Merchandising i Category management - zarządzanie kategorią produktową

O szkoleniu

Czego się nauczysz na szkoleniu?
LInk do rejestracji:
https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/category-management/
- Procesu zarządzania kategorią
- Budowania drzewka asortymentowego kategorii
- Zastosowania roli i strategii kategorii
- Wykorzystania motywów zakupowych w decyzjach asortymentowych
- Macierzy wyboru odpowiedniego producenta i produktu
- Analizy ekonomiczno-handlowej w budowaniu kategorii
- Dzięki wiedzy z zarządzania kategorią KAM będzie posiadał realny wpływ na zarządzanie kategorią podczas rozmowy z kupcem, zrozumie zasady, którymi kieruje się kupiec przy doborze asortymentu
Na szkoleniu przygotujemy argumentację sprzedażową do wprowadzenia nowości w sieci czy rozszerzenia kategorii.

Kto powinien wziąć udział?

DLA KOGO SZKOLENIE CATMAN?

  • Managerów i specjalistów marketingu aktywnie współpracujących z działem handlowym
  • Managerów sklepów detalicznych
  • Producentów różnych branż
  • Przedstawicieli sieci handlowych
  • Sprzedawców, przedstawicieli handlowych, sales managerów
  • Merchandiserów

Program szkolenia

Na szkolenie możesz zarejestrować się tutaj:
https://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/category-management/

PROGRAM SZKOLENIA: Category management - zarządzanie kategorią produktową

1. Proces zarządzania kategorią – wstęp do zarządzania kategorią

  • Wprowadzenie do zarządzania kategorią
  • Obszar wspólny zarządzania kategorią - producent, sieć, klient
  • Elementy i proces zarządzania kategorią
  • Instrumenty marketingowe stosowane w zarządzaniu kategorią
  • Spojrzenie na proces zarządzania kategorią od strony celów kupca i KAM-a

2. Strategia kategorii

  • Struktura kategorii - cele i zasady budowania drzewka asortymentowego
  • Rodzaje ról w kategorii, wprowadzenie i oznaczenie kategorii w rolach
  • Znaczenie motywów zakupowych klientów w decyzjach produktowych kupca

3. Drzewko decyzyjne – budowanie asortymentu:

  • Cele i zasady budowania drzewka decyzyjnego
  • Kryteria przeznaczenia produktów
  • Marki własne w kategoryzacji – dlaczego sieci tak bardzo je lubią i wprowadzają
  • Jak wprowadzać nowości produktowe do kategorii?
  • Produkty opiniotwórcze i ich rola - cena, dostępność, switch
  • Głębokość i szerokość asortymentu – jakie wskaźniki są ważne dla detalistów?

Ćwiczenie praktyczne: budowanie drzewka decyzyjnego wybranych kategorii

4. Tworzenie planogramów

  • Czym są planogramy
  • Zasady budowania planogramów
  • Półka i asortyment, zapasy półkowe
  • Promocje i strefy promocji
  • Strategie cenowe - pozycjonowanie cenowe produktów i kategorii

6. Analizy i dane dotyczące rynku w celu oceny kategorii

  • Analizy firm badawczych - dane odnoszące się do dystrybucji numerycznej, sell in/out op-wart-cena
  • Analiza SWOT sieci handlowych, produktów firmy oraz konkurencji w celu znalezienia przewagi na rynku
  • Macierze danych dotyczących wyboru producenta / dystrybutora
  • Decyzja związane z analizą danych i potencjałem produktu w kategorii

Ćwiczenie: ustalenie strategii poszczególnych kategorii w drzewku

7. Dobór instrumentów marketingowych w zarządzaniu kategorią produktową

  • Taktyki produktowe - komplementarność, substytucyjność, szerokość i głębokość asortymentu w kategorii
  • Taktyki merchandisingowe - widoczność, identyfikacja, stabilność, kategoryzacja
  • Taktyki rekomendacji - komunikacja, wzmocnienie, motywacja

8. Ocena efektywności kategorii

  • Elementy matematyki handlowej i ujednolicenie pojęć
  • Wskaźniki oceny kategorii z punktu widzenia kupca - TOP 5
  • ĆWICZENIE: określanie celów biznesowych dla wybranych kategorii

Czas trwania

2 dni, 9:00-17:00

Prelegenci

Roman Szymczak

Piastował stanowiska managera w takich firmach jak: Makro Cash & Carry, Tradis, Kaufland. Zdobywał rynki krajowe i międzynarodowe jako Commercial Director w holenderskiej firmie zajmującej się dystrybucją narzędzi. Jako Prezes Zarządu zarządzał siecią sklepów detalu własnego i franczyzowego jednej z wiodących w Polsce spółek w branży FMCG. Ukończył Zarządzanie i Marketing UMCS w Lubinie oraz studia MBA University of Illinois. Uczestnik studiów podyplomowych Master Class of Management – Psychologia Działań Menadżerskich SWPS w Warszawie. Laureat prestiżowej nagrody konkursu Trener Sprzedaży 2015 Polish National Sales Awards. Od wielu lat jest trenerem biznesu i ekspertem trade marketingu detalicznego. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz prelegentem wielu konferencji branżowych. Autor książki „Merchandising w aptece – czyli jak dostosować aptekę do oczekiwań pacjenta” i "Pricing - jak zarządzanie ceną może zwiększyć zyski w detalu" oraz wielu specjalistycznych publikacji dla czasopism branżowych. Organizator 8 konferencji dla branży farmaceutycznej: Forum Liderów Farmacji.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Warszawa Biurowiec Atrium

Warszawa

woj. mazowieckie

CK Golden Floor

Warszawa

Al. Jerozolimskie 123A

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 890
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się
Cena promocyjna
za zgłoszenia min. 30 dni przed terminem
1 649
+23% VAT
Cena zawiera:
  • Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 701 zł)
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
32 profesjonalne szkolenia z marketingu i reklamy. Trenerzy eksperci i praktycy. Kilka tysięcy przeszkolonych firm. Organizujemy szkolenia otwarte i zamknięte / in company. Sprawdź nas: https://SZKOLENIAATRIUM.PL
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!