
Menedżer HR z 15-letnim doświadczeniem we współpracy z zespołami wielokulturowymi i wielopokoleniowymi w międzynarodowych korporacjach. Posiada doświadczenie w prowadzeniu rekrutacji, szkoleń dla pracowników wszystkich szczebli, w firmach o profilu produkcyjnym i sprzedażowym. Zajmowała się budowaniem komunikacji zespołów wielonarodowych, funkcjonujących w rozporoszonej strukturze organizacyjnej, nastawionej na osiągnięcie celu i pracę w atmosferze współpracy.
Obserwując różnice kulturowe różnych nacji, prowadząc powyżej 500 rozmów rekrutacyjnych i rozwojowych rocznie, spotkań z pracownikami wielu szczebli, spotykając się z osobami z bardzo zróżnicowanych środowisk i kultur, zarządzając rozproszoną grupą około 50 osób o różnym poziomie kompetencji, motywacji i przede wszystkim z różnych państwa obserwowałam i cały czas obserwuję, jak ważna jest komunikacja do osiągnięcia celu, pracy w atmosferze współpracy, pozyskaniu i przekazaniu wiedzy. Codzienne obcowanie z ludźmi, prowadzenie szkoleń z zakresu komunikacji – szkoleń na rynku polskim o zagranicznym - pokazało mi, jak łatwo można zaprzepaścić osiągnięcie celu, zdemotywować się, a często i obrazić, pokłócić się, z błahego wydawałoby się powodu – różnej, nieskutecznej komunikacji.
Stąd w pracy zawodowej i w życiu prywatnym niezmiernie ważna jest umiejętność komunikowania się – słuchania, mówienia – werbalnego i niewerbalnego, i jest to umiejętność, której podstawy można poznać w trakcie szkolenia, ale aby ją utrwalić, konieczna jest ciągła praca nad sobą, swoim stylem porozumiewania się i jego doskonaleniem.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
- Nazwa firmy: J.G.Training
- Ulica i nr: Olesińska 21
- Kod pocztowy: 02-548
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 8981505607
Masz pytania? Napisz do nas
