Metodyka zarządzania projektami badawczymi Six Sigma DMAIC

O szkoleniu

W każdej organizacji, każdego dnia inicjujemy i realizujemy projekty. Za pomocą projektów wdrażamy nowe linie produkcyjne, modyfikujemy wyroby i usługi, zwiększamy wydajność, redukujemy koszty, poprawiamy poziom satysfakcji klientów, optymalizujemy przepływy. Od wyników projektów zależą wyniki naszej Firmy, stąd zarządzanie projektami jest jedną z kluczowych kompetencji, którą wciąż rozwijamy. Staramy się znaleźć najtrafniejsze odpowiedzi na pytania:

jak zdefiniować projekt?
jakie zasoby alokować do jego realizacji?
kto jest interesariuszem i jak sobie z nim radzić w projekcie?
czy tworzyć szczegółowy harmonogram czy zarządzać projektem z dnia na dzień?
jak skutecznie zarządzać zespołem?
jak radzić sobie z ryzykami?
jaką wybrać metodykę, aby była optymalna do charakteru projektu oraz wyznaczonego celu?

Podczas szkolenia szczegółowo zostaną przybliżone kroki metodyki DMAIC (akronim nazw kolejnych kroków: Define, Measure, Analyze, Improve, Control). Dla każdego z kroków podane zostaną przykładowe narzędzia, wykorzystywane najczęściej w projektach badawczych wraz z praktycznymi przykładami ich zastosowania. Na etapie definiowania, przećwiczona zostanie analiza opłacalności projektu, ustalanie celów, miar, zasobów, określanie zakresu projektu, identyfikację głosu klienta oraz interesariuszy. Uczestnicy będą wiedzieli jak się przygotować oraz jak zawrzeć w organizacji kontrakt na realizację projektu. Omówiony zostanie etap pomiaru (gemba walk, identyfikacja zmiennych, pomiar kluczowych charakterystyk), analizy wyników (identyfikacji przyczyn źródłowych), przygotowania i wdrożenia rozwiązań (macierze decyzyjne, analiza ryzyk, pilotaż), do utrwalenia wdrożonych rozwiązań jako nowych standardów (wprowadzanie zmian proceduralnych i mentalnych, zakończenie projektu).

Podczas szkolenia pracujemy warsztatowo nad poszczególnymi elementami. Dzielimy się doświadczeniami a także wspólnie wypracowujemy praktyczne rozwiązania do zastosowania w Firmie po powrocie ze szkolenia.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

  • poznanie nowoczesnej i praktycznej metodyki zarządzania projektami badawczymi DMAIC,
  • nabycie umiejętności zarządzania projektami zarówno w sferze produkcji jak i usług,
  • nabycie umiejętności skutecznego przygotowania i wprowadzania zmian w organizacji,
  • wzmocnienie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawowania funkcji lidera zmian oraz członka zespołu projektowego,
  • nabycie wiedzy, która pozwoli uczestnikowi zarządzać i doskonalić procesy w firmie, z wykorzystaniem narzędzi i technik wykorzystywanych w metodyce DMAIC.
Kto powinien wziąć udział?
  • team liderzy, liderzy oraz pracownicy wszystkich działów funkcjonalnych organizacji,

  • liderzy i członkowie zakładowych zespołów kaizen/lean,

  • pełnomocnicy ds. ciągłego doskonalenia,

  • liderzy i członkowie zespołów doskonalenia procesów,

  • osoby funkcyjne zaangażowane w budowę kultury six sigma w organizacji.

Program szkolenia

  1. Zarządzanie projektami w organizacji:
    • identyfikacja potencjalnych tematów projektów,
    • weryfikacja, ocena i wybór projektów,
    • określenie sposobów realizacji projektów,
    • przydzielanie zasobów do projektów,
    • budowa i zarządzanie portfelem projektów w organizacji.
  2. Metodyka DMAIC:
    • historia i pochodzenie,
    • zastosowanie,
    • kluczowe wymagania.
  3. DEFINE – definiowanie projektu / problemu:
    • analiza opłacalności projektu – zwrot z inwestycji,
    • wyznaczenie lidera, zespołu, celu oraz miar,
    • określenie zakresu badań,
    • identyfikacja i analiza klientów / interesariuszy,
    • zawarcie kontraktu na realizację projektu.
  4. MEASURE – identyfikacja oraz pomiar kluczowych czynników:
    • poznanie i zrozumienie zakresu badań (procesu),
    • identyfikacja kluczowych czynników,
    • przygotowanie strategii pomiarowej,
    • analiza systemu pomiarowego,
    • zebranie danych nt. kluczowych czynników.
  5. ANALYZE – analiza zebranych danych:
    • identyfikacja i zrozumienie zależności,
    • weryfikacja hipotez,
    • identyfikacja przyczyn źródłowych,
    • identyfikacja interakcji między przyczynami źródłowymi.
  6. IMPROVE – przygotowanie i wdrożenie rozwiązań:
    • opracowanie, ocena i wybór rozwiązań,
    • identyfikacja i zarządzanie ryzykami,
    • pilotaż rozwiązań,
    • wdrożenie rozwiązań w pełnym zakresie projektu.
  7. CONTROL – sterowanie wprowadzonymi zmianami, standaryzacja:
    • ocena rezultatów wdrożonych rozwiązań,
    • wprowadzenie zmian proceduralnych,
    • wprowadzenie zmian mentalnych,
    • podsumowanie i zamknięcie projektu.
  8. Zarządzanie zespołem.
  9. Zarządzanie wiedzą.
  10. Zarządzanie zmianą w organizacji.

Czas trwania

2 dni - 16 godz.
10:00 - 17:00 - 1 dzień
9:00 - 16:00 - 2 dzień

Prelegenci

Trener Progress Project Sp. z o.o.

Terminy i miejsca

To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Mercure Airport Okęcie***

02-210 Warszawa

Aleja Krakowska 226

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena
Przy zgłoszeniu do 11 grudnia 2020r. Po tym terminie koszt wynosi 1690 zł.
1 490
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Progress Project Sp. z o.o.
  • Ulica i nr: ul. Światowa 22
  • Kod pocztowy: 02-229
  • Miejscowość: Warszawa
  • Numer NIP: 5252382647

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eventis.pl
04-395 Warszawa ul. Siennicka 22/22

Organizator

Progress Project Sp. z o.o.
02-229 Warszawa, Polska
ul. Światowa 22
woj. mazowieckie
Firmę szkoleniowo - doradczą Progress Project tworzy zespół profesjonalnych i zaangażowanych doradców i ekspertów, których łączy wspólna pasja. Szeroka oferta naszych szkoleń i projektów doradczych obejmuje obszar logistyki, transportu, magazynowania...
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!