Menedżer VUCA – zarządzanie zespołem w niepewnych czasach

O szkoleniu

Szkolenie służy rozwinięciu kompetencji menedżerskich. Uczestnik po spotkaniu potrafi zidentyfikować sposób komunikacji preferowany przez siebie oraz innych współpracowników, jak i umie na nim budować więź pozwalającą realizować zadania sprawniej. Uczestnicy poznają zasady dobrego delegowania i egzekwowania zadań. Dzięki wiedzy o stylach zarządzania potrafią zidentyfikować swój oraz dobrać odpowiednie narzędzia. Te zaś trenują poprzez szereg odgrywanych scenek. Dzięki temu spotkanie ma charakter warsztatowy, co pozwala na lepsze wykorzystanie nabytej po szkoleniu wiedzy.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestnika

  • Wyższe kompetencje zarządcze
  • Lepsza znajomość czynników motywujących i demotywujących
  • Wiedza, jak się porozumiewać efektywnie
  • Umiejętność działania zgodnie ze swoim stylem osobowości i z wykorzystaniem wiedzy o stylach zarządzania

Korzyści dla organizacji

  • Wyższa efektywność biznesowa
  • Lepsze zarządzanie pracownikami, lepsza organizacja pracy
  • Lepszy wizerunek firmy poprzez sprawniej realizowane działania
  • Lepsze wykorzystanie zasobów
Kto powinien wziąć udział?
  • Dla menedżerów zarządzających zespołami
  • Dla każdego, kto chce zwiększyć swoje umiejętności w zakresie zarządzania w zmieniającym się świecie
  • Dla osób, które chcą zwiększyć efektywność zarządzania zespołem

Program szkolenia

Role menedżera

  • Kompetencje menedżerskie: jakie są Twoje role menedżerskie, które są najważniejsze i dlaczego
  • Ja jako menedżer: moje kompetencje, czyli jakie mam zasoby i jakie wyznaczam sobie cele, by lepiej zarządzać

Efektywność osobista – dominanty kolorystyczne DISC

  • Identyfikacja swoich dominant kolorystycznych według modelu DISC w celu uzyskania informacji nt. swojego stylu osobowości
  • Jakie są cechy różnych typów osobowości i ich preferencje w kontekście mojego zespołu: jakie cechy i zasoby ma mój zespół – stworzenie mapy kolorystycznej zespołu, aby lepiej się z nim porozumiewać
  • Jak się komunikować, jak rozwiązywać konflikty: jak dopasować sposób komunikacji do odbiorcy komunikatu z naciskiem na sytuacje konfliktowe, aby je niwelować
  • Jak rozpoznawać dany styl osobowości po ubiorze, sposobie mówienia i innych czynnikach zewnętrznych

Skuteczna komunikacja

  • Kiedy komunikacja jest skuteczna? Jakie kryteria decydują o sukcesie w porozumiewaniu się
  • Narzędzia, które pozwalają lepiej prowadzić wszelkie rozmowy: uszy von Thuna i inne pomoce w ćwiczeniu uważnego słuchania i reagowania adekwatnie nie tylko do sytuacji, lecz także temperamentu, relacji i oczekiwań drugiej strony
  • Czego unikać, a co stosować, by się porozumiewać efektywnie: jak identyfikować mielizny komunikacyjne i przechodzić do sedna

Budowa autorytetu lidera

  • Jak prezentować swoje racje, aby być przekonującym (język, slajdy): omówienie czynników wpływających na nasz status w oczach innych osób
  • Jak prezentować z użyciem właściwej mowy ciała: omówienie kluczowych zasad związanych ze spójnością prezentowanych treści: jak to robić, by budować wiarygodność
  • Na co zwracać uwagę, jeśli chodzi o sposób mówienia: rola właściwej melodii, tempa wypowiedzi i głośności w kontekście maksymalnie precyzyjnego przekazywania komunikatu
  • Jak przykuwać uwagę i angażować podczas prezentowania ważnych kwestii: jak zadbać o właściwy poziom energii i zaangażowania słuchaczy, gdy prezentujemy ważne treści

Delegowanie i egzekwowanie zadań

  • Jak rozumieć odpowiedzialność w kontekście delegowania: jak efektywnie przekazywać zadania
  • Jaki jest Twój styl zarządzania wg Blancharda: jak Twój styl powinien wpływać na sposób przekazywania odpowiedzialności za zadania
  • Na co zwracać uwagę podczas delegowania: m.in. cel vs efekt. Kryteria decydujące o powodzeniu delegowania, w tym rola kontekstu i oczekiwanych efektów
  • Zasady dobrego egzekwowania: jak skutecznie egzekwować zadania

Motywowanie

  • Co motywuje pracowników, jak motywujesz ich Ty, a jak można ich motywować zgodnie ze stylami osobowości
  • Jak zadbać o oczekiwania i motywacje pracowników: sposoby na poznanie oczekiwań zespołu
  • Jak zadbać o odpowiedni poziom motywacji w grupie/zespole: na co dzień i okresowo. Rola codziennych wzmocnień i okresowych ewaluacji

Przekazywanie informacji zwrotnej

  • Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracownika i grupy
  • Wybrane metody udzielania informacji zwrotnej w zależności od nastawienia na relacje i zadania: ćwiczenia praktyczne
  • Jak przekazywać uznanie, a jak korygować: wpływ informacji zwrotnej na motywację i poczucie sensu
  • Jak tworzyć kulturę informacji zwrotnej, by pracownicy nie bali się jej, a wręcz jej pożądali

Rozwijanie pracowników

  • Rozmowy okresowe i ich rola: jak często je prowadzić i w jakim celu, aby niosły wartość
  • Na kim spoczywa odpowiedzialność za rozwój pracownika: omówienie czynników motywujących do wzięcia odpowiedzialności pracownika za swój rozwój
  • Jak zadbać o rozwój własny i podwładnych: jak zadbać o własną higienę motywacyjną i rozwój, ćwiczenia coachingowe

Programy rozwojowe

  • DOBRY START MENEDŻERA
  • MISTRZOWSKA SPRZEDAŻ
  • IT BUSINESS PARTNER

Czas trwania

2 dni szkolenia po 8 godzin (9:00-17:00)

Prelegenci

Trener-praktyk MENTORI

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Wymagany komputer z dostępem do Internetu.
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

Wymagany komputer z dostępem do Internetu.
Centrum Szkoleniowe Wspólna

Warszawa

Wspólna 56

woj. mazowieckie

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena promocyjna (online)
Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
1 390
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się
Cena regularna (online)
1 590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
Zapisz się
Cena promocyjna (stacjonarne)
Masz więcej chętnych? Odezwij się do nas.
1 690
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena regularna (stacjonarne)
1 890
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena warsztatu zamkniętego
Grupa do 10 osób, 2 dni szkoleniowe
6 900
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
  • konsultacje z trenerem
Zapisz się

Organizator

MENTORI sp. z o.o.
02-737 Warszawa
Niedźwiedzia 29B
woj. mazowieckie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na stronie. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się mailowo, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie niezbędne informacje.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

MENTORI sp. z o.o.
02-737 Warszawa Niedźwiedzia 29B
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!