Szkolenie

Menedżerskie praktyki przeciwdziałania mobbingowi, molestowaniu i dyskryminacji w miejscu pracy

O szkoleniu

Celem szkolenia jest wykształcenie umiejętności identyfikowania, zapoSzkolenie mobbing - menedżerskie praktyki przeciwdziałania mobbingowi, molestowaniu i dyskryminacji w miejscu pracy pozwala wykształcić umiejętności identyfikowania, zapobiegania oraz reagowania u osób odpowiedzialnych za zarządzanie pracą innych na mobbing, molestowanie i dyskryminowanie. Szkolenie oparte jest na najnowszych przepisach prawa pracy oraz na orzecznictwie polskim i europejskim. Uczestnicy poznają regulacje w tym zakresie, dowiedzą się o konsekwencjach prawnych, a także o roszczeniach przysługujących pracownikom. Podczas pracy na przykładach uczestnicy będą w grupach opracowywać najlepsze rozwiązania opisanych sytuacji, a następnie dowiedzą się o faktycznych decyzjach podjętych przez sądy.
biegania oraz reagowania u osób odpowiedzialnych za zarządzanie pracą innych na mobbing, molestowanie i dyskryminowanie. Szkolenie oparte jest na najnowszych przepisach prawa pracy oraz na orzecznictwie polskim i europejskim. Uczestnicy poznają regulacje w tym zakresie, dowiedzą się o konsekwencjach prawnych, a także o roszczeniach przysługujących pracownikom. Podczas pracy na przykładach uczestnicy będą w grupach opracowywać najlepsze rozwiązania opisanych sytuacji, a następnie dowiedzą się o faktycznych decyzjach podjętych przez sądy.

Korzyści dla uczestników szkolenia:
- pozyskanie umiejętności identyfikowania, zapobiegania i reagowania na mobbing, molestowanie i dyskryminowanie,
- zapoznanie z regulacjami i konsekwencjami prawnymi z zakresu molestowania i mobbingu w pracy,
- zdobycie kompetencji do odróżnienia zwykłych konfliktów interpersonalnych od stosowania mobbingu,
- uświadomienie o roli kadry kierowniczej w przypadku incydentów przemocy psychicznej,
- poznanie zasad odpowiedzialności pracodawcy za nie przestrzeganie przepisów antydyskryminacyjnych i antymobbingowych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

  • pozyskanie umiejętności identyfikowania, zapobiegania i reagowania na mobbing, molestowanie i dyskryminowanie,
  • zapoznanie z regulacjami i konsekwencjami prawnymi z zakresu molestowania i mobbingu w pracy,
  • zdobycie kompetencji do odróżnienia zwykłych konfliktów interpersonalnych od stosowania mobbingu,
  • uświadomienie o roli kadry kierowniczej w przypadku incydentów przemocy psychicznej,
  • poznanie dpowiedzialności pracodawcy za nie przestrzeganie przepisów antydyskryminacyjnych i antymobbingowych.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej i menedżerów, specjalistów ds. personalnych oraz wszystkich pracowników, którzy są zaangażowani w procesy związane z zarządzaniem ludźmi i mogą spotkać się w codziennych relacjach z sytuacjami, w których dochodzi do nierównego traktowania. Także osoby, które w firmach tworzą regulacje związane z procesami kadrowymi i podejmują decyzje w tym obszarze, będą miały okazję zapoznać się z przykładami sytuacji, w których stosowany był mobbing lub nastąpiło naruszenie zasady równego traktowania oraz skutkami tych działań.

Program szkolenia

1. Mobbing, molestowanie, dyskryminacja - różne pojęcia.

2. Mobbing jako zjawisko – rozumienie i przyczyny:
• kiedy i dlaczego występuje?
• objawy i cechy mobbingu - rozpoznawanie mobbingu – case studies,
• jak się zachować wobec mobbingu?
• skutki i koszty mobbingu w miejscu pracy.

3. Molestowanie – nadużycie stosunku zależności:
• dobra osobiste pracownika - granice działania pracodawcy,
• katalog typowych naruszeń zakazu molestowania,
• molestowanie seksualne czy niepożądane zachowanie – case studies.

4. Konflikt jako źródło agresywnych zachowań i mobbingu
• zarządzanie konfliktem w miejscu pracy,
• jak reagować na konflikt – ćwiczenie.

5. Odróżnienie zwykłych konfliktów interpersonalnych od stosowania mobbingu

6. Rola kadry kierowniczej wobec zjawiska mobbingu i molestowania:
• obowiązek pracodawcy (kadry kierowniczej) przeciwdziałania mobbingowi i molestowaniu w miejscu pracy,
• skuteczne metody przeciwdziałania mobbingowi,
• techniki reagowania na określone zachowania o charakterze mobbingu i molestowania - ćwiczenie,
• scenki rzeczywistych reakcji pracownika mobbingowanego (lub z poczuciem bycia ofiarą mobbingu) na konkretne działania przełożonego - case studies,
• rozwój samokontroli zachowań oraz zdrowych relacji sprzyjających efektywnej pracy i współpracy pracowników jako profilaktyka antymobbingowa,
• wewnętrzna polityka antymobbingowa – mapa przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy.

7. Mobbing w orzecznictwie:
• z jakimi roszczeniami wobec pracodawcy mogą wystąpić mobbingowani pracownicy,
• kiedy pracownik może liczyć na zadośćuczynienie, a kiedy na odszkodowanie,
• jak udowadniany jest mobbing przed sądem, że rzeczywiście miał miejsce,
• przykłady wyroków sądowych (po wcześniejszej „roli sędziego” uczestników) - case studies.

8. Co jest a co nie jest dyskryminowaniem w zatrudnieniu:
• dyskryminacja bezpośredni,
• dyskryminacja pośrednia,
• dyskryminacja pozytywna.

9. Przeprowadzanie rekrutacji w kontekście przepisów zakazujących dyskryminacji

10. Dyskryminacja w trakcie trwania stosunku pracy
• różnicowanie wynagrodzeń,
• różnicowanie uprawnień, obowiązków i odpowiedzialności.

11. Kiedy zapisy w wewnętrznych dokumentach i regulacjach prawnych są dyskryminacyjne - ćwiczenie

12. Nierówne traktowanie pracowników nie będące dyskryminacją

13. Odpowiedzialność pracodawcy za nie przestrzeganie przepisów antydyskryminacyjnych i antymobbingowych.

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Cytat

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 - 30 listopada 2021
Hotel Golden Tulip Warsaw Centre****

00-811 Warszawa

Towarowa 2

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Online 12 - 13 sierpnia 2021

Gdzie i kiedy

Warszawa 10 - 11 maja 2021
Hotel Mercure Airport Okęcie***

02-210 Warszawa

Aleja Krakowska 266

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Kraków 12 - 13 kwietnia 2021
Hotel Best Western Premier****

31-323 Kraków

Opolska 14a

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Online 18 - 19 stycznia 2021

Zapisz się

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1590 zł.
1390 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Wymagany jest komputer z dostępem do internetu. Zalecamy również doposażenie się w słuchawki z mikrofonem.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa ul. Światowa 22
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!