O szkoleniu
Jedną z podstawowych różnic pomiędzy pracownikami z pokolenia Z (i zbliżającego się do pełnoletniości pokolenia Alfa) a generacjami X i Y jest właśnie sposób komunikacji. Wirtualny, globalny świat sprawił, że pokolenia rozmawiają nieco innymi językami, bo ich przedstawiciele wkroczyli do tej rzeczywistości w innym momencie i znaleźli sobie w niej zupełnie inne nisze. W świecie realnym te światy i języki przenikały się znacznie bardziej, dlatego nigdy wcześniej tak wiele nie mówiło się o trudnościach we współpracy i komunikacji.
Szkolenie z międzypokoleniowej komunikacji interpersonalnej pozwala uzyskać pokoleniową świadomość, wolną od stereotypów i pozwalającą na budowanie relacji, porozumienia i współpracę.
Szkolenie jest skierowane do osób, które pracują w środowisku międzypokoleniowym i chciałyby:
- nabyć wiedzę i zdobyć narzędzia niezbędne do rozwoju umiejętności komunikacji z różnorodnymi grupami
- unikać nieporozumień wynikających z różnic perspektyw
- skutecznie udzielać instrukcji
- rozwijać umiejętności komunikacji wrażliwej na różnorodność pokoleniową
Program szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE ONLINE)
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozwinięcie „świadomości pokoleniowej” dla lepszego zrozumienia różnic i kontekstu komunikacyjnego
- Komunikacji interpersonalnej dostosowanej do poszczególnych grup wiekowych pracowników
- Sprawdzanie stopnia zrozumienia innych i odwrotnie
- Kontrolowanie sprawnego przepływu informacji
- Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej w zależności od grupy, z którą się komunikujemy
- Asertywna reakcja na krytykę i oddzielanie faktów od opinii
- Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
- Dobierania skutecznych kanałów komunikacyjnych
Skuteczna komunikacja z współpracownikami
- Co jest komunikacją?
- Schemat 5K i jego wykorzystanie w zarządzaniu.
- Pomyślane – powiedziane – usłyszane – zrozumiane – wykonane – jak do tego doprowadzić?
- Pokoleniowe bariery komunikacji we współczesnych zespołach
Zanim powiesz – posłuchaj
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
- Odzwierciedlanie
Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Narzędzia do komunikacji online – jak interpretować pokoleniowe style komunikacji
- Narzędzia do komunikacji online – jak je dostosowywać do potrzeb i doświadczenia pracowników
- Wirtualnie to także interpersonalnie – dostosowanie komunikatu do kanału komunikacyjnego oraz jego odbiorców
- Jak udzielać instrukcji i sprawdzać ich zrozumienie
- Jak zadbać o sprawny przepływ informacji w zespole / organizacji
- Komunikowanie w sytuacji konfliktu
- Słowa budujące mury vs słowa budujące porozumienie
- Język inkluzywny – mikroagresje i jak ich unikać?
Informacja zwrotna
- Intencje w informacji zwrotnej
- Fakty czy oceny i interpretacje
- Uczucia rzekome a prawdziwe
- Feedback – jak być skuteczniejszym
- „Pluszowy feedback” – jak go udzielać pracownikom z pokolenia Z i jak przyjmować od nich feedback.
Tłumacz pokoleniowy – case study
- Analiza zdarzeń krytycznych w kontekście zdobytej wiedzy + wnioski
- Omówienie, podsumowanie, action plan
Czas trwania
20.11.2024 10:00-14:00
21.11.2024 10:00-14:00
Prelegenci
Trenerka z doświadczeniem w obszarze CSR, współpracy międzysektorowej, kompetencji międzykulturowej, komunikacji, zarządzania różnorodnością, zarządzania pokoleniami oraz prezentacji i autoprezentacji. Doświadczenie zdobywa, pełniąc od 2012 roku funkcję wiceprezesa Fundacji WrOpenUp, realizującej międzysektorowy projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, oparty na wolontariacie kompetencyjnym międzynarodowego zespołu pracowników globalnych korporacji (IBM, Google, UBS, Nokia, HP, Volvo, Credit Suisse itp.). Projekt obejmuje działania edukacyjne: warsztaty dla uczniów, nauczycieli, pracowników korporacji oraz dziennikarzy z zakresu kompetencji międzykulturowej i komunikacyjnej oraz konkurs dla szkół a także wyprawy edukacyjne połączone z warsztatami z zakresu m.in. przywództwa i kompetencji międzykulturowej. Współorganizatorka i panelistka Konferencji Laboratorium Odpowiedzialnego Biznesu.
Trenerka z doświadczeniem w obszarze CSR, współpracy międzysektorowej, kompetencji międzykulturowej, komunikacji, zarządzania różnorodnością, zarządzania pokoleniami oraz prezentacji i autoprezentacji. Doświadczenie zdobywa, pełniąc od 2012 roku funkcję wiceprezesa Fundacji WrOpenUp, realizującej międzysektorowy projekt Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, oparty na wolontariacie kompetencyjnym międzynarodowego zespołu pracowników globalnych korporacji (IBM, Google, UBS, Nokia, HP, Volvo, Credit Suisse itp.). Projekt obejmuje działania edukacyjne: warsztaty dla uczniów, nauczycieli, pracowników korporacji oraz dziennikarzy z zakresu kompetencji międzykulturowej i komunikacyjnej oraz konkurs dla szkół a także wyprawy edukacyjne połączone z warsztatami z zakresu m.in. przywództwa i kompetencji międzykulturowej. Współorganizatorka i panelistka Konferencji Laboratorium Odpowiedzialnego Biznesu.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 1 300 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Gamma
- Ulica i nr: Farysa 64
- Kod pocztowy: 01-971
- Miejscowość: Warszawa
- Numer NIP: 1132690108