O szkoleniu
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak budować zaangażowanie pracowników w oparciu o znajomość narzędzi motywowania, analizę dojrzałości pracowników, sposoby wyznaczania celów, udzielanie informacji zwrotnych oraz prowadzenie rozmów indywidualnych z pracownikiem.
Sposób pracy podczas szkolenia:
- przygotowujemy wraz z uczestnikami i pracujemy na zadaniach case study,
- pracujemy z zadaniami zespołowymi i indywidualnymi, po ich realizacji uczestnicy otrzymają informacje zwrotne, wnioski zapisane są na flipcharcie,
- przygotowujemy i zachęcamy do udziału w ćwiczeniach i symulacjach,
- moderujemy dyskusje grupowe,
- prowadzimy krótkie interaktywne wykłady,
- przygotowujemy i prezentujemy filmy edukacyjne,
- uczestnicy mogą się zdiagnozować wypełniając kwestionariusze i testy.
Uczestnicy poprzez ćwiczenia i studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór narzędzi i dobrych praktyk, które będą przydatne podczas codziennej pracy.
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób, które chcą poznać narzędzia motywowania zespołu, budowania większego zaangażowania wśród pracowników oraz uzyskiwania większej efektywności pracy.
Program szkolenia
MODUŁ I
Narzędzia motywowania pozafinansowego w organizacjach
- organizacyjne i psychologiczne pozamaterialne i pozapłacowe czynniki motywacji – przykłady z innych organizacji i firm,
- narzędzia motywowania pozafinansowego,
- zebranie indywidualnie stosowanych sposobów motywowania pracowników,
- określenie możliwych do wypracowania we własnych zespołach narzędzi motywowania pozafinansowego.
MODUŁ II
Motywacyjna rola szefa
wyznaczanie celów,
formułowanie zasad i norm,
delegowanie,
monitorowanie realizacji zadań,
udzielanie wsparcia i coaching.
MODUŁ III
Motywowanie pracowników
- rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących – lista potencjalnych motywatorów,
- sytuacje sprzyjające nagradzaniu i karaniu – efektywne i nieefektywne pochwały i kary,
- narzędzia wywierania wpływu na pracowników,
- konsekwencje braku systemu motywowania dla efektywności pracy zespołu i organizacji.
MODUŁ IV
Diagnoza warunków motywacji – aktualnej sytuacji oraz dojrzałości pracownika
- diagnozowanie dojrzałości kompetencyjnej i psychologicznej pracownika, czyli – co się dzieje teraz?
- właściwy dobór zadań, właściwy dobór częstotliwości i przedmiotu kontroli, sposoby motywowania pracownika, dobór częstotliwości i sposobu kontaktowania się, przepływu informacji, delegowanie zadań i uprawnień,
- analiza skutków niewłaściwej diagnozy dojrzałości kompetencyjnej i psychologicznej pracownika (skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego pozostawiania pracownikowi nadmiernej samodzielności.
MODUŁ V
Motywacja i cele – wyznaczanie celów i organizowanie pracy
- wyznaczanie celów – co chcesz osiągnąć ?
- cele krótko i długoterminowe (wg. zasady SMART),
- ustalanie planów i priorytetów – harmonogramów działania,
- konieczność bieżącego monitorowania postępów w pracy nad realizacją celów,
- ocena/kontrola wyników cząstkowych,
- realizacja i monitoring.
MODUŁ VI
Kontrolowanie i delegowanie zadań
- umiejętność diagnozowania dojrzałości podległych sobie pracowników (kwestia właściwego doboru zadań),
- różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
- delegowanie zadań, a delegowanie uprawnień,
- umiejętność dostosowania sposobu przekazywania zadań do poziomu dojrzałości pracowników (sposoby sprawdzania zrozumienia),
- analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania zadań.
MODUŁ VII
Motywacyjna funkcja informacji zwrotnych
- jaką rolę pełnią informacje zwrotne?
- rola pozytywnych i negatywnych informacji zwrotnych,
- zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
- odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
- rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
- omawianie konsekwencji niewłaściwych działań jako element dla lepszego zrozumienia obowiązujących zasad czy procedur,
- znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń.
MODUŁ VIII
Prowadzenie rozmowy indywidualnej z pracownikiem – budowanie zaangażowania
- etapy prowadzenia rozmowy rozwojowej z pracownikiem, budowanie planu rozmowy,
- zasady prowadzenia tzw. trudnych rozmów,
- umiejętność argumentacji w sytuacji oceny (ocena w oparciu o fakty i konkretne zachowania),
- rozmowa rozwojowa, oceniająca i dyscyplinująca – podobieństwa i różnice,
- analiza różnych sposobów prowadzenia rozmów w kontekście jej efektywności – poszukiwanie najlepszego z nich,
- zabezpieczanie pracownika i siebie samego przed negatywnymi skutkami ubocznymi rozmowy (udzielanie wsparcia),
- umiejętne panowanie nad własnymi emocjami oraz emocjami rozmówcy (radzenie sobie z trudnymi sytuacjami),
- skuteczne informowanie o proponowanych formach wsparcia – „plany naprawcze”.
Czas trwania
Czas trwania to 2 dni szkoleniowe - 9:00-16:00
Forma zajęć
Prelegenci
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla menedżerów, trenerów wewnętrznych, mentorów i talentów. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor z kilkunastoletnim doświadczeniem projektuje i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje również badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację międzydziałową oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu:
- rozwijania kompetencji menedżerskich,
- komunikacji i współpracy,
- obsługi klienta,
- organizacji czasu pracy,
- radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
- mentoringu,
- train the trainers.

Jest założycielką oraz współwłaścicielką firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Dysponuje kilkunastoletnim doświadczeniem jako trener, a jej wykształcenie obejmuje psychologię, psychoterapię i doradztwo zawodowe. Specjalizuje się w zarządzaniu kapitałem ludzkim oraz tworzeniu i wdrażaniu strategii rozwojowych dla firm i organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju potencjału i kompetencji pracowników oraz mechanizmów rozwoju organizacyjnego.
Współpracuje z firmami jako doradca i trener przy realizacji zaawansowanych projektów HRM, obejmujących rozwój umiejętności menedżerskich, poprawę komunikacji wewnętrznej, tworzenie modeli kompetencyjnych oraz wdrażanie systemów motywacyjnych. Wśród realizowanych przez nią projektów znajdują się m.in. Akademia Menedżera, Akademia Brygadzisty, Train the Trainers oraz High Potential. Posiada doświadczenie w prowadzeniu diagnoz metodą Assessment & Development Center oraz w indywidualnym coachingu menedżerskim.
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń dotyczących kompetencji menedżerskich, wystąpień publicznych, komunikacji i współpracy zespołowej, organizacji czasu pracy, radzenia sobie ze stresem, mentoringu oraz umiejętności trenerskich.
Jest również praktykiem związanym ze środowiskiem akademickim – prowadzi zajęcia z przedmiotów psychologicznych w ramach studiów podyplomowych MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jest autorką licznych publikacji tematycznych i artykułów.
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej i papierowej
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- bezpłatne anulowanie zgłoszenia do 7 dni przed terminem
- konsultacje indywidualne
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Program, terminy oraz czas trwania podane w tej karcie usługi są przykładowe, a wycena zależy od liczby uczestników i miejsca realizacji.
Szkolenie jest przewidziane do realizacji w formie zamkniętej – dedykowanej dla pracowników jednej firmy, oznacza to, że program i warunki organizacyjne (termin, miejsce, liczbę uczestników, formę realizacji: stacjonarna/ zdalna) ustalamy wspólne z Klientem.
Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy:
tel. 881 036 989, julita.gotkowicz@open-szkolenia.pl, www.open-szkolenia.pl.
- Nazwa firmy: OPEN Konsultacje & Szkolenia
- Ulica i nr: ul. Serbska 6a/1
- Kod pocztowy: 61-696
- Miejscowość: Poznań
- Numer NIP: 7792263350
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
