O szkoleniu
Uwaga:
- możliwy udział w szkoleniu bez zakwaterowania i w pojedynczych dniach.
- istnieje możliwość wydłużenia pobytu lub przyjazdu z osobą towarzyszącą
- pokój jednoosobowy za dopłatą
- prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy w sprawie szczegółów
- główni księgowi
- księgowi, pracownicy działów księgowości
- dyrektorzy finansowi
- właściciele firm
- doradcy podatkowi
- biura rachunkowe
Program szkolenia
temat 1:
Podatek VAT - zmiany na 2022 rok
faktury, JPK_VAT, korekty, kolejne zmiany w ramach pakietu slim VAT3
Program:
- Zmiany obowiązujące od 01.01.2022r.:
- grupy „VAT” – zasady i okres ich funkcjonowania,
- powiązania ekonomiczne, finansowe i organizacyjne,
- świadczenia realizowane między członkami grupy VAT,
- odpowiedzialność solidarna członków grupy VAT za zobowiązania grupy,
- sposób ustalania wskaźnika struktury sprzedaży w przypadku działalności mieszanej,
- warunki jakie podatnik musi spełnić, aby mógł skorzystać z opcji opodatkowania wybranych usług finansowych,
- terminale płatnicze a kasy on-line,
- sankcje za naruszenie obowiązków w zakresie zapewnienia współpracy kasy on-line z terminalem płatniczym,
- Faktura ustrukturyzowana – od 01.01.2022r.
- definicja faktury ustrukturyzowanej,
- moment wystawienia i otrzymania faktury,
- wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
- upoważnienia dla osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
- kontrola i archiwizacja dokumentów w systemie KSeF.
- faktury korygujące, duplikaty,
- Zasady i terminy wystawiania faktur
- na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
- „pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
- „refakturowanie”, (data sprzedaży, data powstania obowiązku podatkowego i data wystawienia refaktury, refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe),
- faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
- dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
- faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania,
- duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
- różnica między „anulowaniem „ dokumentu a jego korektą do „zera”,
- wystawianie faktur do paragonów, konsekwencje za ich błędne wystawienie,
- Data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego
- określenie daty powstania obowiązku podatkowego,
- co oznacza pojęcie data wykonania usługi lub wydania towaru,
- data wystawienia faktury a data powstania obowiązku podatkowego,
- w jakich sytuacjach wystawienie faktury oznacza obowiązek zapłaty podatku VAT,
- JPK w 2022 r.
- ewidencjonowanie paragonów z NIP do kwoty 450 zł uznanych za faktury uproszczone,
- faktury dokumentujące przejazd autostradą płatną lub przejazd na dowolną odległość, wystawianych w formie biletu jednorazowego przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: kolejami normalnotorowymi, taborem samochodowym, statkami pełnomorskimi, środkami transportu żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej, promami, samolotami i śmigłowcami,
- oznaczenia w zakresie grup towarów i usług (GTU) oraz kodów procedur,
- korekta „in minus” podatku naliczonego,
- likwidacja kodu „MPP”, „SW” i „EE”
- Prawo do odliczenia VAT:
- zasady i terminy rozliczania podatku naliczonego,
- przypadki w jakich nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego,
- możliwość (przy spełnieniu określonych warunków) odliczenia podatku naliczonego od zakupionych usług noclegowych,
- gastronomia, catering a odliczenie VAT – zasada stałości (wyrok TSUE), usługi turystyki
- czy należy doliczać odsetki w przypadku nieterminowego rozliczenia podatku naliczonego związanego z importem usług, WNT lub ZTPN – zasada neutralności (wyrok TSUE),
- należyta staranność, dobra wiara a rozliczenie podatku naliczonego.
- Ulga na złe długi ( stan po zmianach od 01.10.2021r.), sprzedaż nieruchomości:
- termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
- warunki korzystania z ulgi na złe długi,
- obowiązki nabywcy,
- ulga na złe długi a termin płatności,
- wyroki TSUE w sprawie warunków umożliwiających zastosowanie ulgi,
- zmiany obowiązujące od 01.10.2021r.
- wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia,
- Biała lista, split payment, odpowiedzialność solidarna a limit 15000:
- limit 15000 dla celów odpowiedzialności solidarnej, split payment oraz „białej listy”, wartość faktury a wartość transakcji,
- potrącenie, kompensata a split payment,
- sposób zapłaty split payment i „biała lista”,
- rozliczenia podatnika z agencją celną,
- obowiązkowy MPP a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
- możliwości w zakresie weryfikowania wiarygodności kontrahenta,
- konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub na rachunek nieujęty w wykazie w podatku VAT oraz CIT i PIT,
- terminy i miejsce składania zawiadomienia (7 i 14 dni)
- odpowiedzialność solidarna w trybie przepisów ordynacji podatkowej oraz ustawy o VAT - warunki po spełnieniu których instytucja ta nie ma zastosowania,
- Transakcje wewnątrzwspólnotowe
- warunki jakie należy spełnić aby można było uznać, iż doszło do przemieszczenia towarów,
- wykaz dokumentów potwierdzających przemieszczenie towarów do innego państwa członkowskiego,
- rola informacji podsumowującej,
- transakcje wielostronne, definicja podmiotu pośredniczącego,
- Eksport i import towarów oraz zaliczka w eksporcie:
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
- - warunek wywozu towarów w terminie 6 miesięcy,
- - sytuacje w jakich termin ten nie obowiązuje,
- eksport pośredni i bezpośredni,
- terminy rozliczenia eksportu w przypadku braku dokumentów potwierdzających wywóz towarów poza UE,
- warunki spełnienie których umożliwia rozliczenie importu towarów w trybie uproszczonym, dane dokumentu SAD w imporcie wykazywane w JPK
- rozliczanie zaliczki w eksporcie towarów od 2021 r.:
- Odpowiedzi na pytania uczestników.
temat 2:
Podatek CIT i PIT - zmiany na 2022 rok
rewolucyjne zmiany w podatkach CIT i PIT oraz nowelizacja "Polskiego Ładu 2.0"
dzień 1: Polski Ład w CIT od 2022r. – rewolucyjne zmiany, nowe ułatwienia i utrudnienia dla podatników, podatkowe ujęcie wsparcia związanego z wojną w Ukrainie oraz planowane zmiany
Program:
- Podatek dochodowy od osób prawnych w 2022 r. – zmiany wynikające z tzw. „polskiego ładu”
- zmiany w zakresie kosztów finansowania dłużnego (zmieniony limit wydatków tzw. kosztów finansowania dłużnego możliwy do zaliczenia w kup),
- zmiana/doprecyzowanie definicji rezydencji podatkowej,
- zmiany regulacji podatkowych odnoszących się do estońskiego CIT (m.in.: rozszerzenie możliwości opodatkowania na innych podatników, zmiany dotyczące tzw. podatku na wejściu do CIT estońskiego, minimalne nakłady na inwestycje),
- nowość – minimalny podatek przychodowy (kogo ma dotyczyć, podstawa i wysokość opodatkowania),
- preferencje przewidziane dla spółek holdingowych,
- ukryta dywidenda jako nkup (świadczenia na rzecz wspólników, najem składników majątkowych od wspólników),
- doprecyzowanie przepisów dotyczących terminu składania informacji o wspólnikach spółek jawnych,
- zmiany w katalogu przychodów z zysków kapitałowych,
- nowe i zmienione ulgi podatkowe w podatku CIT,
- zmiany w zakresie amortyzacji nieruchomości,
- zmiany w temacie cen transferowych,
- działania restrukturyzacyjne,
- księgi i ewidencje – nowa forma,
- nielegalne zatrudnianie pracowników skutki podatkowe dla dwóch stron współpracy,
- zmiany dotyczące podatku u źródła (WHT),
- zmiany w ulgach podatkowych: ulga B+R, ulga IP Box, ulga podatkowa dla przedsiębiorców wspierających sport, edukację i kulturę, ulga na prototyp, ulga na ekspansję, ulga na robotyzację, ulga na innowacyjnych pracowników, ulga na terminal.
- Inne wybrane zagadnienia w podatku dochodowym od osób prawnych min.:
- ograniczenia w rozliczaniu strat,
- zmiany dotyczące amortyzacji używanych środków trwałych,
- zmiany związane z kosztami finansowania dłużnego,
- opodatkowanie spółek komandytowych i jawnych,
- warunki opłacania podatku CIT wg stawki 9%,
- koszty podatkowe (zasady podziału kosztów, warunek zaliczenia do kosztów podatkowych, wyłączenia z kosztów, płatności w niewłaściwej formie a koszty podatkowe),
- ulga na złe długi w CIT,
- darowizny i inne nieodpłatne świadczenia w związku z wojną w Ukrainie a koszty podatkowe w CIT,
- przedłużenie terminu składania zeznań CIT,
- planowane zmiany w CIT min. zmiany w podatku minimalnym.
- Pytania uczestników
dzień 2: PIT w 2022 dla płatników i przedsiębiorców – zmiany począwszy od lipca wynikające z „polskiego ładu 2.0/niskie podatki” oraz inne wybrane zagadnienia
Program:
- Nowy „polski ład” w PIT jako alternatywa do wcześniejszego „niepolskiego nieładu”?
- rewolucja w składkach ZUS z brakiem odliczenia od podatku składki zdrowotnej,
- członkowie zarządu (prokurenci?) a składka zdrowotna,
- zmiana kwoty granicznej drugiego progu podatkowego (120 tyś zł),
- nowa kwota wolna (30 tyś zł) oraz jej konsekwencje,
- ulga dla klasy średniej oraz jej naprawa rozporządzeniem z 7 stycznia 2022r.
- rozszerzenie zakresu przychodów z działalności wykonywanej osobiście,
- zmiany w zakresie kosztów podatkowych stosowanych przez płatników,
- zmiany w zakresie wspólnego rozliczenia małżonków,
- ulga na powrót zmiana rezydencji podatkowej.
- wynajem prywatnych składników majątku – ryczałt,
- ryczałt samochodowy dla pracowników – zmiana zasad ustalania nieodpłatnego świadczenia,
- praca na czarnonowe sankcje podatkowe i ZUS,
- zmiany i nowe zwolnienia podatkowe w podatku dochodowym,
- zmiany zasad opodatkowania osób samotnie wychowujących dzieci
- ulga mieszkaniowa – nowości,
- ulga rehabilitacyjna – zmiany
- inne ulgi i zmiany
- tzw. zmiany naprawcze „polskiego ładu”.
- Zasady stosowania zwolnienia PIT dla młodych podatników w tym rozszerzenie zakresu ulgi, warunki zastosowania ulgi, obowiązki podmiotu wypłacającego świadczenia
- Przychody ze stosunku pracy i inne źródła przychodów w tym:
- refundacja przez pracodawcę wydatków „służbowych” poniesionych przez pracownika,
- zgoda pracownika jako warunek uzyskania przychodu,
- zapłata przez pracodawcę zaległych składek ZUS,
- udostępnienie samochodu służbowego na cele prywatne pracownika,
- pakiety medyczne,
- świadczenia „żywieniowe”,
- wyjazdy i imprezy integracyjne,
- sprzedaż premiowa (wzmianka),
- konkursy (gry) organizowane przez przedsiębiorców,
- świadczenia wydane w związku z promocją i reklamą.
- Przychody z nieodpłatnych świadczeń w świetle wyroku Trybunału Konstytucyjnego:
- zagadnienia ogólne (warunki uzyskania przychodu),
- darowizny od pracodawcy,
- casusy z praktyki skarbowej.
- Wybrane zwolnienia przedmiotowe:
- ubrania pracownicze (służbowe),
- podróże służbowe,
- zakwaterowanie pracowników,
- zapomogi (w tym dla emerytów i rencistów),
- świadczenia z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
- Regulacje związane z COVID19 oraz świadczenia pomocowe humanitarne na rzecz uchodźców
- nowe zwolnienia podatkowe oraz zwiększenie limitów zwolnień podatkowych na 2021, 2022,
- wpływ zwolnienia z ZUS na zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych;
- nowe zwolnienia podatkowe związane z pomocą humanitarną dla uchodźców.
- Zmiany w PIT od lipca 2022r. w tym min.: likwidacja ulgi dla klasy średniej, zmniejszenie stawki podatkowej do 12% oraz kwoty wolnej od podatku, przywrócenie możliwości rozliczenia wraz z dzieckiem jako rodzic samotnie wychowujący, możliwość odliczenia składki zdrowotnej od podstawy opodatkowania, zmiana formy opodatkowania przedsiębiorców za 2022r., rozszerzenie zwolnień podatkowych oraz inne zmiany.
- Pytania uczestników.
Czas trwania
Prelegenci
prowadzący: Dariusz Polakowski ..... więcej ∇
Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, podyplomowych studiów na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Uniwersytecie Warszawskim. Wieloletni pracownik organów podatkowych. W okresie pracy w Izbie Skarbowej we Wrocławiu trener Ministra Finansów z zakresu podatku VAT, integracji europejskiej, komunikacji oraz zarządzania zasobami ludzkimi w administracji. Przeprowadził ponad 2 tysiące szkoleń i wykładów z zakresu podatku od towarów i usług, których uczestnikami byli pracownicy organów podatkowych, doradcy podatkowi, pracownicy pionów ekonomiczno – księgowych podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek samorządu terytorialnego. Autor lub współautor publikacji związanych z problematyką podatku VAT. Jest osobą wysoce komunikatywną o ogromnym doświadczeniu i nie kwestionowanej wiedzy. Stały współpracownik naszej firmy.
prowadzący: Aleksander Gniłka ......... więcej ∇
Licencjonowany Doradca podatkowy (nr wpisu 11512), absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Posiada wieloletnie doświadczenie w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach podatków dochodowych od osób prawnych i fizycznych, ubezpieczeń społecznych i problematyce cen transferowych. Wcześniej pracownik międzynarodowej firmy doradczej oraz szef działu podatku dochodowego od osób prawnych w spółce doradztwa podatkowego. Autor kilkudziesięciu publikacji z tematyki prawa podatkowego (Grupa wydawnicza Infor, Wydawnictwo Presscom, Rzeczpospolita) oraz autor i współautor kilku pozycji książkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych. „Doradca Podatkowy” w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz „Kadry i Płace” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Wieloletni wykładowca prawa podatkowego w Polsce. Stały współpracownik naszej firmy.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Wisła
Al.Ks.Bp.Bursche 3
woj. śląskie
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- zakwaterowanie
- bezpłatne korzystanie z atrakcji hotelowych, np. Spa Tropicana
- Rozwiń
- 3.86% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 3.86% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 3.86% przy zgłoszeniu min. 4 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Płatność za szkolenie należy dokonać wg zgłoszenia, na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń wraz z zakwaterowaniem oraz na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia – dotyczy szkoleń stacjonarnych bez zakwaterowania, online po potwierdzeniu szkolenia przez organizatora.
- Oświadczam, iż zapłatę za udział w szkoleniu, według wyżej określonych warunków płatności, dokonana zostanie na konto ESAL Business Promotion Office sp. z o.o. Wrocław, ul.Boczna 12: mBANK o/ Wrocław 95 1140 2004 0000 3502 7603 8486.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu wraz z zakwaterowaniem bez ponoszenia kosztów, jeśli na 10 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 3 dni przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- Uczestnik może wycofać się z udziału w szkoleniu bez zakwaterowaniem nie ponosząc kosztów, jeśli na 3 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia prześle listownie lub faksem (z potwierdzeniem odbioru) pisemną rezygnację. Po tym terminie zgłaszający zapłaci 75% należnej kwoty. Nie zgłoszenie się na szkolenie lub rezygnacja w terminie późniejszym niż na 1 dzień przed szkoleniem nie zwalnia z dokonania zapłaty w pełnej wysokości.
- ESAL Business Promotion Office zastrzega sobie prawo do ewentualnej zmiany terminu szkolenia z przyczyn losowych niezależnych od organizatora lub nie osiągnięcia minimalnej grupy uczestników. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji każdy z uczestników zostanie wcześniej powiadomiony.
- Gdyby szkolenie nie odbyło się organizator – ESAL Business Promotion Office zobowiązuje się w terminie 10 dni roboczych zwrócić pełną kwotę wpłaconą przez zgłaszającego .
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w zakresie związanym z wykonaniem usługi (w szczególności możliwe jest ich przekazanie do hotelu w celu rezerwacji noclegów i innych usług hotelowych) i ewentualną dyspozycją handlową. Warunki przetwarzania zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na naszej stronie
Cena zawiera:
- 3 wykłady
- materiały szkoleniowe,
- 3 noclegi w pokojach 2osobowych z łazienkami,
- pełne wyżywienie od kolacji w dniu przyjazdu do obiadu w dniu odjazdu,
- teczka konferencyjna z materiałami szkoleniowymi, długopisem i notatnikiem,
oraz
- korzystanie z centrum SPA w hotelu.
Pokój jednoosobowy: dopłata do zakwaterowania w pokoju 1osobowego.
Informacje dotyczące hotelu oraz szczegółowy program szkolenia i plan zajęć prześlemy po otrzymaniu zgłoszenia na 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia.
- Nazwa firmy: ESAL Business Promotion Office Sp. z o.o.
- Ulica i nr: Boczna 12
- Kod pocztowy: 50-502
- Miejscowość: Wrocław
- Numer NIP: 8992781386