O szkoleniu
CELE SZKOLENIA:
- Zapoznanie się ze sposobami pozyskiwania informacji o rynkach docelowych i działających na nich przedsiębiorstw, wyszukiwanie informacji o firmach reprezentujących poszczególne branże i formy działalności, rodzajami i specjalizacją pośredników występujących w transakcjach zagranicznych.
- Omówienie zasad korespondencji handlowej (zapytanie ofertowe, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, dokumentacja handlowa itd.).
- Poznanie podstawowych zasad i sposobów negocjacji handlowych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki komunikacji i negocjacji międzykulturowych.
- Omówienie technik i taktyk negocjacyjnych a także sposobów obrony przed manipulacjami.
- Zapoznanie się z cechami charakterystycznymi kontrahentów z krajów WNP, wybranych krajów Unii Europejskiej, Ameryki Północnej i Południowej, Azji Wschodniej, krajów arabskich.
- Zapoznanie się ze sposobami pozyskiwania informacji o rynkach docelowych i działających na nich przedsiębiorstw, wyszukiwanie informacji o firmach reprezentujących poszczególne branże i formy działalności, rodzajami i specjalizacją pośredników występujących w transakcjach zagranicznych.
- Omówienie zasad korespondencji handlowej (zapytanie ofertowe, oferta, zamówienie, potwierdzenie zamówienia, dokumentacja handlowa itd.).
- Poznanie podstawowych zasad i sposobów negocjacji handlowych ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki komunikacji i negocjacji międzykulturowych.
- Omówienie technik i taktyk negocjacyjnych a także sposobów obrony przed manipulacjami.
- Zapoznanie się z cechami charakterystycznymi kontrahentów z krajów WNP, wybranych krajów Unii Europejskiej, Ameryki Północnej i Południowej, Azji Wschodniej, krajów arabskich.
Kto powinien wziąć udział?
GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie jest przeznaczone dla handlowców, spedytorów, pracowników agencji celnych oraz firm obsługujących transakcje międzynarodowe.
Szkolenie jest przeznaczone dla handlowców, spedytorów, pracowników agencji celnych oraz firm obsługujących transakcje międzynarodowe.
Program szkolenia
Określenie handlu zagranicznego.
Podstawowe kwestie marketingu międzynarodowego.
Pozyskiwanie informacji o rynku docelowym.
Wybór strategii działania na rynku zagranicznym i kanału dystrybucji.
Pośrednicy w handlu zagranicznym.
Badanie rynków zagranicznych i pozyskiwanie informacji o ewentualnych partnerach handlowych.
Badania strukturalne
Badania koniunkturalne
Badania elementów marketingu (marketing-mix)
Reklama, promocja, wizytacja rynków zagranicznych.
Podstawowe elementy korespondencji z kontrahentami zagranicznymi.
Istota negocjacji
Model twardy, model miękki, model rzeczowy (Harwardzki Model Negocjacji)
Etapy procesu negocjacji
- Przygotowanie do negocjacji. Etap przednegocjacyjny.
- Otwarcie procesu negocjacji.
- Spotkanie.
- Podanie pierwszych ofert.
- Prezentacja produktu lub usługi.
- Negocjacje właściwe.
- Zamknięcie negocjacji. Post-negocjacje, analiza post factum.
Taktyki negocjacyjne (taktyki wojny psychologicznej, taktyki presji
pozycyjnej, taktyki dywersyjne)
Aktywne słuchanie, zasady wywierania wpływu
Specyfika negocjacji międzynarodowych
Charakterystyka wymiarów kultur:
- Nastawienie Propartnerskie - Nastawienie Protransakcyjne;
- Ceremonialność – Nieceremonialność;
- Monochroniczność - Polichroniczność;
- Powściągliwość - Ekspresyjność
Omówienie cech charakterystycznych dla negocjatorów z wybranych
krajów i kręgów kulturowo-cywilizacyjnych (kraje WNP, UE, kraje
arabskie, Ameryki Północnej i Południowej, Azji Wschodniej – Japonia,
Chiny, Korea).
Odpowiedzi na pytania. Dyskusja.
Podstawowe kwestie marketingu międzynarodowego.
Pozyskiwanie informacji o rynku docelowym.
Wybór strategii działania na rynku zagranicznym i kanału dystrybucji.
Pośrednicy w handlu zagranicznym.
Badanie rynków zagranicznych i pozyskiwanie informacji o ewentualnych partnerach handlowych.
Badania strukturalne
Badania koniunkturalne
Badania elementów marketingu (marketing-mix)
Reklama, promocja, wizytacja rynków zagranicznych.
Podstawowe elementy korespondencji z kontrahentami zagranicznymi.
Istota negocjacji
Model twardy, model miękki, model rzeczowy (Harwardzki Model Negocjacji)
Etapy procesu negocjacji
- Przygotowanie do negocjacji. Etap przednegocjacyjny.
- Otwarcie procesu negocjacji.
- Spotkanie.
- Podanie pierwszych ofert.
- Prezentacja produktu lub usługi.
- Negocjacje właściwe.
- Zamknięcie negocjacji. Post-negocjacje, analiza post factum.
Taktyki negocjacyjne (taktyki wojny psychologicznej, taktyki presji
pozycyjnej, taktyki dywersyjne)
Aktywne słuchanie, zasady wywierania wpływu
Specyfika negocjacji międzynarodowych
Charakterystyka wymiarów kultur:
- Nastawienie Propartnerskie - Nastawienie Protransakcyjne;
- Ceremonialność – Nieceremonialność;
- Monochroniczność - Polichroniczność;
- Powściągliwość - Ekspresyjność
Omówienie cech charakterystycznych dla negocjatorów z wybranych
krajów i kręgów kulturowo-cywilizacyjnych (kraje WNP, UE, kraje
arabskie, Ameryki Północnej i Południowej, Azji Wschodniej – Japonia,
Chiny, Korea).
Odpowiedzi na pytania. Dyskusja.
Czas trwania
3 dni; około 20 godz.dyd.
Prelegenci

Ekspert ds. handlu zagranicznego, doradca, wykładowca na studiach Handel Zagraniczny w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie (www.wspa.pl). Doktorant Wydziału Politologii UMCS, Zakład Stosunków Międzynarodowych. Przedsiębiorca prowadzący działalność w sferze handlu zagranicznego. Praktyk z wieloletnim doświadczeniem.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
hotel o wysokim standardzie
Jastarnia
centrum
woj. pomorskie
hotel o wysokim standardzie
Jastarnia
centrum
woj. pomorskie
Rejestracja
Wybierz termin:
Cena 1
PLN+VAT
1 990
zł
Cena zawiera:
- zakwaterowanie, pełne wyżywienie, udział w szkoleniach, materiały szkoleniowe, kolację integracyjną, imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Zapisz się
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
woj. lubelskie
Misją EDU-SKILLS SZKOLENIA I DORADZTWO jest świadczenie usług szkoleniowych i doradczych na najwyższym poziomie oraz przekazywanie aktualnej wiedzy i praktycznych umiejętności niezbędnych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem.
Doświadczenie ...
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Prosimy o przejście do sekcji
Zapisz się, aby
wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje
się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.
przesłanie podpisanej karty zgłoszenia
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Kontakt
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
EDU-SKILLS SZKOLENIA
20-053 Lublin
Legionowa 2/42
Powiadomienia o nowych terminach