Szkolenie

Menedżer w czasie pandemii - praktyczne aspekty zarządzania

O szkoleniu

Szkolenie adresowane jest do osób, które chcą ulepszyć swoje umiejętności menedżerskie. W trakcie szkolenia zaprezentowanie zostaną role i funkcje lidera w zespole. Kurs pozwoli uczestnikowi szkolenia zastanowić się, jaki jest jego styl kierowania grupą oraz pokaże gotowe rozwiązania, które podniosą skuteczność zarządzania.
Dlaczego warto wziąć udział?

Po ukończeniu warsztatu uczestnik nauczy się:

  • definiować działania jakie musi podjąć lider aby wykonać zadanie, zbudować i utrzymać zespół oraz rozwijać poszczególne osoby,
  • rozpoznawać najefektywniejszy styl kierowania, wskazany do zastosowania wobec poszczególnych pracowników i zespołu,
  • dokonywać charakterystyki kluczowych ról w zespole, w tym własnej roli podstawowej i potencjalnej,
  • dokonywać praktycznego rozróżnienia i wartościowania własnej kompetencji w obszarze podstawowych funkcji kierowniczych,
  • dokonywać doboru właściwych proporcji i akcentów działania w obszarach: zadanie, zespół, jednostki,
  • stosować w praktyce wnioski płynące z teorii motywacyjnej Herzberga i innych kluczowych koncepcji motywacyjnych – główne motywatory i czynniki higieny,
  • dokonywać analizy czynników motywujących w odniesieniu do zespołów pracowniczych i pracowników indywidualnych,
  • budować program motywowania własnego personelu,
  • kontrolować postępy w wykonywaniu prac wśród pracowników,
  • udzielać konstruktywnej krytyki i informacji zwrotne,
  • określać potrzeby podwładnych wpływające na efektywność pracy.
Kto powinien wziąć udział?

Adresaci:

  • kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla,
  • osoby kierujące zespołami projektowymi,
  • osoby nadzorujące sekcje i grupy szeregowych pracowników (superwizorzy, brygadziści),
  • osoby przygotowujące się do roli kierowniczej.

Program szkolenia

1. Rola i funkcje menadżera:

  • Funkcje kadry kierowniczej.
  • Podstawowe funkcje i zadania kierownicze.
  • Przewodzenie a zarządzanie.

2. Menadżer jako przywódca:

  • Przywództwo ukierunkowane na działanie.
  • Zadanie, zespół, jednostka.
  • Cechy efektywnych zespołów.
  • Fazy rozwoju zespołów w organizacji.
  • Metody i techniki budowania skutecznych zespołów.
  • Jakim jesteśmy zespołem – „w jakim stadzie pracujesz”?
  • Struktura ról i zadań w zespole.

3. Style kierowania:

  • Przywództwo sytuacyjne.
  • Skuteczne kierowanie.
  • Przywództwo – rola i zadania lidera dla rozwoju zespołu.
  • LASI – poznaj swój styl kierowania.

4. Zespół pracowniczy i zasady jego funkcjonowania.
5. Proces motywacji.
6. Rodzaje motywacji.
7. Teorie motywacji:

  • Instrumentalna teoria motywacji.
  • Teorie treści.
  • Teorie procesu.

8. Główne teorie motywacji:

  • Hierarchia potrzeb Maslowa.
  • Teoria wartości oczekiwanej Vrooma.
  • Teoria celu.
  • Dwuczynnikowa teoria Herzberga.

9. Rozmowa motywująca:

  • Cele.
  • Struktura.
  • Przebieg.
  • Wskazówki praktyczne.

10. Kultura organizacyjna a motywacja pracowników. '

Ćwiczenia:
Zajęcia prowadzone w ramach poszczególnych sesji będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie swoich umiejętności. W toku prowadzonych zajęć zostaną wykorzystane następujące metody pracy:
a) analizy przypadku i przykładu – polegające na zapoznaniu się z rzeczywistym lub umownym zdarzeniem, w wersji wstępnej, a następnie na pozyskaniu/zebraniu dodatkowych informacji o tym zagadnieniu, poddaniu całości sytuacji analizie, wraz z podjęciem określonych decyzji, działań lub rozwiązań,
b) ćwiczenia praktyczne – polegające na wykonywaniu określonego przykładowego zadania, a ich celem będzie doskonalenie umiejętności lub podnoszenie własnej sprawności,
c) symulacje – polegające na wykonywaniu określonych rzeczywistych zadań w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, przy użyciu rzeczywistych narzędzi i materiałów,
d) dyskusje – zarówno moderowane przez trenera odpowiedzialnego za realizację szkolenia, jak również dyskusje wielokrotne,
e) kwestionariusze/testy – służące ustalaniu własnych postaw lub zachowań odnośnie danego zagadnienia.

Czas trwania

2 dni po 7 godzin

Prelegenci

Cytat

trener TQMsoft, specjalista – praktyk

Gdzie i kiedy

Online 4 - 5 listopada 2021

Gdzie i kiedy

Online 14 - 15 czerwca 2021

Zapisz się

Szkolenie online
za osobę
1750 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

TQMsoft
31-231 Kraków
Bociana 22a
woj. małopolskie
Od 1996 roku wspieramy naszych Klientów w doskonaleniu jakości i produktywności. Usprawniamy procesy Klientów dostarczając i wdrażając najwyższej klasy produkty i usługi. Pomagamy doskonalić kompetencje techniczne i osobiste pracowników różnych sz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

TQMsoft
31-231 Kraków Bociana 22a
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!