Szkolenie

Mazowiecka Akademia Mówcy Samorządowego„

O szkoleniu

Nie ma człowieka, który nie odczuwa tremy przed wystąpieniem publicznym. Sztuka polega na tym, aby przekuć słabość w atut – w czynnik motywujący do działania. Podczas szkolenia pokażemy jak to zrobić. Sprawdzimy i poprawimy umiejętność przemawiania. Uczestnicy dzięki nagraniu wystąpienia będą mogli sami ocenić swoje błędy. My pokażemy jak je wyeliminować. Każdy uczestnik otrzyma informację zwrotną na temat swojej prezentacji i indywidualny zestaw ćwiczeń. Wystąpienia przed publicznością nie jest trudne, niezależnie od tego, czy jest to posiedzenie zarządu, konferencja, kongres, sesja rady, gala i wręczenie nagród „Samorząd Roku 2013”, bankiet, targi, czy narada ze współpracownikami. Wystarczy zastosować się do konkretnych zasad i stosować ćwiczenia, które będą podstawą szkolenia. To szkolenie dla tych managerów urzędów, którym zależy na: - podniesieniu umiejętności przemawiania, - wyeliminowaniu swojej słabości – strachu przed wystąpieniem publicznym, - prezentowaniu ciekawie i skutecznie w taki sposób, aby publiczność słuchała, - sprawdzeniu, czy prawidłowo przemawiają, - coraz częściej występują przed kamerą telewizyjną i są nagrywani przez media firmowe.
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie adresowane jest do:
- burmistrza, starosty, wójta i prezydenta miasta
- pracowników sekretariatu
- sekretarza i członków Zarządu
- naczelników i dyrektorów jednostek podległych
- rzecznika prasowego i pracowników, którzy reprezentują Urząd na forum publicznym.

Program szkolenia

PROGRAM SZKOLENIA:
Do szkolenia używana jest kamerą. Trener rejestruje wystąpienia publiczne a następnie wspólnie z uczestnikami analizuje błędy mówców. Każdy uczestnik otrzymuje informację zwrotną z indywidualnym zestawem ćwiczeń. Trener może przećwiczyć z uczestnikami nagranie tzw. „setki” dla mediów.
Przygotowanie się do przemówienia i prezentacji.
 Analiza i przygotowanie przestrzeni wystąpienia.
 Co wolno a czego nie przed wystąpieniem.
 Ćwiczenie przemówienia.
 Dopasowanie mowy ciała do wystąpienia.
 Strategia przemówienia, czyli jak je ułożyć w całość. Sprawdzone techniki.
Dobre rozpoczęcie przemówienia.
 Autoprezentacja i ustalenie zasad
 Co zrobić, gdy nas nie przedstawią?
 Styl wejścia a wrażenie odbiorców.
 Wybór miejsca wystąpienia.
 Pierwsze 3 minuty przemówienia.
Jak opanować tremę?
 Po czym publiczność poznaje tremę.
 Zakłócenie ruchu podczas przemówienia.
 Zakłócenia mowy podczas przemówienia.
 Strach i trema - techniki zmniejszania napięcia.
 Tricki dobrego prezentera.
Przemawianie podczas imprez masowych, konferencji, seminariów.
 Różnice w przemawianiu w zamkniętym pomieszczeniu i na otwartej przestrzeni.
 Przemawianie przy mównicy, wykorzystanie wskaźników i mikrofonu.
 Styl gestykulacji podczas większych wystąpień.
 Wykorzystanie głosu do pobudzenia tłumu.
Operowanie głosem
 Ustalenie kompetencji komunikacyjnych
 Ćwiczenia przed wystąpieniem publicznym
 Ćwiczenia zmęczonego aparatu mowy.
 Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznego przemawiania.
Mowa ciała mówcy.
 Gestykulacja podczas przemówienia eksperta.
 Styl gestykulacji a motywowanie przemówieniem.
 Gesty pewności siebie.
 Gesty uzupełniające słowa.
 Postawa ciała dobrego mówcy
 Emocje mówcy w ruchach ciała – kinezyka.
 Kontakt wzrokowy z małym i dużym audytorium.
 Poruszanie się w przestrzeni przemówienia.  Sygnały niepewności.  Sygnały kłamstwa.  Sygnały stresu. Mowa niewerbalna audytorium  Co oni myślą, gdy przemawiam?
 Prezentacja to proces – jak z monologu zrobić dialog.
 Mowa ciała uczestników narad, spotkań, konsultacji.
Rozwiązywanie trudnych sytuacji podczas prezentacji
 Typy słuchaczy i audytorium. Badanie potrzeb, oczekiwań i możliwości audytorium a styl mówcy.  Zasady radzenia sobie z tzw. trudnym audytorium  Reagowanie na zastrzeżenia i wątpliwości audytorium
 Techniki panowania nad dyskusją.
Zasady prezentacji z PowerPoint
 Konstrukcja prezentacji
 Psychologia PPT czyli jak wykorzystać prezentację do podkreślenia i zobrazowania słów.
 Wykorzystanie gestów do prezentacji.

Czas trwania

8h

Prelegenci

Cytat
Maurycy Seweryn – Przeszedł drogę od szeregowego pracownika Centrum Informacyjnego Rządu do stanowiska wiceburmistrza. Przez 3 kadencje radny Dzielnicy Ochota w Warszawie. Był też radnym największej gminy w Polsce - Warszawa Centrum. Prowadził biuro prasowe byłego Marszałka Sejmu RP – p. Marka Borowskiego. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations i organizator Plebiscytu „Urząd Przyjazny Mediom i Społeczeństwu”.
Wykładowca „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym oraz „Komunikacji społecznej” na Wydziale Dziennikarstwa i PR w Wyższej Szkole Handlowej. Wykładowca „Komunikacji społecznej” w WSBiO i w WSZiP w Warszawie. Jako jedyny przeprowadził w 2012 roku badania na temat wiarygodności prezenterów i mowy ciała w oczach polskiej publiczności. Komentuje mowę ciała i komunikację społeczną dla TVN „Fakty”, Polskiego Radio i dziennika.pl. Ma na koncie kilka tysięcy wystąpień publicznych.
Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym największej organizacji społecznej – ponad milionowego Polskiego Związku Działkowców”. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk

Gdzie i kiedy

Warszawa 13 czerwca 2014
Sala szkoleniowa

Warszawa

Dickensa 31a

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
550 PLN
Cena zawiera:
  • diagnozę potrzeb szkoleniowych Klienta i grupy docelowej, przygotowanie prezentacji, pokazu multimedialnego, przygotowanie materiałów do ćwiczeń dostosowanych do grupy docelowej, konsultacja zawartości merytorycznej materiałów, przeprowadzenie szkolenia przez trenera, przeprowadzenie oceny wyników szkoleniowych, sporządzenie raportu końcowego, przygotowanie i przesłanie płyty DVD do Klienta z gotowym materiałem poszkoleniowym, tygodniową obsługę posprzedażową – konsultacje, serwis kawowy, wyśmienity obiad
Weź udział

Organizator

Warszawska Grupa Doradców Public Relations
02-384 Warszawa
Dickensa 31 A/25
woj. mazowieckie
Warszawska Grupa Doradców Public Relations została założona w 2010 roku. Powstała z inicjatywy byłego burmistrza, radnego, rzecznika prasowego i dziennikarza. WGD PR oferuje doradztwo public relations, consulting wizerunkowy firm i osób, szkolenia ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenia proszę kierować na e-mail: biuro@wgd-pr.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Warszawska Grupa Doradców Public Relations
02-384 Warszawa Dickensa 31 A/25
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!