MDR – Raportowanie schematów podatkowych w praktyce

O szkoleniu

W ramach szkolenia otrzymujesz:
• 30 minutowe indywidualne konsultacje z trenerem
• materiały dodatkowe: wzór procedury MDR, instrukcję identyfikacji schematów podatkowych

Szkolenie ma na celu praktyczne i kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z obowiązkiem raportowania schematów podatkowych MDR, wprowadzonego do polskiego porządku prawnego z dniem 1 stycznia 2019 r. Szkolenie uwzględnia zmiany w przepisach MDR wprowadzone z dniem 1 lipca 2020 r.
Podczas szkolenia trener zaprezentuje, jak należy prawidłowo identyfikować schematy podatkowe, wskazując krok po kroku kolejne czynności. Wszyscy uczestniczy szkolenia otrzymają dokument opracowany przez specjalistów ICT – “Procedura identyfikacji schematów podatkowych”, ułatwiający samodzielną identyfikację schematów podatkowych w firmie.

Spółka ALF zakupiła od Spółki BETA bazę klientów. Spółki ALF i BETA są spółkami z siedzibami na terytorium Rzeczypospolitej i są podmiotami powiązanymi w rozumieniu przepisów o cenach transferowych. Zakupiona baza klientów zawiera następujące informacje: nazwa, adres, inne dane kontaktowe, wybrane informacje finansowe dotyczące aktualnie czynnych klientów oraz umów zawartych przez spółkę zbywającą z jej klientami, a regulujących sprzedaż produktów.

Czy zakup przez Spółkę ALF bazy klientów od podmiotu powiązanego – Spółki BETA może rodzić obowiązki wynikające z przepisów o schematach podatkowych?

Przeniesienie bazy klientów między podmiotami powiązanymi co do zasady rodzi obowiązki sprawozdawcze z zakresu przepisów MDR.

???? Jak sobie poradzić z tym obowiązkiem w praktyce?
???? W jakim terminie należy wysłać MDR – 1?
???? Kto i w jaki sposób może wysłać MDR – 1 do Szefa KAS?
???? Jakie informacje należy podać w formularzu MDR – 1?
???? Co zrobić jeśli przeniesienie bazy klientów nastąpiło w latach wcześniejszych i termin na złożenie MDR – 1 już upłynął?
???? Czy można złożyć czynny żal?
???? Kto musi podpisać formularz MDR – 1?
???? Czy jeśli przeniesienie bazy klientów miało miejsce z podmiotem zagranicznym, to także może wystąpić obowiązek MDR?

A może masz inne pytania w tym zakresie?

Zapisz się już dziś na szkolenie, pokażemy na przykładach jak prawidłowo identyfikować schematy i w razie potrzeby dopełnić obowiązków sprawozdawczych. 

Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do księgowych, kontrolerów finansowych, dyrektorów finansowych, audytorów wewnętrznych, osób zainteresowanych tematyką.   


 

Program szkolenia

Uczestnicy w trakcie szkolenia otrzymają wiedzę na temat:

• właściwej interpretacji przepisów oraz wydanych przez Ministerstwo Finansów objaśnień;
• przykładów schematów podatkowych pozwalających na samodzielną weryfikację czy dane uzgodnienie, rozwiązanie zastosowane w przedsiębiorstwie spełnia definicję zaproponowaną przez ustawodawcę;
• kryteriów, które wskazują czy w przypadku zidentyfikowania schematu podatkowego należy dokonać obowiązku raportowania do Szefa KAS;
• procedury wewnętrznej MDR (kto jest w obowiązku);
• poprawnego wypełnienia formularzy MDR tak, aby nie zostały zakwestionowane przez organy podatkowe;
• dotychczasowych doświadczeń odnośnie procesu raportowania schematów podatkowych nabytych przez prowadzących szkolenie;
• praktycznych wskazówek dotyczących raportowania MDR;
• raportowania MDR po upływie terminu. 

Czas trwania

10:00 – 14:00


 

Prelegenci

dr Jarosław F. Mika

Doradca podatkowy. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie z zakresu prawa podatkowego – najpierw jako członek zarządów spółek kapitałowych polskich oraz z udziałem kapitału zagranicznego, a następnie jako doradca podatkowy (numer wpisu 10 625).

Autor publikacji dotyczących problematyki prawa podatkowego (Przegląd Podatkowy, Monitor Podatkowy) oraz książek takich jak (między innymi):

  • „Raje podatkowe. Procedura należytej staranności. Obowiązki w cenach transferowych.” (C.H. Beck, 2022),

  • „Podmioty powiązane. Obowiązki podatkowe. Raportowanie transakcji grupowych.” (C.H. Beck, 2022),

  • „Zarządzanie ryzykiem podatkowym w cenach transferowych. Obowiązki i ryzyka sprawozdawcze” (C.H. Beck, 2020),

  • „Ceny transferowe. Komentarz do rozporządzeń. Metody szacowania i analizy cen transferowych. Obowiązki sprawozdawcze. Schematy podatkowe MDR. Przykłady.” (C.H. Beck, 2019, wydanie 2 w 2021 roku),

  • „Ceny transferowe. 259 wyjaśnień i interpretacji” (Wolters Kluwer, 2018),

  • „Podatkowe aspekty działalności w specjalnych strefach ekonomicznych” (Unimex, Wrocław 2012).


Uczestnik prac Komitetu ds. Podatków w Krajowej Izbie Gospodarczej w kadencji 2021 – 2025.

Członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej do Spraw Doradztwa Podatkowego (kadencja 2022 – 2026).

Uczestnik w pracach opiniodawczo – doradczych utworzonych przez Ministra Finansów w ramach Forum Cen Transferowych (FCT) w roli eksperta w latach 2018 – 2021.
Od 14 stycznia 2021 r. członek Grupy Roboczej 10 „Wpływ pandemii COVID-19 na ceny transferowe”. Członek Komisji Konkursowej III Edycji (2016/2017) konkursu na najlepszą pracę magisterską w zakresie prawa podatkowego organizowanego przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych. 

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Zapis na szkolenie poprzez formularz na stronie Akademii Podatkowej ICT.

Rejestracja

Cena 1
490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Instytut Cen Transferowych Akademia Podatkowa Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: Al. Jerozolimskie 181B
  • Kod pocztowy: 02-222
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5213654751

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Przeciągnij plik tutaj lub kliknij, żeby dodać.
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Instytut Cen Transferowych Akademia Podatkowa Sp. z o.o.
02-222 Warszawa, Polska Al. Jerozolimskie 181B

Organizator

Instytut Cen Transferowych Akademia Podatkowa Sp. z o.o.
02-222 Warszawa, Polska
Al. Jerozolimskie 181B
woj. mazowieckie
Specjalizujemy się w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń dla głównych księgowych, dyrektorów finansowych, specjalistów działów podatkowo-finansowo-księgowych. Szkolimy również doradców podatkowych, biegłych rewidentów oraz indywidualnych przedsiębior...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!