Szkolenie

Motywowanie pracowników i delegowanie zadań z elementami coachingu managerskiego

O szkoleniu

W ciągu kilku ostatnich lat istotnej zmianie uległ sposób, w jaki rozumiana jest rola kierownika. Obecnie znacznie większą wagę przykłada się do tego, aby kierownik potrafił swój zespół rozwijać. Nie musi już stać z batem i zmuszać wszystkich do wykonywania zadań.
Współczesna firma/instytucja odnosząca sukcesy ma kilka podstawowych cech. Istotne jest silne przywództwo, które zapewnia organizacji określoną wizję, cele, wartości, solidną pracę zespołową, atmosferę i niezależności, pozytywne relacje między pracownikami, odpowiednie informacje zwrotne oraz skuteczne rozwiązywanie problemów.
Podstawowym celem warsztatu jest przekazanie szkolonym usystematyzowanej wiedzy z zakresu psychologii motywowania podwładnych. Równoległym celem jest nabycie przez uczestników podstawowych kompetencji z zakresu kontaktów międzyludzkich, komunikowania uwzględniającego czynnik inteligencji emocjonalnej oraz technik motywacyjnych i ich stosowania w stymulowaniu ludzi do działania.
Program szkolenia umożliwia uczestnikom praktyczny trening umiejętności przywódczych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych.
Wdrożenie coachingu jako stylu pracy pozwala dobrze zorientować się w potrzebach rozwojowych pracowników. Coaching uznaje się bowiem za skuteczne narzędzie nauczania oraz proces, który promuje kulturę stałego podnoszenia jakości wykonywanej pracy. W zarządzaniu znajduje zastosowanie jako środek do kształtowania odpowiednich postaw, zachowań, osiągania wyników spełniających współczesne wymagania rynkowe, wpływa na ogólną poprawę zasad komunikacji w firmie, daje pracownikom większe poczucie odpowiedzialności, stanowi doskonałe narzędzie motywacyjne oraz pozwala zatrzymać personel w organizacji.
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie adresowane do kadry kierowniczej wyższego i średniego szczebla zarządzających zasobami ludzkimi, kierowników zespołów.

Program szkolenia

BUDOWANIE I KIEROWANIE ZESPOŁEM

  • Rola i zadania lidera
  • Predyspozycje osobiste – samoświadomość – jak ją zdobyć?
  • Etapy tworzenia zespołu
  • Typy zachowań w zespole
  • Identyfikacja i przydzielanie zadań członkom zespołu
  • Zespołowe podejmowanie decyzji
  • Formalne i nieformalne źródła autorytetu
  • Koncepcja stylów zarządzania


STYLE ZARZĄDZANIA Hay i McBer

  • Nakazowy – kierownik wymaga pełnego podporządkowania się: „Rób, co ci każę”
  • Autorytarny – kierownik motywuje pracowników, przedstawiając im pewną wizję i nakłaniając, aby dążyli do niej: „Chodź ze mną”
  • Afiliacyjny – kierownik dąży do osiągnięcia harmonii: „Ludzie są ważni”
  • Demokratyczny – kierownik poszukuje konsensusu: „Co wy sądzicie?”
  • Procesowy (narzucający tempo) – kierownik popycha w kierunku osiągania wysokiej efektywności: „Róbcie tak, jak ja robię teraz”
  • Coaching – dla kierownika ważny jest rozwój pracowników: „A co z tym?”


EFEKTYWNE METODY BUDOWANIA PROGRAMU ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

  • Skąd pochodzi motywacja?
  • Motywowanie jako podstawowe zadanie w pracy kierownika
  • Motywator, motywacja, motywowanie
  • Mechanizmy dzięki, którym możemy motywować
  • Co świadczy o posiadaniu przez kierownika kompetencji motywowania pracowników?
  • Motywowania pracowników a efektywność kierowania
  • Rodzaje motywacji


POTRZEBY PRACOWNIKÓW A SYSTEM MOTYWACJI

  • Potrzeba: fizjologiczna, bezpieczeństwa, afiliacji, szacunku, samorealizacji
  • Wykorzystanie teorii potrzeb Maslowa w kształtowaniu nowoczesnych systemów motywacyjnych


SYSTEMY I TECHNIKI MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW

  • Diagnoza indywidualnych motywatorów
  • Automotywacja jako podstawa kształtowania konstruktywnych zachowań
  • Zasady motywowania pieniężnego
  • Tworzenie systemów motywacyjnych dla pracowników, uwzględniając czynniki finansowe i pozafinansowe
  • Motywacja a wywieranie wpływu – korzyści i niebezpieczeństwa
  • Diagnozowanie poziomu motywacji swoich pracowników
  • Jak prawidłowo dobierać narzędzia motywacyjne?
  • Motywowanie osoby a motywowanie zespołu
  • Motywacyjne porozumiewanie się
  • Motywująca krytyka
  • Jak adekwatnie reagować na spadek zaangażowania i energii w zespole?
  • Materialne i pozamaterialne sposoby motywowania pracowników
  • Najczęściej popełniane błędy w motywacji pracowników


MOTYWOWANIE POZAFINANSOWE

  • Od czego zacząć motywowanie pracowników, czyli wszystko o demotywacji
  • Walka z demotywatorami
  • Pozafinansowe formy motywowania pracowników
  • Motywacja a delegowanie
  • Motywacja a przywództwo
  • Rola ocen pracowniczych i indywidualnego programu rozwoju zawodowego


UMIEJĘTNOŚĆ ODPOWIEDNIEGO DELEGOWANIA OBOWIĄZKÓW W ZESPOLE

  • Delegowanie zadań pracownikom
  • jak i kiedy delegować zadania?
  • przekazywanie zadań odpowiednio do zakresu kompetencji podwładnych
  • ustalanie kolejności zadań prowadzących do celu
  • elementy blokujące delegowanie zadań
  • Techniki egzekwowania wymagań i realizacji zadań
  • Monitoring i ocena wykonania zadania przez pracowników


ROLA PRZYWÓDZTWA W MOTYWOWANIU PRACOWNIKÓW

  • Kierownik a przywódca
  • Rola przywództwa w efektywnym motywowaniu
  • Przywództwo a relacje osobiste z pracownikami
  • Budowanie wizerunku szefa a motywacja podwładnych
  • Autoanaliza – ile w tobie przywódcy?


COACHING – DLACZEGO I PO CO?

  • Na czym polega coaching - definicja i geneza fenomenu metody
  • Kiedy z niego korzystać i jak to działa
  • Co wyróżnia coaching od innych form zarządzania, motywowania i wspomagania rozwoju
  • Pracowników
  • Coaching w efektywnym zarządzaniu zmianą – strategia sukcesu


KLUCZOWE KOMPETENCJE SKUTECZNEGO TEAM COACHA

  • Doskonalenie kompetencji interpersonalnych
  • Doskonalenie kompetencji intrapersonalnych


SESJA COACHINGOWA – JEJ SPECYFIKA, CELE, ZAŁOŻENIA I NARZĘDZIA

  • Struktura sesji coachingowej
  • RAPORT i KONTRAKT
  • Przykłady modeli coachingowych
  • Narzędzia w praktyce coacha
  • Przebieg sesji, etapy i dyscyplina czasowa
  • Domykanie sesji i ACTION PLAN


EFEKTYWNE PRZYWÓDZTWO OPARTE NA RELACJI COACHINGOWEJ

  • Zarządzanie i administrowanie, a skuteczne wpływanie i oddziaływanie
  • Coachingowy styl zarządzania i jego atuty


ROLA I PRESTIŻ LIDERA JAKO PROFESJONALNEGO I SKUTECZNEGO TEAM COACHA

  • Planowanie ścieżki dalszego doskonalenia umiejętności coachingowych
  • Podejmowanie zobowiązań wobec siebie, organizacji i podległego zespołu pracowników


COACHING JAKO STYL ZARZĄDZANIA

  • Rozumienie istoty coachingu: czym jest i czym nie jest coaching
  • Korzyści płynące z coachingu
  • Zagrożenia coachingu w pracy
  • Kompetencje wymagane w procesie coachingu
  • Style i modele coachingu
  • Budowanie w organizacji wsparcia dla coachingu


W KIERUNKU DOSKONAŁOŚCI – ZARZĄDZANIE WYNIKAMI (EFEKTAMI) PRACY ZESPOŁU

  • Menedżer w roli coacha
  • Proces zarządzania przez efekty – standardy efektywności
  • Cele, zasady i zakres zarządzania przez efekty
  • Poziomy zarządzania wynikami pracy – rola wizji, misji i wartości w firmie
  • Zarządzanie przez cele
  • Zarządzanie wynikami pracy zespołu
  • Zespołowa analiza osiąganych efektów – zasady konstruktywnych spotkań
  • Metody oceny efektywności pracy zespołu – plusy i minusy
  • Kontrola wyników jako element zarządzania pracą zespołu
  • Powody braku osiągania zadowalających wyników przez zespół
  • Mentoring


PROCES KOMUNIKACJI W ZESPOLE – CO JESZCZE MOŻESZ ZROBIĆ W TYM ZAKRESIE?

  • Proces efektywnej komunikacji
  • Zasady i uwarunkowania procesu komunikacji
  • Własne style wpływu werbalnego i pozawerbalnego na efektywną pracę zespołu
  • Najczęstsze błędy w procesie komunikacji – na podstawie doświadczeń praktyków
  • oraz własnych obserwacji
  • Bariery w procesie komunikacji
  • Zagrożenia i konsekwencje barier komunikacyjnych oraz metody ich niwelowania
  • Skuteczne sposoby reakcji na powstające w zespole bariery komunikacyjne
  • Skuteczna komunikacja hierarchiczna
  • Komunikacja interpersonalna jako narzędzie w budowaniu relacji


KOMUNIKACJA ZARZĄDCZA A OSOBOWOŚĆ

  • Rola osobowości w zarządzaniu zespołem
  • Zwiększenie psychologicznych umiejętności menedżera
  • Narzędzia psychometryczne w służbie zarządzania
  • Cechy osobowości a skuteczność działania w określonym miejscu w zespole
  • Samospostrzeganie i ocena innych w zależności od typu osobowości
  • Zarządzanie ludźmi o różnych stylach osobowości

Prelegenci

Cytat

Trener SGP

Gdzie i kiedy

Wrocław 10 - 11 grudnia 2020
brak danych

Wrocław

woj. dolnośląskie

Gdzie i kiedy

Poznań 10 - 11 września 2020
brak danych

Poznań

woj. wielkopolskie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1290 PLN
Cena zawiera:
  • proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Weź udział
Cena 2
zł + 23% VAT za osobę przy zgłoszeniu powyżej 2 osób
1190 PLN
Cena zawiera:
  • proces szkolenia, sala szkoleniowa, materiały szkoleniowe w formie książkowej wraz z długopisem, wszelkie koszty związane z trenerem, imienny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu, przerwy kawowe, obiad, poszkoleniowe konsultacje z trenerem.
Weź udział

Organizator

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa
Legionów 90/100
woj. śląskie
Nasze szkolenia dają możliwość wdrożenia w praktyce omawianych rozwiązań.Szkolenia prowadzą Trenerzy z ogromnym doświadczeniem, dzięki którym Państwa pracownicy staną się kluczowym czynnikiem w osiąganiu celów organizacji. Jakość i zadowolenie uczest...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

SGP Training&Consulting przy SGP Sp. z o.o.
42-202 Częstochowa Legionów 90/100
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!