Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/marketing-interkulturowy-pulapki-i-wymogi-kulturowe-w-marketingu-73360-id14964

Informacje o szkoleniu

Akademia Marketingu ATRIUM
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Uczestnicy poznają kulturowe uwarunkowania decydujące o sukcesie bądź porażce reklamy kampanii marketingowej na licznych przykładach marek globalnych.
Nabędą niezbędna wiedzę o światowych trendach i wyzwaniach przy lokowaniu produktu na rynkach zagranicznych.
Poprzez ukazanie wpływu różnic kulturowych na decyzje zakupowe, uczestnicy dowiedzą się jak prawidłowo dobierać przekaz marketingowy w zależności od strefy kulturowej konsumenta.
Poznają przydatne narzędzia pozwalające podnieść skuteczność przekazu marketingowego oraz uniknąć wielu pułapek kulturowych.

Szkolenie skierowane jest do:

Szkolenie adresowane jest do pracowników działu eksportu oraz marketingu, w tym dla osób zajmujących się pozyskiwaniem kontrahentów z zagranicy lub lokowaniem produktów na rynkach zagranicznych. Szkolenie jest również bardzo przydatne dla pracowników agencji reklamowych przygotowujących reklamy na rynki zagraniczne.

Szkolenie jest polecane również dla wszystkich osób zajmujących się komunikacją  marketingową, PR i  reklamą.

Program szkolenia:

Kulturowe uwarunkowania strategii marketingowej

1. Efekt kraju pochodzenia

  • Wpływ wizerunku kraju na decyzje zakupowe
  • Etnocentryzm konsumencki
  • Marketingowe sztuczki – jak ukryć lub promować kraj pochodzenia produktu

2. Homogenizacja potrzeb vs heterogenizacja zachowań konsumentów

3. Podatność produktów na standaryzację : produkty culture-bound  i  culture-free

4. Ujednolicenie produktów a wymogi kulturowe

5. Orientacja regiocentryczna w marketingu, na przykładach

6. Style reklamy w różnych kulturach

  • Francja, USA
  • Indie
  • kraje Dalekiego Wschodu
  • kraje arabskie

7. Przekaz marketingowy w krajach ekspresyjnych i powściągliwych: Niemcy vs Włochy

8. Postawy klientów różnych kultur wobec marek globalnych

9. Wymiary kultury – Unikanie niepewności a otwartość na nowe produkty

10. Dostosowywanie koncepcji produktu do wymagań zagranicznych konsumentów

  • Barbie – case study
  • Mr Donut  - case study

11. Kulturowe zróżnicowanie zwyczajów konsumpcyjnych

12. Kolor w przekazie promocyjnym

  • Wykorzystanie reakcji fizycznych
  • Oddziaływanie na emocje konsumenta
  • Symbolika kulturowa
  • Niewskazane motywy i kolory wykluczające
  • Adekwatność koloru do osobowości marki

13. Możliwości adaptacji kulturowej  strony internetowej, na przykładzie

 

DZIEŃ 2.
Pułapki kulturowe w marketingu i reklamie

1. Osiem niewidzialnych barier komunikacyjnych - porównanie kultur

  • Krytyczny feedback
  • Kraje relacyjne i protransakcyjne
  • Gdzie wystarczy mail a gdzie niezbędne spotkanie
  • Podejście do czasu
  • Przewrotność komunikacji wysokiego kontekstu

2.  Etykieta biznesu: targi i spotkania

  • Faux pas na powitanie
  • Skład delegacji
  • Dress code
  • Ceremonialność i hierarchiczność
  • Dystans konwersacyjny
  • Dystans przestrzenny

3.  Gesty i emblematy – pułapki mowy niewerbalnej

4.  Trzy strategie marketingu międzynarodowego wg Philipa Kotlera

5. Glokalizacja, lokalizacja i internacjonalizacja – Twoje must know

6. „Myśl globalnie, działaj lokalnie” – od ekologii do marketingu międzynarodowego

7. The Starbucks Reserve Roastery – case study

8. System wartości i nawyki zakupowe w państwach egalitarnych i hierarchicznych

9.  Pozycja kobiety w wybranych kulturach z perspektywy marketingu

10. Błędy kulturowe przyczyną  porażki  kampanii reklamowych

  • Tropienie kodów kulturowych
  • Target a rzeczywista grupa docelowa
  • Utrata tożsamości produktu

11. H&M – case study

12. Nietrafione brandy i inne międzykulturowe pułapki

13. Kosztowne błędy językowe

Informacje o prelegentach:

Kamila Radzyńska

Kamila Radzyńska - trener komunikacji międzykulturowej, Research & Development Manager, specjalista ds. importu i planowania. Absolwentka Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończyła z wyróżnieniem filologię romańską. Stypendystka Université Jean Moulin Lyon III. Absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET w Warszawie. Trener międzykulturowy. Członek Society for Intercultural Education, Training and Research SIETAR Polska. Należy do Klubu Trenerów Biznesu w Warszawie. Wygrała konkurs wiedzy o Francji organizowany przez France Inter i Program III Polskiego Radia. Była tłumaczem w Wytwórni Filmów Fabularnych w Łodzi oraz lektorem języka francuskiego w Alliance Française przy Uniwersytecie Łódzkim. Posiada 20-letnie doświadczenie w handlu zagranicznym. Importuje surowce do poligrafii z rynków azjatyckich i europejskich. Poszukuje nowych produktów, nawiązuje kontakty z producentami i zajmuje się całościowo łańcuchem dostaw. Doradza przy wprowadzaniu nowych brandów na rynek. Skutecznie przeprowadza procesy negocjacyjne i reklamacyjne. Współpracuje z firmami spedycyjnymi oraz z Agencjami Celnymi. Posługuje się językiem francuskim, włoskim, angielskim, a także w mniejszym stopniu rosyjskim i szwedzkim. Posiada 6-letnie doświadczenie jako trener biznesu. Specjalizuje się w biznesowej i marketingowej komunikacji międzykulturowej z partnerami azjatyckimi (Tajwan, Chiny z Hongkongiem, Singapur, Korea Pd, Japonia) i z europejskimi (Francja, Holandia, Belgia, Włochy, Szwecja, Szwajcaria). Posiada ekspercką znajomość z zakresu Chin oraz Francji.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1750 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

udział w szkoleniu, certyfikat, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i obiad

Dostępne zniżki:

  • 10% Udzielamy 10% rabatu przy zamówieniu szkolenia na minimum 30 dni przed terminem jego realizacji.

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Wydarzenie: Marketing interkulturowy. Pułapki i wymogi kulturowe w marketingu.