O szkoleniu
Klasyczne metody, które były efektywne jeszcze w XX wieku stają się obecnie niewystarczające. Konieczne jest sięgnięcie po nowe, które sprawdzają się w branży IT. Chodzi o agile, czyli zwinność. Polega ona na dopasowaniu się do warunków otoczenia poprzez wypracowanie odpowiedniego modelu biznesowego, zwracania uwagę na kulturę organizacyjną i odpowiednim sposobie zarządzana ludźmi w organizacji.
Ostatnie badania potwierdzają jak ważna jest motywacja wewnętrzna, środowisko pracy, współpraca z innymi. To bardzo ważne czynniki, które angażują pracowników i których nie można lekceważyć. Osiągnięcia Agile są możliwe do zastosowania w wielu branżach, nie tylko IT.
Autorem koncepcji Management 3.0 jest Jurgen Appelo. Jest przede wszystkim praktykiem oraz szkoleniowcem, entuzjastą tworzenia środowiska pracy sprzyjającemu pełnemu wykorzystaniu talentów i zasobów zespołu i pracowników.
Szkolenie pomaga znaleźć odpowiedzi i lepiej zrozumieć:
- Czym jest zwinne zarządzanie?
- Jaka jest rola menadżera w zwinnym zespole?
- Jak można włączyć pracowników do współzarządzania zespołem?
- Czym jest efektywna motywacja?
- W jaki sposób rozwijać kompetencje zespołu oraz jego członków?
- Jak delegować zdania i rozliczać z efektów?
- Jak wdrażać i komunikować zmiany?
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
- Kształtowanie kultury organizacyjnej.
- Efektywne zespoły pracujące w modelu hybrydowym.
- Zwiększenie poziomu zaangażowania pracowników.
- Szybsze uczenie się na poziomie zespołów i pojedynczych pracowników.
- Wzmocnienie własnego wizerunku jako wartościowego i inspirującego pracodawcy.
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
- Umiejętność zarządzania zespołami w środowisku o dużej złożoności.
- Wzrost świadomości swoich mocnych stron w kontekście nowoczesnego zarządzania oraz obszarów do rozwoju.
- Praktyczne wykorzystanie motywacji wewnętrznej podległych pracowników.
- Polepszenie umiejętności delegowania i planowana zasobów.
- Łatwiejsze przekazywanie własnych celów i mobilizowanie zespołu.
- Umiejętność prowadzenia zmian i ulepszeń w sposób zwinny.
- Satysfakcja z pracy.
KORZYŚCI WSPÓLNE:
- Wzrost umiejętności współpracy: przełożony – podwładni i pomiędzy pracownikami.
- Świadomość posiadanych kompetencji w zespole.
- Łatwiejsze planowanie zasobów i kompetencji,
- Tworzenie środowiska zdolnego do rozwiązywania pojawiających się problemów.
- Upraszczanie złożoności.
- Menedżerowie i liderzy zespołów
- Menedżerowie projektów
- Menedżerowie i specjaliści HR
Program szkolenia
1. Co oznacza Management 3.0?
- Jaka jest różnica pomiędzy wersjami 1.0, 2.0 i 3.0?
- Czym charakteryzują się systemy złożone?
- Jaka jest rola menadżera?
2. Jak sprawić by pracownicy byli zmotywowani?
- Jak zarządzać środowiskiem twórczym?
- Jak balansować pomiędzy motywacją wewnętrzną a zewnętrzną?
- Jak wykorzystać dziesięć potrzeb członków zespołu?
- Jak samodzielnie wyznaczyć wartość zespołu?
- Jak nagradzać pracowników?
3. Jak uprawomocnić zespół?
- Czym różni się samoorganizacja od anarchii?
- Kontrola rozproszona w praktyce.
- Czy menadżer to ogrodnik?
- Na czym polega dług motywacyjny?
- Jak wybrać odpowiedni poziom dojrzałości i poziom władzy?
- Lista kontrolna delegowania.
4. Jak sprawić by cały zespół podążał w jednym kierunku?
- Jak zarządzać systemem a nie ludźmi?
- Jak komunikować swoje cele?
- Autonomiczny cel zespołu.
- Jak opracować listę ograniczeń władzy?
- Jak opracować umowę społeczną?
5. Jak rozwijać kompetencje pracowników?
- Siedem elementów rozwijania kompetencji.
- Jak korzystać z miar wydajności?
- Jakie są cztery składniki wydajności?
- Jak przeprowadzać rozmowy w cztery oczy?
- Jak pracować nad systemem?
6. Jak tworzyć strukturę?
- Wszystko zaczyna się od komunikacji.
- Jak wykorzystać efekt sieci?
- Jak propagować idee nieformalnego przywództwa?
- Jak dobrać swój styl organizacyjny?
- Jak tworzyć organizację hybrydową?
7. Jak wdrażać zmiany?
- Kiedy organizacja się uczy?
- Jaką metodę wybrać: liniową czy nieliniową?
- Jakie są prawa zmiany?
- Jak sprawić by zmiana była pożądana?
- Lean Change, czyli jak prowadzić eksperymenty?
8. Retrospektywa warsztatu
Czas trwania
Prelegenci

MAREK NAUMIUK
Praktyk biznesu. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie zawodowe w pracy w działach komercyjnych z czego 15 lat w jednej z największych korporacji FMCG na świecie. Ostatnie 6 lat jako szef dystryktu zarządzał ponad pięćdziesięcioosobowym zespołem sprzedażowym oraz był członkiem TOP 30 managerów oddziału w Polsce.
Zdobył praktyczne doświadczenie w zarządzaniu działem sprzedaży, budowaniu i realizowaniu strategii krótko- i długoterminowej, budowaniem zespołów handlowców, tworzeniem oraz wprowadzaniem i negocjowaniem warunków handlowych, implementacją standardów ekspozycyjnych.
Współtworzył jeden z pierwszych systemów elektronicznego wsparcia sprzedaży (Sales Force Automation) oraz nadzorował wdrożenie od strony użytkownika.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
