Szkolenie

Negocjacje biznesowe międzynarodowe

O szkoleniu

Program szkolenia jest skoncentrowany na 3 aspektach negocjacji międzynarodowych:

Sposobach komunikacji słownej i nie werbalnej między negocjatorami, reprezentującymi różne regiony świata
Czynnikach kulturowych, mających wpływ na dynamikę, przebieg, sposób prowadzenia negocjacji,
Narzędziach negocjacyjnych charakterystycznych dla poszczególnych obszarów i wybranych krajów świata, z którymi Polska posiada najbardziej rozwinięte kontakty handlowe.
Podczas szkolenia szczególna uwaga będzie poświęcona następującym zagadnieniom:

Zwyczajom i zachowaniom kulturowym, których znajomość i ich uwzględnianie prowadzi do budowania właściwych relacji i lepszego zrozumienia między negocjatorami oraz sukcesu w negocjacjach,
Umiejętnościom właściwego odbierania i analizowania sygnałów: werbalnych i body language negocjatora, reprezentującego inną kulturę, elastycznego reagowania na nie i wykorzystania ich dla lepszej realizacji celów negocjacyjnych,
Dokładnemu poznaniu strategii i ról negocjacyjnych w poszczególnych regionach świata, szczególnie w zakresie podejmowania kluczowych decyzji negocjacyjnych.
Cele szkolenia:

przekazanie wiedzy o: systemach wartości i kulturowych, standardach działania i sposobach komunikacji w różnych regionach świata,
zapoznanie uczestników z zasadami profesjonalnego przygotowania i prowadzenia negocjacji z partnerami biznesowymi na rynkach międzynarodowych,
praktyczne rozwinięcie umiejętności rokowań z partnerami zagranicznymi, reprezentującymi różne kulturowo style prowadzenia biznesu.
Korzyści dla uczestników:
uporządkowanie i uzupełnienie wiedzy o procesie negocjacji
poznanie własnych stylów : komunikacji i negocjacji oraz metod ich skutecznego zastosowanie w negocjacjach z partnerami zagranicznymi
poznanie technik negocjacyjnych oraz sposobów ich dostosowania do przyjętej strategii negocjacyjnej partnerów zagranicznych
poznanie podstawowych kodów kulturowych i stylów zachowań oraz ich wypływu na charakter i przebieg negocjacji
poznanie różnorodności zachowań i efektywnych sposobów komunikacji werbalnej i niewerbalnej w różnych kulturach oraz zasad przeciwdziałania próbom manipulacji w tym zakresie
poznanie zasad stosowania elementów etykiety , protokołu i zachowań w negocjacjach biznesowych.
Kto powinien wziąć udział?

Osób, które w swojej pracy uczestniczą w procesach negocjacji międzynarodowych.

Program szkolenia

Dzień pierwszy

Przedstawienie się uczestników, program ramowy szkolenia, oczekiwania, kontrakt uczestników

Style komunikacji interpersonalnej, ich wpływ na charakter, przebieg oraz ostateczne wyniki negocjacji

  • Podstawowe wymiary
  • Charakterystyczne zachowana
  • Silne strony
  • Źródła problemów i dostosowywanie się do nich

Profil stylu negocjowania

  •  Samoocena umiejętności negocjacyjnych
  • Poznanie profilu negocjacyjnego

Wprowadzenie w tematykę kultury

  • Definicja
  • Zaprogramowanie
  • Model góry lodowej

Model kultury

  • Model polskiej kultury
  • Stereotypy kulturowe czyli jak Polacy widzą inne narody a jak inni widzą Polaków
  • Stereotypy na wesoło
  • Szok kulturowy
  • Polacy jako negocjatorzy

Czynniki kulturowe wpływające istotnie na prowadzenie handlu i przebieg negocjacji międzynarodowych:

  • Sposób  komunikacji z otoczeniem,
  • Stosunek do czasu,
  • Stosunek do religii,
  • Stosunek osoby do społeczeństwa,
  • Kontakty międzyludzkie,
  • Status hierarchiczny,
  • Stosunek do ceremonii,
  • Struktury przedsiębiorstw,
  • Charakter negocjacji,

Istota, typy i przebieg negocjacji międzynarodowych:

  • na podstawowych obszarów kulturowych świata:

–       Europa Północno-Zachodnia, USA, kraje anglojęzyczne

–       Kraje Morza Śródziemnego i Ameryki Południowej

–       Kraje Bliskiego Wschodu

–       Kraje Środkowego Wschodu

–       Kraje Dalekiego Wschodu

  • z najważniejszymi partnerami handlowych Polski:

–       Niemcy

–       Francja

–       Włochy

–       Wielka Brytania

–       USA

–       Rosja

–       Egipt

–       Indie

–       Chiny

–       Japonia

Systemowe przygotowanie do negocjacji

  • Określenie powodu, przedmiotu, celu ogólnego i celów cząstkowych
  • Analiza stanu wyjściowego i ustalenie obiektywnych kryteriów
  • Zdefiniowanie problemów i stanowiska negocjacyjnego
  • Przyjęcie określonej strategii negocjacyjnej
  • Scenariusz działania w poszczególnych fazach negocjacji

Dzień drugi

Praktyczne ćwiczenia z negocjacji międzynarodowych prowadzonych przez jednego kupującego i sprzedającego lub zespoły złożone z negocjatorów zajmujących różne pozycje w strukturze hierarchicznej

  • Prowadzenie negocjacji międzykulturowych z partnerem z obszaru Europy Północno-Zachodniej (alternatywnie – z partnerem z basenu Morza Śródziemnego, alternatywnie z partnerem z USA, alternatywnie z partnerem z Europy Wschodniej)
  • Prowadzenie negocjacji międzykulturowych z partnerem z krajów Ameryki Północnej (alternatywnie – z partnerem z obszaru Ameryki Południowej )
  • Prowadzenia negocjacji międzykulturowych z partnerem z obszaru Bliskiego Wschodu (alternatywnie – z partnerem z obszaru Środkowego Wschodu,  alternatywnie – z partnerem z obszaru Dalekiego Wschodu )

Prelegenci

Cytat

trener Effect Group

Gdzie i kiedy

Warszawa 3 - 4 grudnia 2020
brak danych

Warszawa

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + 23% VAT za osobę
1390 PLN
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Weź udział

Organizator

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa
Erazma Ciołka 16
woj. mazowieckie
Effect Group Sp. z o.o. to firma szkoleniowo-doradcza która działa na rynku szkoleń od II połowy 2006 roku i specjalizuje się w zwiększaniu efektywności na wszystkich poziomach organizacji, poprzez udostępnianie sprawdzonej wiedzy i doświadczenia zaw...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia online dostępnego na górze strony. Skontaktujemy się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia.

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Effect Group Sp. z o.o.
01-443 Warszawa Erazma Ciołka 16
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!