Szkolenie

Merchandising w praktyce.

O szkoleniu

EFEKTY SZKOLENIA:

Wykorzystać w  praktyce wiedzę z zakresu psychologii zachowań konsumenckich.

Poprzez merchandising wpływać na decyzje zakupowe konsumentów.

Wykorzystać praktycznie wiedzy z zakresu komunikacji cenowej, stosowania różnych technik komunikacji cenowej w celu zwiększania sprzedaży.

Wykorzystać praktyczną wiedzę z obszaru tworzenia, budowania dodatkowych ekspozycji (paletowych, słupkowych, standów) w celu zwiększenia sprzedaży.

Stosować technikę AIDA, jako narzędzia zwiększającego efektywność i efektowność promocji i dodatkowych ekspozycji promocyjnych.

Umiejętnie posługiwać się techniką cross-merchandisingu.

Zdobycie podstawowej wiedzy z zakresu zrządzania kategorią (category managament).

Umiejętnie posługiwać się i wykorzystywać materiały reklamowe zgodnie z ich przeznaczeniem w celu zwiększenia sprzedaży i budowania lojalności konsumenta.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie dedykowane jest zarówno właścicielom punktów sprzedaży (sklepy), jak i producentom produktów sprzedawanych w sklepach.

  • Część szkolenia jest/może być realizowana w rzeczywistych punktach sprzedaży (sklepy) w celu zrealizowania przez uczestników zadań/ćwiczeń związanych z obserwacją klientów i oceną ekspozycji produktów.
  • Omawiane zasady merchandisingowe będą analizowane na podstawie materiału zdjęciowego wykonanego przez trenera w realnych punktach sprzedaży, pokazującego różne praktyki w wybranych kategoriach.
  • Uczestnicy przed szkoleniem otrzymają zadanie domowe, polegające na przygotowaniu materiału zdjęciowego (foto) z wybranymi najlepszymi praktykami i najczęstszymi błędami popełnianymi przy ekspozycji produktów/merchandisingu.

Program szkolenia

DZIEŃ PIERWSZY

1. CELE MERCHANDISINGU

  • Drzewo decyzyjne Klienta w procesie zakupów.
  • Pięć etapów podejmowania decyzji zakupowych i wpływ merchandisingu na każdym z etapów.
  • Merchandising, jako technika zwiększająca lojalność konsumenta do produktu.
  • Merchandising jako sposób na pobudzanie wszystkich zmysłów Klienta
  • Podstawy visual merchandisingu.

2. STANDARDY MERCHANDISINGOWE

  • Korzyści dla Klienta, PH, Producenta, Sklepu.
  • Strategia przygotowania i wdrożenia standardów merchandisingowych.
  • Narzędzia kontroli i egzekwowania na poziomie sklepów.
  • Nowoczesne technologie w zastosowaniu tworzenia standardów merchandisingowych.

3. NAJWAŻNIEJSZE ZASADY MERCHANDISINGOWE. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENTA

  • Jak zachowuje się konsument w sklepie?
  • Oddziaływanie środowiska sklepowego na zmysły Klienta.
  • Wpływ otoczenia sklepowego na sposób poruszania się w sklepie.
  • 10 behavioralnych zasad konsumenta w sklepie min. strefa dekompresji, gorące i zimne miejsca ekspozycyjne, skanowanie półki.
  • Analiza materiału foto/video
  • Case study

4. JAK EFEKTYWNIE ZARZĄDZAĆ PÓŁKĄ?

  • Ustawienia poziome i pionowe (wertykalne i blokowe).
  • Jak optymalnie dobrać asortyment produktów (zasada Pareto).
  • Gorące i zimne strefy półki.
  • Pozycjonowanie w stosunku do konkurentów, czyli jak zabierać konkurencji i nie dać odebrać sobie?
  • Efekt wyróżnienia (kontrastu) w półce.
  • Efekt obfitości w półce.
  • Najlepsze praktyki ekspozycji półkowych.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Case study

5. CROSS-MERCHANDISING

  • Zjawisko cross-selingu, istota, cele, korzyści
  • Merchandising krzyżowy, jako technika zwiększająca nie tylko sprzedaż, ale także ogólne zadowolenie konsumenta z robienia zakupów w danym sklepie.
  • Merchandising, jako "cichy sprzedawca".
  • Analiza foto/video
  • Ćwiczenia koncepcyjne

 

DZIEŃ DRUGI

1. PROMOCJE KONSUMECKIE I DODATKOWE EKSPOZYCJE W SKLEPIE

  • AIDA - technika zwiększająca efektywność i efektowność działań promocyjnych.
  • "wyróżnij się albo zgiń" - jak eksponować produkt, aby nie zginąć w gąszczu sklepowych promocji..
  • Efekt koncentracji i rozproszenia na przykładzie stosowania POSM.
  • Gorące miejsca, a floor plan sklepu
  • Niekonwencjonalne i nowatorskie przykłady stosowania materiałów reklamowych.
  • Efektywność wizerunkowa promocji.
  • Analiza materiału foto/video.
  • Ćwiczenia koncepcyjne

2. ZARZĄDZANIE MARŻĄ I KOMUNIKACJA CENOWA

  • Jak skutecznie komunikować cenę Klientowi w sklepie? (najlepsze i najgorsze praktyki)
  • Najlepsze praktyki i błędy przy stosowaniu materiałów reklamowych i cenówek.
  • Promocja w kontekście celów wizerunkowych i finansowych.
  • Promocja - inwestycja, czy wydatek?
  • Parametr wrażliwości cenowej i jego wpływ na efektywność promocji.
  • Prawo Webera, a optymalizacja marży.
  • Podstawy matematyki handlowej (wyliczanie efektywności promocji cenowych).
  • Case study i ćwiczenia praktyczne.

3. PODSTAWY ZARZĄDZANIA KATEGORIĄ (CATMAN)

  • Faza przygotowawcza
    Definicja i segmentacja kategorii
    Rola kategorii
    Ocena kategorii
  • Faza rekomendacji
    Cele dla kategorii
    Strategia kategorii
    Lokalizacja poszczególnych kategorii w przestrzeni sklepowej
  • Faza realizacji
    Taktyki kategorii
    Wprowadzenie planu
    Komunikacja cenowa
    Weryfikacja kategorii

Case study wybranej kategorii w branży klientów.

Prelegenci

Cytat

Waldemar Szymecki

Trener, Interim Menedżer, Coach. Doświadczony trener z praktycznym 20-letnim stażem menedżerskim i sprzedażowym w korporacyjnych standardach pracy.
Posiada praktyczne doświadczenie w zarządzaniu procesami sprzedaży (optymalizacja i obsługa klienta), merchandisingu, negocjacjach i zarządzaniu min. w branżach FMCG, AUTOMOTIV, RTV/AGD, zarówno w kanale B2C jak i B2B.
Przez 10 lat zarządzał zespołami sprzedażowymi (do 120 osób) od Kierownika Regionalnego po Dyrektora Sprzedaży w takich firmach jak: Coca–Cola, Nestle Polska, Unilever SA, Kompania Piwowarska SA (wyróżniony tytułem Menedżera Roku 2001), Media-Expert.
Twórca standardów pracy dla handlowców i programów motywacyjnych. Przeprowadził ponad 10000 godzin szkoleniowych i doradczych w zakresie merchandisingu i sprzedaży. Prowadziły projekty w obszarze merchandisingu oraz catman dla producentów i sieci sklepów takich marek, jak: MASPEX SA, Grupa ŻYWIEC SA, LEWIATAN Holding SA, EURO Polska Sieć Handlowa, MARWIT, ZELMER, ROYAL UNIBREW, PPG Deco Polska - DECORAL, Japan Tobacco International, Kompania Piwowarska, BAT, Media–Expert.

Gdzie i kiedy

Warszawa 29 - 30 listopada 2020
Golden Floor

00-121 Warszawa

Sienna 39

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1750 PLN
Cena zawiera:
  • udział w szkoleniu, certyfikat, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe i obiad
Weź udział

Organizator

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa
al. Jana Pawła II 27
woj. mazowieckie
Naszą misją jest dzielenie się aktualną wiedzą i doświadczeniem z obszaru marketingu i reklamy. W Akademii Marketingu ATRIUM podążamy za aktualnymi trendami i kierunkami zmian w dziedzinie marketingu i reklamy i staramy się je przedstawić w trakcie o...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Akademia Marketingu ATRIUM
00-867 Warszawa al. Jana Pawła II 27
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!