O szkoleniu
Warsztat ten pozwoli rozwinąć umiejętności przewodzenia oraz kierowania zespołem projektu.
W trakcie szkolenia dokonasz samooceny własnych umiejętności przywódczych, a następnie udoskonalisz kompetencje dotyczące ukierunkowywania ludzi, motywowania i inspirowania, komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, kreowania więzi, a także negocjowania i odgrywania roli lidera zmian.
Zrozumienie motywów i wartości różnych ludzi to ważny etap budowania skutecznych relacji. Kierownik projektu mając na co dzień do czynienia z grupami lub osobami o różnych zdolnościach, zaangażowaniu oraz motywacji powinien potrafić dostosować styl przywództwa do danej sytuacji, osoby oraz potrzeb projektu. Jak tego dokonać?
W trakcie szkolenia dokonasz samooceny własnych umiejętności przywódczych, a następnie udoskonalisz kompetencje dotyczące ukierunkowywania ludzi, motywowania i inspirowania, komunikowania się, rozwiązywania konfliktów, kreowania więzi, a także negocjowania i odgrywania roli lidera zmian.
Zrozumienie motywów i wartości różnych ludzi to ważny etap budowania skutecznych relacji. Kierownik projektu mając na co dzień do czynienia z grupami lub osobami o różnych zdolnościach, zaangażowaniu oraz motywacji powinien potrafić dostosować styl przywództwa do danej sytuacji, osoby oraz potrzeb projektu. Jak tego dokonać?
Dlaczego warto wziąć udział?
Po zakończeniu szkolenia Uczestnik potrafi:
- Posługiwać się językiem perswazji, budować komunikat perswazyjny.
- Wykorzystywać reguły wpływu społecznego w celu ugruntowania pozycji menadżera opartej o osobisty autorytet.
- Wykorzystywać kompetencje przywództwa sytuacyjnego adekwatnie do sytuacji rynkowej firmy oraz wewnętrznie zachodzących procesów w organizacji, w sposób celowany i z uwzględnieniem potrzeb.
- Rozpoznać najefektywniejsze style kierowania wskazane do zastosowania wobec poszczególnych pracowników i zespołu.
- Dokonać charakterystyki kluczowych ról w zespole, w tym własnej roli podstawowej i potencjalnej.
- Zdefiniować działania jakie musi podjąć przełożony aby wykonać zadanie, zbudować i utrzymać zespół oraz rozwijać poszczególne osoby.
- Definiować korzyści i trudności wynikające z pracy w zespole.
Kto powinien wziąć udział?
ADRESACI
- dyrektorzy zespołów projektów,
- projekt menadżerowie,
- menadżerowie zespołów,
- kierownicy działów.
Program szkolenia
1. Wizerunek przywódcy:
- Postawa przywódcy.
- Atrybuty przywództwa.
2. Menadżer jako przywódca:
- Przywództwo ukierunkowane na działanie.
- Zadanie, zespół, jednostka.
- Skuteczne kierowanie.
- Motywowanie pracowników.
- Model CLIMB.
- Ustalanie reguł i standardów pracy charyzmatycznego menadżera.
- Wywieranie wpływu menadżerskiego i komunikacja perswazyjna.
- Inteligencja emocjonalny charyzmatycznego przywódcy.
3. Przywództwo sytuacyjne:
- Styl strukturyzujący.
- Styl trenerski.
- Styl zachęcający.
- Styl delegujący.
4. Zespół pracowniczy i zasady jego funkcjonowania:
- Organizacja pracy zespołu – ustalanie celów zespołowych.
- Indywidualne role członków zespołu – diagnoza i postępowanie, przydzielanie zadań.
- Praca zespołowa – siła zespołu, odpowiedzialność, motywacja, współpraca.
- Komunikacja w zespole.
- Zarządzanie sytuacjami trudnymi w zespole.
5. Zmiana jako trwały element zarządzania zespołem:
- Istota zmiany.
- Zarządzanie zmianą.
- Model kultury organizacji a pożądane zachowania kierownicze.
Ćwiczenia:
- model kultury organizacyjnej – analiza przykładu,
- model CLIMB – analiza fragmentów filmów, grupowa dyskusja moderowana,
- style kierowania, style przywództwa – kwestionariusz LASI, praca warsztatowa,
- zasady funkcjonowania zespołów – analiza kwestionariusza ról zespołowych, praca warsztatowa, okno Johari,
- przywództwo w procesie zmiany – gra strategiczna „wspólna waluta”, której naturalna struktura polega na osiągnięciu celu i oporze w jego realizacji. Starania każdego z graczy, prowadzące do przezwyciężania tego oporu i osiągania celu, są sednem gry i tym, co powoduje, że jest ona zarówno zabawna jak i satysfakcjonująca. Gra pomaga Uczestnikom przygotować się na przyszłe wyzwania. Aktywność w grze nastawiona jest na działania, w trakcie których znajdowane są rozwiązania pojawiających się problemów. W takim procesie gracze uzmysławiają sobie, że mogą i powinni być aktywnymi i efektywnymi członkami grupy.
Czas trwania
2 dni po 7 godzin
Prelegenci

trenerzy TQMsoft
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22A
woj. małopolskie
TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Szkolenie stacjonarne
za osobę
2 200
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Zapisz się
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Od 1996 roku wspieramy naszych Klientów w doskonaleniu jakości i produktywności.
Usprawniamy procesy Klientów dostarczając i wdrażając najwyższej klasy produkty i usługi. Pomagamy doskonalić kompetencje techniczne i osobiste pracowników różnych sz...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
Powiadomienia o nowych terminach