Szkolenie

Menedżer w akcji - trudne rozmowy z pracownikami - praktyka kierowania zespołem

O szkoleniu

Podczas szkolenia:

Nauczysz się reagować na odmowę wykonania pracy przez pracownika.
Dowiesz się jak zatrzymać trudne zachowania.
Jak komunikować się z pracownikiem, który przekracza granice.

METODY SZKOLENIA:
80% praktyki / 20% wykładu,
Case study,
modelowanie zachowań,
ćwiczenia indywidualne,
scenki sytuacyjne w małych grupach, dyskusja moderowana,
indywidualny feedback trenera połączony z sesją mentorską.
Kto powinien wziąć udział?
  • prezesów, dyrektorów zarządzających,
  • osób pełniących funkcje kierownicze i zarządzających zespołem pracowników,
  • menedżerów działów HR,
  • właścicieli firm.

Program szkolenia

Jak przygotować zespół na trudne decyzje i zmiany? Jak je komunikować ludziom? Najskuteczniejsze techniki.

Konsekwentna, jasna i otwarta komunikacja ma kluczowe znaczenie w zarządzaniu zespołem.

Jak przekazywać trudne informacje i budować własną wiarygodność i siłę autorytetu w trudnych sytuacjach.
Jak prowadzić szczerą i otwartą dyskusję na trudne tematy dotyczące:

  • Sytuacji firmy. Sytuacji na rynku
  • Zmian w zakresie obowiązków, obciążenia pracą. Zmian stanowiskowych.
  • Zastępstw, nadgodzin, zmian czasu pracy.
  • Redukcji etatów. Zamknięcia działu. Zamknięcia zakładu.
  • Przyjmowania nowych zadań.

Kształtowania poczucia odpowiedzialności o obowiązku w zespole

  • Komunikowanie do zespołu celów, standardów, sytuacji.
  • Komunikowanie wartości, zasad pracy.
  • Poszukiwanie rozwiązań realizowania zadań w zespole.

Część interaktywna: symulacja rozmowy z pracownikiem, prezentacje multimedialne, quizz, handouty.

5 kroków skutecznego delegowania nowych zadań

  • Co możemy delegować?
  • Jak delegować, żeby nie wróciło do nas?
  • Formułowanie komunikatów delegujących w sposób podnoszący zaangażowanie i inicjatywę pracowników.
  • Jak inspirować pracowników do podejmowania nowych zadań, wyzwań.
  • Jak wydawać polecenia w przypadku pracy zdalnej?
  • Jak egzekwować wykonywanie pracy w formie zdalnej?

Kształtowanie dyscypliny pracy, poczucia odpowiedzialności i obowiązku

W tym bloku dowiesz się jak dyscyplinować zachowania, wzmacniać poczucie odpowiedzialności i obowiązku, tak, by przetrwać trudny czas i wyjść z niego mocniejszym.

Narzędzie zwiększające poziom dyscypliny pracy

  • Paczkowanie zadań. Optymalizacja i standaryzacja.
  • Co jest skuteczniejsze w trudnej rozmowie?
  • Uzgadnianie wykonania.
  • Rozmowa na temat porażek / opóźnień / problemów z wykonaniem.
  • Trójstopniowy model komunikacji w sytuacji niewykonywania obowiązków / niskiej jakości realizowanych zadań.

Feedback – doskonalenie i modelowanie nieprawidłowych zachowań.
Szybka informacja zwrotna. Fakty • Konsekwencje • Ustosunkowanie • Oczekiwania • Uczucia • Zasady • Sankcje

  • Zanim powiesz feedback. 5 WHY. Ocena realizacji zadania.
    FUO. RTD. Nowa kanapka menedżerska.
  • 8 modeli feedbacku menedżerskiego – praktyka stosowania.
  • Różnice w feedbacku dla młodych i doświadczonych pracowników.
  • Trójstopniowy feedback, czyli o tym jak skutecznie zmieniać zachowania ludzi.

Mocne komunikaty zatrzymujące niewłaściwe zachowania. Jak komunikować się z pracownikiem, który odmawia wykonania pracy, łamie zasady i przekracza granice?

Kiedy pracownik łamie zasady i przekracza granice ważna jest szybka i skuteczna komunikacja, która zatrzyma zachowanie i spowoduje, że nie będzie się ono pojawiało. Umiejętność budowania komunikatów w trudnych sytuacjach pozwala również na budowanie silnego autorytetu menedżera, szefa zespołu. Ludzie przekraczają granice, to jak menedżer komunikuje się w sytuacjach trudnych wpływa na pracownika, autorytet szefa i atmosferę pracy całego zespołu.

  • Jak skutecznie zatrzymywać trudne zachowania?
  • Jak reagować na odmowę wykonywania pracy przez pracowników?
  • Jak reagować na niepodjęcie pracy z powodu obawy o zdrowie i życie przez pracownika?
  • Najczęściej popełniane błędy przez menedżerów, które obniżają skuteczność komunikacji.
  • 5 obszarów MOCNYCH KOMUNIKATÓW.
  • Zbyt twardy lub zbyt miękki styl rozmowy – konsekwencje dla autorytetu menedżera.
  • Od bardzo proszę do realizacji sankcji.
  • Mocny feedback w sytuacjach trudnych – ocena, krytyka czy informacja zwrotna?
  • Jak egzekwować i dyscyplinować, gdy prośby i polecenia nie działają?
  • Zapowiedź i realizacja sankcji w przypadku uporczywego łamania zasad.
  • Trudne sytuacje związane z udzielaniem informacji zwrotnych (opór pracownika, zaprzeczanie, usprawiedliwianie się, agresja, kłamstwo).
  • FEKOZ – mocny komunikat bez naruszania granic.

Część interaktywna: przykłady, hand outy, autotest Skuteczny Menedżer Kryzysowy.

Trudne rozmowy o rozstaniu. Zwolnienie pracownika.

Kwestia zwolnienia z pracy nie jest łatwe dla żadnej ze stron w niej uczestniczących. Do pracodawcy i menedżera należy zadbanie, by proces ten przebiegał prawidłowo nie tylko pod kątem formalnym, ale i personalnym. Z opinii osób, które zostały zwolnione wynika, iż najważniejsze dla nich było w jaki sposób dokonano zwolnienia i jak im to zakomunikowano. Dlatego właściwe przeprowadzenie tego procesu skutkuje zarówno mniejszym naruszeniem poczucia wartości pracownika, jak i lepszym postrzeganiem przez zwolnionego pracownika byłego pracodawcy i zapobiega późniejszemu krytycznemu wypowiadaniu się o organizacji. Wpływa również znacząco na atmosferę w zespole, który pozostał i który powinien pracować ze stałym zaangażowaniem.

  • Jak profesjonalnie prowadzić rozmowę dotyczącą zwolnienia?
  • Etapy prowadzenia rozmowy ze zwalnianym pracownikiem.
  • Jakich tematów nigdy nie należy poruszać w rozmowach ze zwalnianym pracownikiem.
  • Trudne sytuacje przy zwalnianiu. Jak być w zgodzie z sobą i wyjść z twarzą z trudnych sytuacji.
  • Zwolnienie bez świadczenia pracy i ze świadczeniem pracy w okresie wypowiedzenia.
  • Pozostał zespół – jak pracować z zespołem po zwolnieniu?

Czas trwania

Zajęcia rozpoczynają się o godzinie 9:00

Prelegenci

Cytat

Olga Borgieł

Psycholog ze specjalnością psychologia biznesu. Należy do czołówki trenerów w Polsce, certyfikowany trener TTT University of Wales.

Od 1992 roku prowadzi treningi i warsztaty z elementami coachingu dla kadry zarządzającej i menedżerskiej z zakresu zarządzania zespołami poruszające zagadnienia skutecznego przywództwa, kierowania zespołem, komunikacją w zespole, rozwiązywaniem trudnych sytuacji w zarządzaniu zespołem, rozwoju kompetencji menedżerskich i rozwoju osobistego.

Łącznie przeprowadziła dla kadry zarządzającej i menedżerskiej około kilkuset projektów, w tym dla największych instytucji sektora bankowego m.in. BRE Bank SA, NBP, Kredyt Bank SA, PKO BP, PKO SA, organizacji rynkowych m. in. PGE SA, Polkomtel SA, Magna Polska, Star Foods Ltd., Netia SA, Air Products Polska Sp. z o.o.
Pełniła funkcję merytorycznego lidera projektu w zakresie zarządzania zespołem i rozwoju menedżerskiego, który obejmował ponad 5 tysięcy osób – kadry zarządzającej i kierowniczej.
Od 1998 roku zajmuje się projektami z zakresu Assessment Centre i Development Centre obejmującymi ocenę i rozwój kadry kierowniczej i zarządzającej w organizacjach. Obecnie jest trenerem, coachem i konsultantem.
Prowadzi projekty coachingowe dla kadry menedżerskiej opierające się na ideach socjo-kognitywistycznych (rozwój osobisty, samo-świadomość, motivation management) i konsultacyjne (komunikacja wewnętrzna w firmie).

Prowadziła projekty w obszarze HR dla kadry takich organizacji m.in. jak: PKO BP SA, Kredyt Bank SA, BRE Bank SA, CJ International, MPiPS, Formes sp. z o.o., PCP sp. z o.o., EC Zabrze SA, PKO BP SA we współpracy z Ernst&Young. Projekty z AC/DC prowadziła m.in. dla: PRInż Holding SA, Totalizator Sportowy, SOS Wioski Dziecięce, Huta Buczek SA, Kredyt Bank SA.

Jakość szkoleń potwierdzają uczestnicy – najwyższe oceny i zwiększenie sprawności i skuteczności w pracy.

Gdzie i kiedy

Ustroń 1 - 2 października 2020
Hotel Olympic****Wellness&SPA

43-450 Ustroń

Grażyńskiego 10

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
zł brutto za 1 osobę
1290 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział
Cena 2
zł brutto za 1 osobę za szkolenie z zakwaterowaniem
1790 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, przerwy kawowe, obiady, parking hotelowy. Cena szkolenia z zakwaterowaniem obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, zakwaterowanie (2 noclegi w komfortowych pokojach dwuosobowych z pełnym węzłem sanitarnym, TVSAT, telefon, Internet), pełne wyżywienie (2 kolacje, 2 śniadania, 2 obiady, przerwy kawowe), zorganizowanie czasu wolnego, korzystanie z Centrum Wellness. Parking hotelowy bez dodatkowych opłat.
Weź udział

Organizator

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice
ul. Kozielska 137d
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT
44-100 Gliwice ul. Kozielska 137d
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!