Szkolenie

Mediacje pracownicze – sposób na konflikty w firmie

O szkoleniu

Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności skutecznego rozwiązywania konfliktów w pracy.

Cele szkolenia:

• Przedstawienie praktycznych umiejętności z zakresu skutecznego rozwiązywania konfliktów w zespole
• Przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu mediacji
• Przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania konfliktem
• Przekazanie wiedzy z zakresu wdrożenia procesu mediacji do firmy w aspekcie procesowym
• Przedstawienie praktycznych umiejętności pozwalających zwiększyć efektywność działań swoich i swojego zespołu

Metody szkoleniowe:

• Case study
• Prezentacje
• Ćwiczenia indywidualne
• Odgrywanie ról
• Praca w grupach
• Dyskusje
• Burze mózgów

Korzyści dla Uczestników:

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:

• Nabędzie kompetencje w zakresie zarządzania zespołem w czasie konfliktu
• Będzie potrafił wspierać pracowników w skutecznym rozwiązywaniu konfliktów
• Będzie korzystał z ugodowej i pozasądowej metody rozwiązywania sporów
• Pozna prawne aspekty związane z mediacjami
• Będzie budował relacje wzajemnego szacunku i zrozumienia
• Nauczy pracowników samodzielnego rozwiązywania konfliktów i efektywnej współpracy
• Będzie potrafił konstruktywnie i ugodowo rozwiązać konflikty, które dotyczą jego osoby
• Zwiększy efektywności pracy swojego zespołu
• Będzie budował zgrany, efektywny zespół, dla którego konflikt będzie okazją do wprowadzenia usprawnień (komunikacyjnych lub merytorycznych) zamiast zmniejszać efektywność pracy
• Będzie wspierał członków organizacji w poszukiwaniu satysfakcjonujących rozwiązań konfliktów na różnym poziomie eskalacji
• Będzie myślał strategicznie i konstruktywnie w sytuacji konfliktu
• Będzie mógł uchronić firmę przed udziałem w postępowaniu sądowym
• Będzie budował pozytywny wizerunek firmy
Kto powinien wziąć udział?
• Kierownicy, menedżerowie
• Szefowie działów produkcyjnych
• Brygadziści, liderzy zespołów
• Dział HR/menedżer HR
• Dyrektor działu
• Dyrektor zarządzający
• Dział PR, komunikacji
• Dział prawny

Program szkolenia

1. Psychologia konfliktu
a. Istota i źródła konfliktów
b. Rodzaje konfliktów
c. Przyczyny i fazy konfliktów
d. Reakcje w sytuacji konfliktu

2. Zarządzanie konfliktem
a. Diagnoza sytuacji konfliktowej
b. Techniki komunikacji w konflikcie
c. Relacje i role w zespole
d. Konflikt jako element rozwoju zespołu

3. Mediacje pracownicze jako metoda rozwiązywania konfliktów w firmie
a. Idea i rodzaje mediacji
b. Zasady mediacji
c. Prawne aspekty mediacji
d. Rola mediatora
e. Etapy mediacji
f. Stanowiska i interesy stron
g. Formalne aspekty mediacji
h. Rola ugody mediacyjnej

4. Komunikacja w mediacji
a. Zasady efektywnej komunikacji
b. Aktywne słuchanie
c. Rola pytań w mediacji
d. Asertywność przy wyborze rozwiązania konfliktu
e. Rola emocji w mediacji
f. Inteligencja emocjonalna a konflikt
g. Współpraca z trudnymi osobami
h. Techniki mediacji

5. Postępowanie po rozwiązaniu konfliktu

6. Wdrożenie mediacji do organizacji

Konflikt, mediacja, mediacje pracownicze, rozwiązywanie konfliktów w firmie, konflikty pracownicze, spory w pracy, efektywny manager

Czas trwania

9:00 - 17:00
2 dni, 16 godzin

Aktualne terminy szkoleń znajdą Państwo na stronie:
www.wikconsulting.pl

Prelegenci

Cytat
Anna Łukasiewicz

Ekspert ds. komunikacji, trener i psycholog biznesu. Mediator na stałe współpracujący z Sądem Okręgowym w Poznaniu. Członek Zarządu i Rzecznik Prasowy poznańskiego oddz. Polskiego Centrum Mediacji. Właściciel STREFY DIALOGU. Posiada kilkuletnie doświadczenie w obszarze komunikacji, budowania wizerunku, rozwiązywania konfliktów i zarządzania kryzysowego.

Specjalizacja w zakresie szkoleń i konsultingu:

Rozwiązywanie konfliktów pracowniczych
Rozwiazywanie konfliktów gospodarczych
Komunikacja interpersonalna
Employer branding
Rozwój osobisty i efektywność w życiu zawodowym
SCR
Efektywne pisanie - sztuka przekazywania informacji pisanej
Komunikacja kryzysowa
Autoprezentacja


Doświadczenie:

• Członek Zarządu, Rzecznik Prasowy i Mediator Polskiego Centrum Mediacji w Poznaniu
• Wykładowca na studiach podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu
• Kilkuletnie doświadczenie w obszarze budowania wizerunku, zarządzania kryzysowego, psychologii biznesu, m.in. w takich firmach jak GlaxoSmithKline, Grupa NEUCA, Żabka Polska
• Właściciel STREFY DIALOGU
• Autorka bloga mediacjepoznan.com
• Autorka artykułów m.in. w takich pismach jak Personel i Zarządzanie, Benefit, Business&Pharmacy

Wykształcenie:

• absolwentka Wydziału Ekonomii Akademii Ekonomicznej
w Poznaniu
• ukończyła studia podyplomowe z Psychologii Biznesu na
SWPS
• ukończyła dwuletnie przygotowanie pedagogiczne na
Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
• posiada Certyfikat mediatora ds. cywilnych, wydany przez
Polskie Centrum Mediacji

Gdzie i kiedy

Warszawa 16 - 17 czerwca 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 28 - 29 kwietnia 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 lutego 2014
Warszawa

Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Zapisz się

Cena 1
netto od osoby
1390 PLN
Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe, certyfikaty, lunch, przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

WIK Consulting
62-510 Konin
Różyckiego 2/23
woj. wielkopolskie
WIK Consulting to grono wysoko wykwalifikowanych konsultantów oraz trenerów z doświadczeniem menedżerskim i biznesowym, wyniesionym z różnych branż, posiadających na swoim koncie wiele zrealizowanych z sukcesem projektów doradczych i szkoleniowych. ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Szczegółowe informacje dotyczące szkolenia można uzyskać drogą telefoniczną lub mailową kontakt:

Tel: +48 509 667798
Tel: +48 22 299 77 07
Fax: +48 22 379 64 83
mail: szkolenia@wikconsulting.pl
www.wikconsulting.pl

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

WIK Consulting
62-510 Konin Różyckiego 2/23
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!