O szkoleniu
Lider inteligentny emocjonalnie to lider świadomy własnych schematów i ograniczeń oraz przejmujący świadomą nad nimi kontrolę poprzez wykorzystywanie samokontroli emocjonalnej, samodyscypliny i auto-refleksji. To z drugiej strony przywódca, który zna i rozumie wzorce postępowania swoich podwładnych oraz uwzględnia je w wyborach adekwatnego stylu zarządzania. To lider, który zamiast wykorzystywać słabości jednostek do uzyskiwania nad nimi przewagi. Rozpoznaje i rozwija ich zasoby wspierając pokonywanie osobistych barier rozwojowych. Jest otwarty na informację zwrotną wobec jego osoby, która jest dla niego źródłem danych do kształtowania adekwatnej samooceny bazującej nie na własnych przekonaniach, a raczej na danych płynących z otoczenia. Tworzy w ten sposób w zespole platformę otwartej komunikacji oraz poczucie bezpieczeństwa dla testowania nowych form zachowań, podejmowania decyzji, brania odpowiedzialności za błędy i uczenia się na nich.
Korzyści dla uczestników
- Uświadomią sobie oddziaływanie własnych emocji na emocje swoich pracowników, klientów, kontrahentów
- Zdobędą wiedzę z zakresu inteligencji emocjonalnej
- Nabędą umiejętności rozróżniania i nazywania emocji własnych i innych osób, przećwiczą korzystanie z empatii wobec innych osób
- Rozwiną zdolności rozumienia i przewidywania własnej reakcji w różnych sytuacjach
- Przetrenują wykrywanie wzorców myślowych powodujących powstawanie negatywnych emocji
- Zdobędą wiedzę jak zachować się w trakcie ulegania intensywnym emocjom, zwłaszcza negatywnym, by nie wpływały na pozostałe osoby
- Otrzymają narzędzia do pracy z emocjami w trudnych sytuacjach, sprawdzą się w sytuacjach potencjalnie konfliktowych oraz wypracują własne metody na komunikowanie swoich potrzeb i emocji
- Poznają zasady otwartej komunikacji i dowiedzą się, co blokuje dobrą komunikację, będą bardziej skuteczni i efektywni w pracy i życiu osobistym
- Nauczą się dopasowywać komunikację do typu osobowości oraz usuwać przeszkody na drodze do porozumienia
Korzyści dla organizacji
- Świadomi, komunikatywni i zmotywowani liderzy
- Liderzy, którzy umieją odpowiednio i szybko reagować w trudnych sytuacjach
- Pracownicy, którzy szanują swoich liderów i widzą w nich autorytet
- Lepsza komunikacja w zespołach
- Lepsza integracja w zespołach, co przełoży się na realizację celów i poprawę wyników
- Dla liderów, którzy chcą lepiej komunikować się ze swoimi pracownikami
- Dla wszystkich, którzy chcą lepiej odczytywać i przewidywać reakcje innych
- Dla każdego, kto chce zwiększyć swoje umiejętności w inteligencji emocjonalnej
Program szkolenia
Znaczenie działań emocjonalnych menedżera w sytuacjach zawodowych
- Kluczowe vs krytyczne znaczenie emocji w sytuacjach zawodowych menedżera. Dlaczego warto zajmować się emocjami w kontekście zawodowym?
- Wpływ własnych działań menedżera na pracę zespołów i kooperację z innymi menedżerami
- Diagnoza własnej bazy umiejętności (poziomu EQ) i jej działania na otoczenie zawodowe
- Model Organizacji Systemowej
Zastosowanie siły emocjonalnej do zwiększania skuteczności
- Psychofizjologia reakcji emocjonalnych – sztuka rozpoznawania i zarządzania sobą/innymi
- Rozwijanie siły emocjonalnej i wprowadzenie jej działania; budowanie stanu wewnętrznej doskonałości i wykorzystanie go w sytuacjach kryzysowych
- Praca z najczęstszymi błędami menedżera zaburzającymi osiąganie celów; zastosowanie metod wychodzenia z trudnych sytuacji wywołanych tymi błędami
Lider inteligentny emocjonalnie, czyli co go różni od lidera
- Wprowadzenie narzędzi i sposobów pracy pozwalających osiągać sukcesy lidera EQ
- Jak lider buduje zaangażowanie członków zespołu
- Budowa modelu lidera EQ
- Rozpoznawanie stylów zarządzania i ich skuteczny dobór w różnorodnych sytuacjach
Lider jako autorytet
- Budowa autorytetu – kiedy ludzie zaufają liderowi i poddadzą się coachingowi
- Zastosowanie metod coachingowych w pracy z innymi w celu wzmocnienia ich siły i motywowania do lepszej, bardziej satysfakcjonującej pracy
- Zbudowanie planu doskonalenia umiejętności lidera do tworzenia inteligentnego i zaangażowanego zespołu
Inteligencja emocjonalna w relacjach
- Aktywne słuchanie w porozumiewaniu się lidera z zespołem
- Zasady otwartej komunikacji
- Koncentrowanie się na zachowaniu, a nie na ocenach
- Wpływ indywidualnych przekonań na komunikację
- Poziom samokontroli emocjonalnej lidera
Czas trwania
Prelegenci

Trener MENTORI, praktyk biznesu
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Warszawa
Wspólna 56
woj. mazowieckie
Rejestracja
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 290 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 490 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
- 10% przy zgłoszeniu min. 2 osób
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
