Szkolenie: LEAN SERVICES- Jak wdrożyć Lean Management w biurze i usługach?

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/lean-services-jak-wdrozyc-lean-management-w-biurze-i-uslugach-68317

Informacje o szkoleniu

  • LEAN SERVICES- Jak wdrożyć Lean Management w biurze i usługach?


    ID szkolenia: 68317
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Marketing i PR Prawo
  • Adres szkolenia:

    Hotel Kossak****
    plac Kossaka 1
    Kraków
    woj. małopolskie
  • Termin szkolenia:

    Data: 28.02.-1.03.2017
    Godziny zajęć (czas trwania):
    15 godzin
  • Organizator szkolenia:

    Langas Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Czy da się wdrożyć Lean Management w firmie usługowej, a nawet biurowej? Jak w środowisku zmienności
i różnorodności procesów wdrażać standardy? Jak skutecznie mierzyć czas procesów biurowych? Odpowiedzi na te pytania przynosi podejście Lean Services. W trakcie tego warsztatu dowiedzą się Państwo, jak wdrożyć efektywnie Lean Management w firmie, tak, aby rokrocznie była ona w stanie zwiększać swoją efektywność o 10% (tak, jak dzieje się 2 rok z rzędu w znanym Centrum Usług Wspólnych Lufthansa).

Korzyści jakie firmy osiągają z zastosowania koncepcji Lean management:

usprawnienie procesów, a przez to wzrost zadowolenia klientów,
zaangażowanie pracowników w ciągłe doskonalenie,
nieustanne podnoszenie efektywności procesów,
wzrost jakości dostarczanych usług,
podniesienie poziomu zarządzania zespołami,
budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej.

Uczestnicy podczas tego szkolenia:

Doświadczą efektów zastosowania Lean podczas gry symulacyjnej.
Poznają techniki Lean Office oraz sposoby ich skutecznego wdrożenia.
Będą przygotowani do zmierzenia się ze specyfiką wdrożenia Lean w biurze i usługach.

Szkolenie skierowane jest do:

-osób pełniących rolę związaną z optymalizacją procesów biznesowych w bankach, towarzystwach ubezpieczeń, instytucjach publicznych, przedsiębiorstwach usługowych, logistycznych,
-dyrektorów operacyjnych
-managerów chcących uzupełnić swój warsztat metodologiczny,
-kierowników administracji, kierowników logistyki, kierowników produkcji, oraz tych wszystkich osób, chcących skutecznie usprawnić procesy biurowe i usługowe w swoim miejscu pracy.

Program szkolenia:

Jakie są główne wyzwania i problemy stojące przed firmami usługowymi?

Globalne trendy w gospodarce światowej
Zmieniające się modele biznesowe
Dostosowanie się do lokalnego rynku pracy
Duża zmienność otoczenia przedsiębiorstwa

Jak koncepcja Lean Management pomaga pokonywać wyzwania i problemy ? - przykłady z firm usługowych

Efekty usprawnienia przepływu informacji w firmie serwisującej maszyny.
Korzyści z wdrożenia planowania i monitorowania produkcji w firmie produkującej meble na zamówienie.
Rezultaty podnoszenia efektywności w Centrum Usług Wspólnych Lufthansa.

Czy Lean naprawdę działa? – gra symulacyjna „Lean Success Company”

Ludzie, maszyny i organizacja pracy – jak bardzo wpływają na efektywność procesów?
Jakimi sposobami można poprawiać organizację pracy.
Jakie mogą być tego efekty – 10%, 20% wyższa efektywność?

Od czego zacząć wdrażanie Lean w firmie usługowej?

Dlaczego Mapowanie Strumienia Wartości procesów jest istotne?
Planowanie wdrożenia Lean.
Jak pracować z ludźmi, aby zaangażowali się w usprawnianie?

Specjaliści czy Workout? – czyli o dwóch drogach wdrażania Lean Office.

Korzyści z wdrażania Lean przez Specjalistów.
Korzyści z wdrażania Lean przez Workout.
Kiedy dana droga jest skuteczniejsza?

Jak ustalić priorytetowe procesy do usprawnienia?

W biurze i usługach dzieje się równolegle wiele procesów; od których zacząć usprawnianie?
2 klucze: ważność procesu oraz czasochłonność procesu.

Po co i jak mierzyć czas procesów usługowych?

Lepsze poznanie wykorzystania czasu i struktury kosztów, bo czas to pieniądz.
Możliwość policzenia efektywności procesów.
Monitoring zespołów.

Po co angażować pracowników w rozwiązywanie problemów i jak to zrobić, czyli Problem Solving.

Główne zadanie wdrażających Lean: zaangażować pracowników.
Jak zorganizować proces rozwiązywania problemów, tak, aby maksymalnie włączyć w niego pracowników?
Jak powiązać Problem Solving z programem Kaizen?

5s i Procedury, czyli tworzenie standardów w usługach.

Po co standaryzować procesy usługowe?
Jak to robić skutecznie?
Jak wdrażać 5S w usługach i na co uważać?

Po co i jak usprawniać przepływ zleceń?

Zależność przepływu zleceń od przepływu informacji.
Techniki Lean usprawniające przepływ informacji.

Zarządzanie Wizualne i jego wpływ na skuteczność firmy.

Przykłady wdrożeń Zarządzania Wizualnego w firmach usługowych.
Wpływ wykorzystania Tablic i Odpraw na komunikację

Jak tworzyć kulturę ciągłego doskonalenia, czyli program Kaizen w praktyce.

Od pomysłu do usprawnienia, czyli co to jest Kaizen?
Elementy systemu zbierania pomysłów usprawnieniowych Kaizen.
Kiedy i jak uruchamiać program Kaizen?

Case study – na przykładzie Centrum Usług Wspólnych Lufthansa

Plan wdrożenia Lean.
Rozpoczęcie wdrożenia.
Projekt Lean (Workout).
Rezultaty projektów całościowe dla firmy.

Podsumowanie warsztatów i opracowanie pierwszych działań, które zostaną wykonane w firmach uczestników.

Informacje o prelegentach:

Michał Wolak




Ekspert i doradca. Specjalizuje się w podnoszenia jakości i efektywności pracy, a szczególności wdrażania Lean Management w firmach usługowych i biurowych. Ukończył studia magisterskie z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Szkołę Trenerską w Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie oraz studia podyplomowe z Coachingu na Wyższej Szkole Europejskiej im. J.Tischnera.
Aktywny członek Stowarzyszenia „Spin” zajmującego się wdrażaniem Lean Office w firmach usługowych i biurowych. Prowadził szkolenia oraz programy szkoleniowe dla m.in. TVP S.A., KGHM, Huta Łabędy, Redwoods, Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu, DGA S.A., Akademii Medycznej w Warszawie.
Prowadził i uczestniczył w projektach wdrożeniowych Lean Management m.in. w: Lufthansa, KGHM, Stolbud Włoszczowa, Capgemini, Dr. Oetker, Kopex, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, Rothlehner, Winkelmann, Roboty Przemysłowe i wiele mniej znanych.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1570 - 23

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw *cena nie zawiera noclegu, do ceny należy doliczyć podatek 23% VAT

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

zgłoszenie do 06.02.2017 - 1 570 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 07.02.2017 - 1 870 PLN + 23% VAT

Szkolenie, kurs: LEAN SERVICES- Jak wdrożyć Lean Management w biurze i usługach?