O szkoleniu
Cel szkolenia
Celem głównym warsztatów jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu szczupłego zarządzania w środowisku produkcyjnym oraz nabycie umiejętności w zakresie dokonywania transformacji procesowych - tak, aby finalnie organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna. Ten 2-dniowy interaktywny warsztat pozwala zrozumieć, że usprawnienie w jednym miejscu organizacji może powodować negatywne konsekwencje w innym miejscu, co finalnie nierzadko prowadzi do nieosiągnięcia zakładanej doskonałości i jakości w wytwarzaniu produktów bądź usług.
Ideą przyświecającą opracowanie tego interaktywnego, opartego na wielu przykładach praktycznych warsztatu było jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach produkcyjnych, wspierających i administracyjnych, które stanowią wzajemne powiązana i odnoszą się do ściśle zdefiniowanych miar efektywności.
Lean to lepsze, wydajniejsze procesy biznesowe dopasowane do uwarunkowań i oczekiwań klientów definiowanych przez poszczególne departamenty, działy, zespoły świadczące usługi, produkty w ramach danej organizacji produkcyjnej.
W ramach tego warsztatu wychodzimy poza stereotyp kojarzący koncepcję Lean jedynie z procesami produkcyjnymi, chociaż jest to główny punkt odniesienia. Pokazujemy jak każda praca jest elementem procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne.
Wiodącym celem warsztatów jest omówienie metod, narzędzi oraz technik szczupłego zarządzania w środowisku produkcyjnym. To bogate kompendium wiedzy na temat większości narzędzi stosowanych w kształtowaniu szczupłej organizacji opartej o konkretne przykłady i argumentację trenera pozwoli Twojej organizacji osiągnąć lepsze wyniki i sprostać dynamicznie zmieniającym się oczekiwaniom.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy warsztatów zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności praktyczne w obszarach:
-optymalizacji procesów produkcyjnych
-standaryzacji pracy
-zastosowania LEAN MANUFACTURING we własnej organizacji
-wykorzystaniu Zrównoważonej Karty Wyników -Balanced Scorecard w procesach produkcyjnych
Grupa docelowa
-Pracownicy Działów Produkcji, Logistyki, Zakupów, Rachunkowości, Obsługi Klienta, Sprzedaży i Marketingu.
-Przedstawiciele Działów Jakości.
-Wszystkie osoby zainteresowane podnoszeniem efektywności zarządzania.
-Właściciele procesów produkcyjnych.
-Menedżerowie średniego i wyższego szczebla.
Program szkolenia
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
• Omówienie głównych elementów warsztatów.
2. KLUCZOWE TERMINY I POJĘCIA ZARZĄDZANIA MODELOWANIEM PROCESÓW.
• Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe, doskonalenie procesów.
• Działania w ramach zarządzania procesowego.
• Model przebiegu pracy.
• Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
• Etapy projektu doskonalenia procesów.
3. ZRÓWNOWAŻONA KARTA WYNIKÓW W PROCESACH PRODUKCYJNYCH.
• Podstawowe zasady funkcjonowania Zrównoważonej Karty Wyników (ang. Balanced Scorecard - BSC) – perspektywa całej organizacji i działów produkcyjnych i logistyki.
• Wykorzystanie BSC w procesie zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
• Budowy systemu miar w organizacji produkcyjnej – czyli jak krok po kroku wdrożyć system wczesnego ostrzegania.
• Zasady ustalania i wyboru celów strategicznych w odniesieniu do różnych perspektyw biznesowych ze szczególnym uwzględnieniem procesów produkcyjnych.
• Etapy procesu wdrażania Kart Wyników w środowisku produkcyjnym.
4. PROJEKTOWANIE STRUMIENIA WARTOŚCI – GRA SYMULACYJNA.
• Strumień wartości – a właściwie, co to takiego?
• Mapowanie i definiowanie aktualnych procesów biznesowych.
• Projektowanie stanu przyszłego i definiowanie głównych ról zgodnie ze strumieniem wartości.
• Interdyscyplinarne zespoły obsługujące strumień wartości.
5. STANDARYZACJA PRACY W PROCESACH GŁÓWNYCH I WSPIERAJĄCYCH.
• Cel standaryzacji pracy – smutna konieczność czy podstawa do właściwych zmian?.
• Analiza procesów pod kontem poszukiwania ograniczeń.
• Instrukcja tworzenia standardów w procesach wspierających – czyli krok po kroku w kierunku doskonałości.
6. IDENTYFIKACJA PRZEBIEGU WARTOŚCI W PROCESACH PRODUKCYJNYCH I USŁUGOWYCH.
• Wariantowość przepływu aktywności w procesach.
• Techniki grupowania zadań i unifikacja przepływów – eliminacja suboptymalizacji procesów i nieuprawnionego transferowania odpowiedzialności na inne działy w organizacji.
• Określenie zapotrzebowania na zasoby.
• Ocena potrzeb szkoleniowych podczas wdrażania procesów.
• Wybór technik zarządzania wizualnego.
7. PROJEKTOWANIE SYSTEMU SSĄCEGO ORAZ ELIMINACJA WĄSKICH GARDEŁ DLA PROCESÓW PRODUKCYJNYCH.
• Projektowanie sygnałów wizualnych i ustalenie optymalnego typu systemu ssącego dla organizacji.
• Ustalenie zasad podejmowania decyzji – krytyczne spojrzenie na powszechne praktyki.
• Faza 1. Identyfikacja ograniczeń.
• Faza 2. Zapewnienie widoczności ograniczeń.
• Faza 3. Ustalenie limitów.
• Faza 4. Monitorowanie systemu.
8. NARZĘDZIA LEAN I TECHNIKI W PROCESACH WSPIERAJĄCYCH.
• Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA.
• Analiza Pareto.
• Metoda Why-why.
• System naprowadzania.
• Listy kontrolne.
• Narzędzia liczące.
• Poka Yoke.
• Definiowanie sekwencji.
• Wskaźniki istotnych warunków.
• System wykrywania niewłaściwego miejsca.
9. ZARZĄDZANIE ZAPASAMI W NOWOCZESNYM PRZEDSIĘBIORSTWIE PRODUKCYJNYM.
• Funkcje i rola zapasu w przedsiębiorstwie - czy zawsze opłaca się redukować zapasy?.
• Klasyfikacja zapasów i główne metody ich optymalizacji w organizacji.
• Zarządzanie zapasami jako podstawowy problem logistyki.
10. ZASTOSOWANIE LEAN W RÓŻNYCH DZIAŁACH NOWOCZESNEJ ORGANIZACJI – GRA SYMULACYJNA.
• Zasady zintegrowanego podejścia do optymalizacji organizacji produkcyjnej.
• Doskonalenie procesów produkcyjnych.
• Doskonalenie procesów sprzedaży i marketingu.
• Doskonalenie procesów w dziale zakupów.
• Doskonalenie procesów w dziale rachunkowości.
• Doskonalenie procesów w dziale obsługi Klienta.
• Doskonalenie procesów w dziale HR.
11. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH I WNIOSKI KOŃCOWE.
W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.
Uwagi
Powyższy program rozwojowy jest również dostępny w formie zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Państwa firmy. W przypadku szkoleń zamkniętych zakres tematyczny poszczególnych bloków może ulec zmianie, ze względu na rzeczywiste, zdiagnozowane w ramach analizy przedszkoleniowej oczekiwania pracowników i potrzeby organizacji zlecającej szkolenie. Gwarantujemy wysoką jakość merytoryczną i organizacyjną szkolenia. Aby uzyskać więcej informacji dotyczących zamkniętej formuły szkoleń prosimy o kontakt: info@szkolenia-semper.pl lub zachęcamy do skorzystania z formularza zapytania ofertowego.
Czas trwania
Prelegenci

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 480 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 380 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Po otrzymaniu przez nas zgłoszenia skontaktujemy się z Państwem maksymalnie w ciągu 2 dni roboczych w celu potwierdzenia rezerwacji.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
