Szkolenie

Marketing dla niezaawansowanych.

O szkoleniu

Korzyści i rozwój umiejętności:

zrozumienie roli marketingu w firmie w zależności od sektora I branży (B2B, B2C, FMCG, usługi i in.)
umiejętność wykorzystania segmentacji i profilowania klientów
praktycznego planowania działań marketingowych, wyboru strategii marketingowych
zdobycie umiejętności w zakresie komunikacji marketingowej B2B i B2C
poznanie zasad i elementów marketingu mix
umiejętność szacowania zwrotu z inwestycji w marketingu
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie przeznaczone dla:

osób, które rozpoczynają pracę w działach marketingu i pragną poznać w praktyce podstawowe narzędzia pracy marketerów
dla osób bez klasycznego wykształcenia marketingowego, które chcą pogłębić i uporządkować wiedzę o marketingu
specjalistów z działów sprzedaży, którzy chcą poznać główne działania marketingowe
koordynatorów i specjalistów, którzy będą zarządzać produktem lub marką
osób, które pracują w działach marketingu i chciałyby pogłębić, uaktualnić i usystematyzować swoją wiedzę marketingową

Program szkolenia

1. Zadania współczesnego marketingu

  • Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca różne punkty widzenia na strategie marketingowe
  • Kim powinien być współczesny marketer – strategiem, technologiem, sprawnym organizatorem, kontrolerem, mistrzem komunikacji?
  • Role i zadania marketerów w zależności od sektora, wielkości i formy własności firmy oraz uwarunkowań rynkowych

Gra szkoleniowa przedstawiającej strategie marketingowe z różnych punktów widzenia. Dodatkowo sprawdzimy dzięki testowi ról w zespole marketingowych, jakie są naturalne predyspozycje i umiejętności uczestników.

2. Otoczenie marketingowe i zachowania klientów

  • Makrotoczenie i mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku + quiz: jak rprd
  • Modele zachowań nabywców – jak dzielimy klientów na rynku B2C a jak na rynku B2B (konkretne przykłady i modele)
  • Czynniki wpływające na zachowania nabywców – jak mierzyć wartość klientów (na przykładzie inspirującej strategicznej gry marketingowej)
  • Otoczenie i klienci (i zmiany ich zachowań) to elementy w największym stopniu wpływające na kształtowanie się strategii marketingowych.

1,5-godzinna gra symulacyjna.

3. Komunikacja i kampania marketingowa w praktyce

  • Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
  • Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
  • Komunikacja marketingowa on-line i off-line – wzajemne powiązania
  • Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

4. Plany marketingowe w praktyce

  • Podstawy tworzenia planów marketingowych
  • Pozycjonowanie produktu na rynku
  • Analizy portfelowe (macierz McKinseya, profesjonalny cross-SWOT)
  • Wyznaczanie celów, ocena potencjału rynkowego
  • Wykorzystanie badań marketingowych w opracowywaniu strategii
  • Planowanie działań w macierzy produkt-rynek i tworzenie strategii marketingowych i metody budowania przewagi konkurencyjnej
  • Dobór narzędzi marketingowych do zaplanowanych działań

Dodatkową atrakcją dla uczestników warsztatów będzie otrzymanie narzędzi w Excelu i w Power Point do wykorzystania w codziennej pracy – metody realizacji analiz, prezentacje na spotkaniach biznesowych oraz przykłady briefów.

5. Taktyka działań marketingowych i marketing-mix

  • Elementy marketingu-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja
  • Zarządzanie produktami i usługami w praktyce – najważniejsze narzędzia
  • Zarządzanie ceną, badania i strategie cenowe
  • Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży
  • Zaplanowanie marketing-mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji – interaktywne case-study w formie symulacyjnej gry strategicznej

6. Kontrola efektów działań marketingowych

  • Marketingowa Karta Wyników
  • Wskaźniki marketingowe
  • Wskaźniki internetowe
  • Inne techniki oceny efektów działań marketingowych

7. Nowe media w marketingu i ich wykorzystanie

  • Marketing nowych mediów – omni-channel i wykorzystanie synergii mediów off-line i on-line
  • Klasyczna reklama czy/i pozycjonowanie w wyszukiwarkach/Ad Words – zasady budowy strategii
  • E-mail marketing, social media, content marketing, inbound marketing, mobile marketing – kiedy i w jakim zakresie stosować
  • Przyszłość narzędzi marketingowych – na które warto zwracać szczególną uwagę i jak budować nowoczesne strategie marketingowe

Czas trwania

10:00 - 17:00

Prelegenci

Cytat

Michał Dziekoński

 

Doświadczony trener i menedżer marketingu, przez kilkanaście lat był odpowiedzialny za zarządzanie marketingiem w jednej z firm Grupy Siemens w Polsce; realizując szereg programów międzynarodowych, m.in. jako interim ekspert w centrali Siemens Westinghouse w Orlando (USA).
Jest jednym z prowadzących zajęcia na programach the Chartered Institute of Marketing, wykłada na wielu uczelniach, także na programach MBA, m.in. prowadzi autorski 50-godzinny moduł Business Games w języku angielskim na studiach International MBA na Uniwersytecie Warszawskim.
Twórca i zarządzający Business Games Institute – pierwszej w Polsce organizacji zajmującej się adaptacją tzw. serious games do działań marketingowych i sprzedażowych. W ramach BGI zarządza także projektami Product Management Academy oraz Marketing ROI Consulting. Jest również autorem i współautorem książek marketingowych: „Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy”, „Wskaźniki marketingowe” oraz „E-Marketing”.

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 sierpnia 2020
Golden Floor

00-121 Warszawa

Sienna 39

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
+ 23% VAT za osobę
1750 PLN
Cena zawiera:
  • Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, przerwy kawowe i lunche
Weź udział

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!