Mapowanie procesów w organizacji
O szkoleniu
- uporządkowanie wiadomości z zakresu zasad budowy struktury procesowej w organizacji, poznanie zasad analizy struktury procesowej z punktu widzenia: współzależności, wartości dodanej, kaskady celów, skuteczności wykorzystywania powierzonych zasobów, struktury odpowiedzialności i uprawnień,
- nabycie umiejętności mapowania procesów organizacji w zależności od potrzeb związanych z prowadzonymi przedsięwzięciami,
- doskonalenie umiejętności pomiarowania procesów oraz doskonalenia analizy wskaźnikowej w oparciu o analizę zagrożeń realizacji celów.
Kierownictwo firmy, specjaliści, operacyjny szczebel zarządzania, koordynatorzy ds. systemu zarządzania.
Program szkolenia
1. Procesowy model zarządzania organizacją:
- Procesowy model zarządzania – opis
- Pojęcie strumienia wartości – czynności VA i NVA
- Mapowanie procesów z wykorzystaniem metod BPMN i VSM – analiza przykładowych map
- Six Sigma – eliminowanie wariacji i poprawa sprawności (capability) procesów (mapowanie procesów metodą SIPOC, wykorzystywanie narzędzi statystycznej kontroli procesu SPC)
- TOC - podstawy zarządzania operacyjnego – optymalizacja systemów, zasady priorytetyzacji i kolejkowania zadań, identyfikowanie tzw. „bottlenecks” w procesach
2. Analiza przykładowych map procesów biznesowych:
- Znaczenie symboli wykorzystywanych do tworzenia map procesów w różnych metodach – BPMN i VSM
- Diagramy procesów i workflow:
- diagramy przepływowe top-down
- diagramy blokowe
- activity charts
- diagramy workflow
- diagramy przepływowe cross-functional
- Wyjaśnienie głównych elementów struktury diagramów procesów:
- Przepływ produktów i usług
- Przepływ informacji
- Przepływ decyzji
- Punkty pomiaru efektywności
- Analiza map inwentaryzujących procesy (present state) i map doskonalących procesy (future state) dla przykładowych procesów biznesowych.
Zastosowane metody: case studies, dyskusja, ćwiczenia indywidualne – warsztaty, symulacje, mini-wykład.
3. Tworzenie map inwentaryzujących dla przykładowych procesów z organizacji uczestników - warsztaty:
- Wybór procesów do ewaluacji
- Identyfikacja głównych elementów struktury procesów – diagram Żółwia:
- Przepływu produktów i usług
- Zasobów
- Sposobów i punktów pomiaru efektywności
- Identyfikowanie zasobów procesów i podprocesów:
- Osobowych
- Technicznych/sprzętowych
- Informacyjnych
- Materiałowych
- Obliczanie czasów cykli dla procesów i podprocesów
- Analiza czasu dostępnego w poszczególnych procesach i podprocesach
- Rysowanie map wybranych procesów
4. Doskonalenie przykładowego procesu:
- Wybór sposobów i punktów pomiaru efektywności i ustanowienie celów dla wybranych mierników – benchmarking i scorecards
- Ustanowienie sposobów zbierania informacji o realizowanych wskaźnikach efektywności i ich dokumentowania – stosowanie narzędzi SPC
- Stosowanie technik rozwiązywania problemów – diagramy Pareto-Lorenza, Ishikawy, metody ABC, Root Cause Analysis, 5Why, technika A3
- Wdrażanie i podtrzymanie zmian, audyty procesów i Continous Improvement
Czas trwania
Prelegenci


Trener SGP
Weź udział
- proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
- proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
