O szkoleniu
O konferencji
Nareszcie ciepło i możliwość wyjazdu na konferencję do Wisły, hotel Gołębiewski. Urokliwe miejsce, przyjazny hotel i praktyczne warsztaty dotyczące tegorocznych zmian w podatkach ze szczególnym uwzględnieniem zmian od 1 lipca 2023 roku. Po zajęciach możliwość skorzystania z wszystkich udogodnień hotelu, w szczególności z centrum Tropicana SPA.
Uwaga:
- możliwy udział w konferencji z zakwaterowaniem lub bez i w pojedynczych dniach
- koszt pobytu wraz z wyżywieniem w pokoju 2-osobowym wynosi 1060 zł netto od osoby
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą 702 zł netto
- prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w celu uzyskania szczegółowych informacji
- główni księgowi
- samodzielni księgowi
- pracownicy działów księgowości i biur rachunkowych
- doradcy podatkowi
- pracownicy działów finansowych
Program szkolenia
Podatek VAT w 2023 roku - z uwzględnieniem najnowszych zmian w 2023 r. (część I)
- Grupa VAT nowy rodzaj podatnika od 2023
- rodzaj powiązań – finansowe; ekonomiczne i organizacyjne
- tworzenie grup VAT
- rejestracja
- zasady opodatkowania
- ewidencje
- korzyści tworzenia „grup VAT”
- Faktury elektroniczne (faktury ustrukturyzowane, KSeF) od lipca 2024
- faktury elektroniczne zamiast papierowych
- krąg podmiotów uprawnionych do wystawiania e-faktur
- rodzaje faktur elektronicznych,
- zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.
- dane, jakie zawiera e-faktura i termin jej wystawienia
- zaliczka a e-faktura
- zakres informacyjny e-faktury
- czy odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie e-faktur?
- faktury korygujące w formie elektronicznej – potwierdzenie odbioru przez kontrahenta,
- notą korygującą w formie elektronicznej,
- przechowywanie /archiwizacja/ e-faktur.
- krajowy System e-Faktur od 2024 roku
- krajowy System e-Faktur (faktury ustrukturyzowane)
- istota Krajowego Systemu e-Faktur
- dobrowolność stosowania od stycznia 2022 (obok faktur elektronicznych i papierowych)
- korzyści dla podatnika
- obligatoryjna zasada od lipca 2024
- nowy system kar z tytułu błędów w KSeF
- e-Faktury również dla podatników zwolnionych z VAT
- Pakiet SLIM VAT 3 – od lipca 2023 r.
- Podwyższenie progu sprzedaży dla małego podatnika
- Wprowadzenie przepisów określających kurs przeliczeniowy w przypadku faktur korygujących
- Zmiana przesłanek do odliczenia VAT przy WNT
- podwyższenie proporcji odliczenia do 100% – nowe warunki
- Podatnik będzie mógł zrezygnować z rocznej korekty odliczenia
- Brak obowiązku wystawiania zarówno faktury zaliczkowej jak i końcowej, jeżeli zdarzenia miały miejsce w tym samym okresie rozliczeniowym
- Brak obowiązku drukowania raportów fiskalnych
- Obniżenie sankcji VAT
- Możliwość odstąpienia przez organ podatkowy od wymierzenia sankcji VAT
- Zwolnienie z VAT dla zarządzania funduszami inwestycyjnymi
- Zmiana w przepisach regulujących WDT
- Zmiany w przepisach o transakcjach łańcuchowych
- Zamiana faktora a podzielona płatność
- Rozszerzenie katalogu należności publicznoprawnych możliwych do opłacenia z rachunku VAT
- Zmiany dotyczące wiążących informacji stawkowych
- Pakiet e-commerce – rozliczanie VAT w handlu elektronicznym
- podstawy prawne i podstawowe zmiany
- nowe pojęcia i procedury związane z pakietem e-commerce
- wewnątrzwspólnotowa sprzedaż towarów na odległość – WSTO
- miejsce opodatkowania WSTO na rzecz konsumentów
- wybór sposobu opodatkowania
- wybór miejsca opodatkowania dostawy WSTO i usług TBE
- obowiązki dostawcy realizującego WSTO
- prowadzenie ewidencji
- zgłoszenie rejestracyjne
- sprzedaż na odległość towarów importowanych – SOTI
- dostawy towarów realizowane za pomocą (pośrednictwem) interfejsów elektronicznych
- podstawowe pojęcia
- sposób opodatkowania dostawy
- obowiązki ewidencyjne
- punkt kompleksowej obsługo (OSS) – procedura unijna i nieunijna
- IOSS – importowy punkt kompleksowej obsługi
- rozliczanie SOTI w procedurze importu
- obowiązki formalne
- rozliczanie VAT w procedurze IOSS
- szczególna procedura deklarowania i zapłaty podatku – USZ
- Zasady fakturowania 2023
- Podstawy prawne dotyczące faktur
- transakcje podlegające dokumentowaniu fakturą
- zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług,
- które podmioty są zobligowane do wystawianie faktury
- faktury na żądanie – na podstawie paragonu fiskalnego z nr NIP
- sankcje za wadliwe wystawienie faktury do paragonu bez NIP
- Rodzaje faktur oraz nowe zasady ich wystawiania:
- faktury „klasyczne”
- faktury procedura marży
- faktury wystawiane przez „małych podatników” (faktury – metoda kasowa),
- faktury wystawiane na rzecz rolników ryczałtowych (faktury VAT-RR),
- dokumentowanie transakcji rozliczanych na zasadzie MPP
- duplikaty faktur
- faktury wystawiane na rzecz podmiotów nie prowadzących działalności gospodarczej,
- faktury „pro-forma”,
- otrzymane zaliczki a wystawienie faktury,
- nowe terminy wystawiania faktur, wystawienie faktury a obowiązek podatkowy
- dokumentowanie usług budowlano montażowych
- dokumentowanie sprzedaży o charakterze ciągłym
- Jak korygować błędy w fakturach:
- faktury korygujące, korekta faktury korygującej
- noty korygujące
- anulowanie faktury
- sankcje za naruszenie obowiązków w zakresie fakturowania.
- Nowe zasady korekty podatku należnego i naliczonego od 2021
- Faktury elektroniczne:
- faktury elektroniczne zamiast papierowych
- krąg podmiotów uprawnionych do wystawiania e-faktur
- rodzaje faktur elektronicznych,
- zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.
- dane, jakie zawiera e-faktura i termin jej wystawienia
- zaliczka a e-faktura
- zakres informacyjny e-faktury
- czy odbiorca musi wyrazić zgodę na otrzymywanie e-faktur?
- faktury korygujące w formie elektronicznej – potwierdzenie odbioru przez kontrahenta,
- notą korygującą w formie elektronicznej,
- przechowywanie /archiwizacja/ e-faktur.
- Najczęstsze praktyczne problemy związane z fakturowaniem:
- faktura a różne stawki VAT,
- rabat / premia na fakturze,
- zasady przeliczania należności w walutach obcych przy fakturach i korektach – dwie metody – nowe zasady wynikające ze Slim VAT-3
- Faktury VAT a prawo do odliczenia podatku naliczonego
- Faktury/ faktury elektroniczne dokumentujące wewnątrz wspólnotowe dostawy towarów oraz eksport:
- prawo do stosowania stawki zerowej – niezbędna dokumentacja,
- zaliczki w WDT i eksporcie,
- korekta faktur eksportowych i WDT
- Duplikaty faktur / faktur elektronicznych.
- zasady wystawiania,
- podatek naliczony z duplikatu faktury – zmieniony termin prawa do odliczenia.
- Zaostrzone sankcje dotyczące „wystawiania oraz posługiwania się” fakturami pustymi” oraz fakturami wystawionymi przez podmiot nieistniejący (art. 62 & 2 KKS)
- co to jest faktura „pusta” lub faktura wystawiona przez „podmiot nieistniejący”
- weryfikacja faktur otrzymanych od kontrahentów
- sankcje wynikające bezpośrednio z ustawy VAT a sankcje z KKS-u
- zarzuty z art. 271. KK fałszerstwo intelektualne
- fałszowanie (podrabianie, przerabianie) faktur a art 271a KK
- kto w przedsiębiorstwie odpowiada z w/w czyny
- jakie czynności zabezpieczające podjąć w firmie by zabezpieczyć się przed w/w sankcjami.
- Biała lista i MPP
- rachunek bankowy ujęty w wykazie czynnych podatników VAT, tzw. białej listy.
- zawartość informacyjna „Białej Listy”
- wyszukiwanie kontrahenta na „białej liście”
- Konsekwencje płatności na rachunek niezamieszczony na białej liście w CIT i VAT?
- skutki w podatkach dochodowych (PIT i CIT)
- skutki w podatku od towarów i usług
- sankcje za niestosowanie białej listy
- druk ZAW-NR – zawiadomienie naczelnika US o wadliwej płatności
- Podstawy prawne dotyczące faktur
- Pytania i odpowiedzi, dyskusja
Podatki dochodowe CIT, PIT - zmiany na 2023 rok
- Minimalny podatek dochodowy konstrukcja podatku po nowelizacji na 2023 r., obowiązki podatników, możliwe wyłączenia z opodatkowania
- Faktoring wierzytelności praktyczne skutki i ryzyka podatkowe związane z interpretacją ogólną MF
- Uchylenia art. 15e i reguły przejściowe w tym zakresie – mechanizm zaliczenia do kosztów podatkowych kosztów wyłączonych z kosztów podatkowych w poprzednich latach (praktyczne przykłady i przegląd praktyki skarbowej)
- Limit kosztów finansowania dłużnego – zmiany w art. 15c i ich wpływ na rozliczenia podatkowe lat poprzednich
- Nowe wyłączenie z kosztów podatkowych kosztów finansowania dłużnego transakcji kapitałowych
- Spółka nieruchomościowa – pojęcie, szczególne obowiązki, problemy z amortyzacją
- Składki ZUS płatnika od wynagrodzeń ze stosunku pracy – zmiana momentu potrącenia kosztu podatkowego, praktyczne problemy
- TPR za 2022 r. – zmiany w zasadach sporządzana i składania informacji
- Uproszczenia w korekcie cen transferowych
- Preferencyjne opodatkowanie spółek holdingowych – rozwiązanie wprowadzone 1 stycznia 2022 r. i zmiany wprowadzone od 2023 r.
- Podatek od przerzuconych dochodów - rozwiązanie wprowadzone 1 stycznia 2022 r. i zmiany wprowadzone w toku 2022 r.
- Pytania i odpowiedzi, dyskusja.
Podatek VAT w 2023 roku - z uwzględnieniem najnowszych zmian w 2023 r. (część II)
- KSeF i faktury ustrukturyzowane (e-faktury)
- KSeF obowiązkowy czy dobrowolny?
- KSeF – ewidencja faktur?
- akceptacja odbiorcy faktury ustrukturyzowanej,
- wystawienie, otrzymanie i przesłanie faktury ustrukturyzowanej,
- jak doręczyć fakturę ustrukturyzowaną osobie prywatnej lub kontrahentowi zagranicznemu?
- korygowanie (anulowanie) faktur ustrukturyzowanych,
- archiwizacja faktur ustrukturyzowanych,
- zalety KSeF,
- możliwości wystawienia faktury poza KSeF i ograniczenia w tym zakresie,
- podatnicy zwolnieni podmiotowo a KSeF,
- paragony do 450 zł z NIP nabywcy – przestają być fakturami (2024),
- faktury emitowane przez kasy fiskalne – zostają tylko do końca 2024 r.,
- SLIM VAT 3
- zmiana limitu sprzedaży dla małego podatnika,
- kurs waluty w przypadku korekt dotyczących faktur wystawionych w walucie obcej,
- likwidacja obowiązku posiadania faktury zakupowej przy WNT,
- nowe zasady ustalania współczynnika tymczasowego w przypadku działalności mieszanej,
- możliwość rezygnacji z korekty rocznej, przy spełnieniu określonych warunków,
- zmiana warunków 15-dniowego zwrotu VAT dla tzw. podatników bezgotówkowych,
- zmiany zasad dla wiążących informacji,
- obniżanie sankcji VAT oraz wprowadzenie uznaniowości (naczelnik urzędu skarbowego będzie decydował o wysokości sankcji podatkowej).
- JPK - wybrane zagadnienia
- ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł oraz biletów za przejazdy,
- korekta ewidencji lub deklaracji a „czynny żal”,
- korekta JPK na wezwanie urzędu.
- Prawo do odliczenia VAT:
- zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
- przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
- gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
- zasada neutralności (wyrok TSUE),
- należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
- VAT – samochody (wybrane zagadnienia)
- przypadki w jakich przysługuje prawo do odliczenia całości podatku naliczonego,
- zasady prowadzenia ewidencji przebiegu,
- korekta podatku naliczonego związane ze zmianą przeznaczenia pojazdu
- zgłoszenie Vat-26.
- Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
- termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
- warunki korzystania z ulgi na złe długi,
- obowiązki nabywcy,
- ulga na złe długi a termin płatności,
- wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
- sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
- zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
- wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia.
- Biała lista, split payment, odpowiedzialność solidarna a limit 15000:
- limit 15000 dla celów odpowiedzialności solidarnej, split payment oraz „białej listy”, wartość faktury a wartość transakcji,
- potrącenie, kompensata a split payment,
- sposób zapłaty split payment i „biała lista”,
- rozliczenia podatnika z agencją celną,
- możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta.
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe (wybrane zagadnienia)
- warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
- wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
- rola informacji podsumowującej.
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie, import usług, zakup towarów gdzie podatnikiem jest nabywca:
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów (warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy, sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje),
- eksport pośredni i bezpośredni,
- terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
- warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym,
- schematy dla importu usług i ZT-K.
- Nieodpłatne świadczenia:
- darowizna towarów (próbki, towary niskiej wartości, alkohol),
- nieodpłatne świadczenie usług,
- dokumentacja.
- Odpowiedzi na pytania uczestników, dyskusja.
Czas trwania
- przyjazd 25.czerwca od godz. 15.00, wyjazd 28.czerwca po obiedzie
- zakwaterowanie wraz wyżywieniem od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu wyjazdu (dodatkowo płatne)
- szkolenie rozpoczyna się 26.06 o godz.9.00
- 21 godzin lekcyjnych
Prelegenci

trener, doradca podatkowy, doświadczony i wieloletni wykładowca, od 2004 roku regularnie prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego i księgowości, cen transferowych i dokumentacji podatkowej. Posiada rozległą wiedzę z zakresu sprawozdawczości finansowej, ustawy o rachunkowości oraz kodeksu spółek handlowych. W trakcie postępowania na biegłego rewidenta. Posiada również certyfikat M.F. uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz uprawnienia M.F. do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Właściciel Kancelarii Podatkowej – Biura Rachunkowego, doktorant w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ukończył studia podyplomowe z zakresu rachunkowości i prawa podatkowego.
Stały współpracownik ESALszkolenia.pl (ESAL sp.z o.o.).
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od 2003 r. posiada licencję doradcy podatkowego (nr wpisu 09887). W latach 2001- 2007 pracownik i wykładowca Instytutu Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy – Audyt Sp. z o.o. Obecnie członek zarządu w spółce doradztwa podatkowego Meritum Doradcy Podatkowi Sp. z o.o. oraz członek władz okręgowych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Specjalizacja: podatki dochodowe w szczególności w działalności gospodarczej, audyty podatkowe, związek rachunkowości i prawa podatkowego, postępowania przed organami podatkowymi oraz sądami administracyjnymi.
Wieloletni wykładowca (od 2002r.) dla praktyków podatkowych oraz księgowych, również na kursach dla Głównych księgowych i Biegłych rewidentów w SKwP; autorka publikacji z dziedziny prawa podatkowego.
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji.
Trenerem z zakres podatku VAT jest od samego początku jego obowiązywania (ponad 25 lat) i w tym czasie przeprowadził ponad 3 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego.
Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
43-360 Wisła
Aleja Ks.Bp.Bursche 3
woj. śląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5.78% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Ceny zawiera koszt konferencji bez pobytu.
Koszt pobytu wraz z wyżywieniem w hotelu w pokoju 2-osobowym wynosi 1250 zł netto od osoby, dopłata do pokoju płatna dodatkowo.
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie (e-mail z potwierdzeniem dostarczenia) lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie.
Masz pytania? Napisz do nas
