O szkoleniu
Powodów, dla których warto używać prostego rysunku i wizualizacji na co dzień jest bardzo dużo,:
Po pierwsze: każdy z nas wie, bo słyszał niejednokrotnie truizm, że „obraz wart jest tysiąc słów”. I rzeczywiście tak jest. Obraz rzadko kiedy niesie za sobą jednoznaczną treść – ona niemal zawsze jest wieloznaczna, dzięki czemu zyskujemy tyle interpretacji, ile głów oglądających dany rysunek czy zdjęcie. Obraz jest metaforą, a skoro tak, to rozszerza nasze pole percepcji świata.
Po drugie: wzrok to nasz wiodący zmysł. Wzrok wykorzystujemy dosłownie setki razy dzienni, a nasz mózg błyskawicznie reaguje na bodźce wzrokowe, a są i tacy, którzy pamiętają obrazami.
Po trzecie: jako ludzie kodujemy informacje dwoma niezależnymi, ale równie istotnymi kanałami: werbalnym (przekaz słowny, czyli słyszany przez nasze uszy albo czytany tekst) oraz wizualnym (obrazy odbierane wzrokiem). Funkcjonuje to w psychologii poznawczej pod nazwą koncepcji podwójnego kodowania. Oznacza to, że jeśli mamy się czegokolwiek nauczyć, wskazane jest, aby docierające do nas informacje były przekazywane do obu kanałów jednocześnie. Przykładowo: słuchamy czyjejś wypowiedzi, a w tym samym czasie ta osoba rysuje skrót tych treści na flipcharcie czy białej tablicy albo opiera się na mocno wizualnej prezentacji Power Point. Każdorazowo zapamiętamy o wiele więcej (wskaźnik ilościowy) i na o wiele dłuższy czas (wskaźnik jakościowy), niż gdybyśmy tylko kodowali informacje jednokanałowo.
Co jednak w sytuacji, kiedy nie masz wpływu na to, jak komunikuje się z nami osoba przekazująca wiedzę (trener, wykładowca, szef)? Wtedy możemy ruszyć własną… ręką! Zdarza Ci się w trakcie rozmowy telefonicznej kreślić na kartce różne bazgroły – figury geometryczne, kwiatki, uśmiechy, linie? Badania opublikowane niedawno w Wall Street Journal (“The Power of the Doodle: Improve Your Focus and Memory”, 29.07.2014) dowodzą, że nawet wykonywanie takich prostych bazgrołów (które nie muszą być związane z treścią rozmowy) poprawia koncentrację, a także umiejętność uczenia się i zapamiętywania nowych informacji. Kiedy wykonujemy „bezmyślne” bazgroły (choć – zapewniam Was – nie mają nic z bezmyślności!), pamiętamy prawie 30% więcej z takiej rozmowy czy sytuacji! Z kolei z obserwacji prowadzonych przeze mnie na moich ekstremalnie wizualnych szkoleniach wynika, że kiedy uczestnicy świadomie, intencjonalnie notują odbierane treści, pamiętają od 60% do 90% podawanych informacji.
Dlaczego tak się dzieje?
Dlatego, że rysowanie jest polisensoryczne, angażuje wiele naszych zmysłów jednocześnie. Angażuje słuch – robiąc notatki wizualne bardzo intensywnie słuchasz, bo podejmujesz ciągłą decyzję co jest najważniejsze. Angażuje dotyk – rysujesz przecież rękami, czujesz gładkość albo fakturę papieru, niejednokrotnie się brudzisz długopisami czy mazakami, czujesz ich temperaturę czy wilgoć tuszu na skórze. Angażuje węch – możesz przecież używać pachnących owocowo mazaków J I co oczywiste – angażuje wzrok.
Rysowanie głębiej nas angażuje w proces przetwarzania informacji.
Zadajesz sobie wtedy bowiem pytania w stylu „Jak to narysować? Jak narysować, żeby pamiętać? Co jest w tym najważniejsze?”.
Różni się to znacząco od automatycznego zapisania samej tekstowej treści ze słuchu, dlatego, że zapisaną treść zapomnimy najprawdopodobniej z chwilą zapisania jej na kartce.
Rysowanie wywołuje także emocje (zarówno w osobie rysującej, jak i odbiorcach rysunku).
Kiedy rysujesz człowieka w jakiejś emocji (np. kogoś, kto jest szczęśliwy, bo osiągnął sukces – stoi uśmiechnięty na szczycie góry z uniesionymi rękami), naturalną dla Ciebie reakcją jest uruchomienie neuronów lustrzanych – zaczynasz czuć te emocje w ciele!
Wszystko, w co angażujesz się emocjonalnie zostaje w Tobie na dłużej.
Po pierwsze: każdy z nas wie, bo słyszał niejednokrotnie truizm, że „obraz wart jest tysiąc słów”. I rzeczywiście tak jest. Obraz rzadko kiedy niesie za sobą jednoznaczną treść – ona niemal zawsze jest wieloznaczna, dzięki czemu zyskujemy tyle interpretacji, ile głów oglądających dany rysunek czy zdjęcie. Obraz jest metaforą, a skoro tak, to rozszerza nasze pole percepcji świata.
Po drugie: wzrok to nasz wiodący zmysł. Wzrok wykorzystujemy dosłownie setki razy dzienni, a nasz mózg błyskawicznie reaguje na bodźce wzrokowe, a są i tacy, którzy pamiętają obrazami.
Po trzecie: jako ludzie kodujemy informacje dwoma niezależnymi, ale równie istotnymi kanałami: werbalnym (przekaz słowny, czyli słyszany przez nasze uszy albo czytany tekst) oraz wizualnym (obrazy odbierane wzrokiem). Funkcjonuje to w psychologii poznawczej pod nazwą koncepcji podwójnego kodowania. Oznacza to, że jeśli mamy się czegokolwiek nauczyć, wskazane jest, aby docierające do nas informacje były przekazywane do obu kanałów jednocześnie. Przykładowo: słuchamy czyjejś wypowiedzi, a w tym samym czasie ta osoba rysuje skrót tych treści na flipcharcie czy białej tablicy albo opiera się na mocno wizualnej prezentacji Power Point. Każdorazowo zapamiętamy o wiele więcej (wskaźnik ilościowy) i na o wiele dłuższy czas (wskaźnik jakościowy), niż gdybyśmy tylko kodowali informacje jednokanałowo.
Co jednak w sytuacji, kiedy nie masz wpływu na to, jak komunikuje się z nami osoba przekazująca wiedzę (trener, wykładowca, szef)? Wtedy możemy ruszyć własną… ręką! Zdarza Ci się w trakcie rozmowy telefonicznej kreślić na kartce różne bazgroły – figury geometryczne, kwiatki, uśmiechy, linie? Badania opublikowane niedawno w Wall Street Journal (“The Power of the Doodle: Improve Your Focus and Memory”, 29.07.2014) dowodzą, że nawet wykonywanie takich prostych bazgrołów (które nie muszą być związane z treścią rozmowy) poprawia koncentrację, a także umiejętność uczenia się i zapamiętywania nowych informacji. Kiedy wykonujemy „bezmyślne” bazgroły (choć – zapewniam Was – nie mają nic z bezmyślności!), pamiętamy prawie 30% więcej z takiej rozmowy czy sytuacji! Z kolei z obserwacji prowadzonych przeze mnie na moich ekstremalnie wizualnych szkoleniach wynika, że kiedy uczestnicy świadomie, intencjonalnie notują odbierane treści, pamiętają od 60% do 90% podawanych informacji.
Dlaczego tak się dzieje?
Dlatego, że rysowanie jest polisensoryczne, angażuje wiele naszych zmysłów jednocześnie. Angażuje słuch – robiąc notatki wizualne bardzo intensywnie słuchasz, bo podejmujesz ciągłą decyzję co jest najważniejsze. Angażuje dotyk – rysujesz przecież rękami, czujesz gładkość albo fakturę papieru, niejednokrotnie się brudzisz długopisami czy mazakami, czujesz ich temperaturę czy wilgoć tuszu na skórze. Angażuje węch – możesz przecież używać pachnących owocowo mazaków J I co oczywiste – angażuje wzrok.
Rysowanie głębiej nas angażuje w proces przetwarzania informacji.
Zadajesz sobie wtedy bowiem pytania w stylu „Jak to narysować? Jak narysować, żeby pamiętać? Co jest w tym najważniejsze?”.
Różni się to znacząco od automatycznego zapisania samej tekstowej treści ze słuchu, dlatego, że zapisaną treść zapomnimy najprawdopodobniej z chwilą zapisania jej na kartce.
Rysowanie wywołuje także emocje (zarówno w osobie rysującej, jak i odbiorcach rysunku).
Kiedy rysujesz człowieka w jakiejś emocji (np. kogoś, kto jest szczęśliwy, bo osiągnął sukces – stoi uśmiechnięty na szczycie góry z uniesionymi rękami), naturalną dla Ciebie reakcją jest uruchomienie neuronów lustrzanych – zaczynasz czuć te emocje w ciele!
Wszystko, w co angażujesz się emocjonalnie zostaje w Tobie na dłużej.
Dlaczego warto wziąć udział?
Cel szkolenia:
- Pozyskanie kilku sposobów, aby Twój zespół pracował efektywniej.
- Skuteczniej przyciągnąć uwagę współpracowników, klientów, słuchaczy.
- Poznanie efektywnych sposobów skutecznej komunikacji.
- Zaskakiwać słuchaczy wystąpieniem bez Power Pointa
- Odręcznie wizualizować treści z prezentacji
- Tworzyć własne wzorce rysunkowe
- Opowiadać obrazami
- Notować obrazami.
Korzyści dla uczestników:
- flipcharty, które przykuwają i zatrzymują uwagę,
- pomysły na skuteczne wizualizowanie myśli i treści,
- zwiększenie oryginalności przekazywanych przez Ciebie informacji,
- zwiększenie efektywności pamięci zarówno u Ciebie jak i Twoich odbiorców,
- uruchomienie procesów kreatywnego myślenia,
- notatki, do których aż chce się wracać,
- prezentacje, które mają Twój indywidualny charakter i rys
Kto powinien wziąć udział?
W związku z tym, że szkolenie jest w praktyczne i warsztatowe, jest ono skierowane do osób:
- ciekawych nowych narzędzi,
- które „kompletnie nie umieją rysować” i brak im w tym doświadczenia
- menadżerów,
- którzy prezentują coś klientom,
- osób często mówiących publicznie,
- zainteresowanych szybszym sposobem przyswajania wiedzy,
- osób na co dzień przygotowujących i prowadzących szkolenia bądź treningi
Program szkolenia
MODUŁ I
Rozgrzewka i osiągnięcie poziomu podstawowego
- jak za pomocą kilku kształtów narysować wszystko,
- jakie proste triki usprawniają wizualizację myśli i jak stworzyć z nich genialny przekaz,
- jak sprawić, by mózgowi chciało się więcej i efektywniej,
- jakie fenomenalne schematy pomogą stać się Twoim notatkom skutecznymi skarbnicami wiedzy,
- jak ułatwić sobie szybsze rysowanie,
- jak być zapamiętanym (zarówno Ty, jak i to co chcesz przekazać)
MODUŁ II
Praktyczne zastosowanie w Twojej pracy
- jak szybko i symbolicznie rysować człowieka?
- jakie za pomocą sztuczek rysunkowych pokazać ruch i emocje?
- budowanie „SKRZYNI IKON”
- adaptacja Twojej zawodowej prezentacji
MODUŁ III
Zakończenie
- linki inspiracji
- rozdanie certyfikatów
Czas trwania
szkolenie online: 9:00-14:00
szkolenie stacjonarne: 10:00–17:00
szkolenie stacjonarne: 10:00–17:00
Prelegenci

trener Effect Group
Zapisz się
Szkolenie online
za osobę
533
zł
+23% VAT
Cena zawiera:
- Zniżkę 3% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 550 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
- Rozwiń
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.
Wymagany komputer z dostępem do internetu.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16