Motywacja do pracy

O szkoleniu

Motywowanie ludzi do pracy
– jak zbudować nasz zespołowy mini system motywacji?

Ludzie chcą być zauważeni.
Pragną uznania swych osobistych osiągnięć i wkładu w osiągnięcia zbiorowe.
Często uznanie jest formą podziękowania.
Osobiste osiągnięcie jako takie jest motywujące,
motywacja ta zwiększa się jednak bardzo,
gdy ktoś je zauważa i docenia jego wartość.
Uznanie jest jednym ze sposobów nadania znaczenia
indywidualnej ludzkiej egzystencji

O motywacji napisano już tomy książek i stworzono wiele opracowań naukowych. Istnieje, zatem wiele teorii dotyczących metod i sposobów motywowania ludzi do pracy.
Umiejętność motywowania jest podstawową cechą efektywnych menedżerów i liderów zespołów. Pozostaje ciągle jednym z najtrudniejszych zadań, wymagających łączenia praktycznych doświadczeń z teorią psychologii człowieka. Żaden system motywacyjny nie wyręczy jednak menedżerów w ich indywidualnej pracy z podwładnymi, gdyż nie uwzględnia różnic w potrzebach i poziomie motywacji poszczególnych pracowników oraz nie jest w stanie odpowiednio elastycznie reagować.
Podstawowe obszary motywacji, w jakich menager może odnieść największe sukcesy to wzajemna komunikacja oparta na szacunku i docenieniu drugiego człowieka.

• Jak stworzyć swój własny mini system motywacji w zespole?
• Jak wzajemna lojalność pracowników i menagera wpływa na motywację w zespole?
• Co zrobić, kiedy system wynagrodzeń i premii w firmie nie odpowiada na podstawowe potrzeby pracownika?
• Jakie znaczenie dla motywacji w zespole ma prawidłowa współpraca kadry managerskiej na wszystkich poziomach zarządzania w firmie?
• Jak w najprostszy sposób motywować skutecznie pracowników?

Na tych warsztatach zapoznasz się nie tylko z podstawowymi teoriami motywowania ludzi do pracy.
Ich głównym celem, bowiem będzie opracowanie indywidualnych planów motywacyjnych dla Ciebie, dla Twoich podwładnych oraz dla Twoich zwierzchników.
Tylko poprzez zintegrowane działania na wszystkich poziomach zarządzania można osiągnąć największe efekty w motywacji.

Czy Ci się to uda zależy jednak w największym stopniu od Ciebie samego? W trakcie zajęć będziesz miała szansę wypróbowania swoich umiejętności w formie ćwiczeń, studium przypadków, scenek z życia menagera itd…

Nie pozostaniesz sam ze swoimi problemami. Damy Ci nie tylko wiedzę i umiejętności, ale też konkretne narzędzia pomocne w skutecznym motywowaniu pracowników.

Każde szkolenie poprzedzone jest wnikliwą analizą potrzeb na podstawie, której opracowywany jest indywidualny program szkoleniowy.

Dlaczego warto wziąć udział?

Przykładowy zakres tematyczny szkolenia:

• Motywacja – definicje i oczekiwania
• Podstawowe teorie potrzeb i oczekiwań człowieka
• Pięć teorii motywowania w praktyce
• Komunikacja interpersonalna w służbie motywacji
• Mapa motywacji w Polskich przedsiębiorstwach i firmach
• System wynagrodzeń jako czynnik motywacji
• Pozafinansowe systemy motywacji – nasz mini system motywacji?
• Rola lidera w motywacji ludzi do pracy
• Współpraca kadry zarządzającej w skutecznym motywowaniu wewnątrz firmy
• Motywacja a systemy lojalnościowe
• Układy zbiorowe a efektywność systemów motywacji w praktyce – jak sobie radzić?

Kto powinien wziąć udział?
  • liderzy
  • kierownicy
  • menadżerowie
  • właściciele firm

 

Program szkolenia

1.WPROWADZENIE

  • Poznajmy się
  • Oczekiwania uczestników.
  • Program i cele szkolenia.
  • Zadanie symulacyjne – co nas motywuje?
  • Motywacja, motywator i motywowanie… czyli o co chodzi
  • Fakty i Mity motywacji.
  1. AUTOMOTYWACJA przełożonego – czy można motywować nie będąc samemu zmotywowanym?
  • Wpływ własnej automotywacji na pracowników
  • Budowanie automotywacji oraz motywacji u innych,
  • Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna menagera
  • Sukces i porażka jako siła napędowa motywacji?
  • Sposoby wpływania na wzrost zaangażowania, samodzielności i odpowiedzialności pracownika
  1. Teoria i praktyka motywacji w środowisku zawodowym
  • Różne podejścia do motywacji. Maslow, Mc Gregor, Herzberg, McClleland.
  •  Praktyczna lista motywatorów (czynniki motywujące i higieniczne). Co jest motywatorem, a co nie?
  • Motywacja pozytywna i negatywna –  czyli teoria i praktyka kija i marchewki
  • Co motywuje pracowników?
  • Czynniki motywujące i higieniczne – potrzeby zaspokajane przez firmę.
  • Utożsamienie pracowników z firmą.
  • Możliwości zaspakajania potrzeb motywujących przez przełożonego
  • Motywacja finansowa i poza finansowa – czy można zastąpić jedną drugą?
  • Docenienie i uznanie zaangażowania i postępów – Polska Mapa Motywacji
  1. Teoria oczekiwań czyli SKUTECZNE MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
  • Jak rozpoznawać motywację i demotywację pracowników?
  • Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników – czy to już efekt wypalenia zawodowego?
  • Różne środki motywowania pracowników.
  1. BRAK MOTYWACJI czynniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Przyczyny po stronie firmy
  • Przyczyny po stronie szefa
  • Przyczyny po stronie pracownika
  1. KOMUNIKACJA – czyli jak budować lub niszczyć motywację w załodze
  • Podstawowe płaszczyzny komunikacji
  • Komunikaty werbalne czy niewerbalne – co bardziej działa?
  • Wybrane techniki wpływu i perswazji – ćwiczenia
  1. Rozmowy motywacyjne
  • Czym jest rozmowa motywacyjne?
  • Rodzaje rozmów motywacyjnych
  • Przykładowe scenariusze – ćwiczenia
  1. ZAKOŃCZENIE i podsumowanie

Czas trwania

2 dni: 08:00-16:00

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Pomorski Park Naukowo Technologiczny

81-451 Gdynia

Al. Zwycięstwa 96/98

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
1 200
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

J&J Grupa Szkoleniowo Doradcza
81-451 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
woj. pomorskie
Zwiększanie kompetencji pracowników firmy jest jednym z podstawowych warunków jej rozwoju. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wspieramy naszych klientów w planowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju pracowników oferując organizację oraz prowadzenie szkole...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

J&J Grupa Szkoleniowo Doradcza
81-451 Gdynia Al. Zwycięstwa 96/98
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!