Szkolenie: Negocjacje z dostawcami

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/negocjacje-z-dostawcami-69654

Informacje o szkoleniu

  • Negocjacje z dostawcami


    ID szkolenia: 69654
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Produkcja
  • Adres szkolenia:

    Hotel Hilton
    ul. Grzybowska 63
    Warszawa
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 22-23.11.2017
    Godziny zajęć (czas trwania):
    -
  • Organizator szkolenia:

    Langas Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia i Kursy

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

W jaki sposób wykorzystać narzędzia negocjacyjne w prowadzeniu procesu zakupu? Jak poprawnie argumentować, świadomie prowadzić cały proces negocjacji i kontrolować jego przebieg? Jak wykorzystywać triki negocjacyjne i jednocześnie bronić się przed manipulacją?

Zapraszamy do udziału w dwudniowym szkoleniu z długoletnimi praktykami w zakresie negocjacji z dostawcami.

Korzyści z udziału w szkoleniu:

Zdefiniujesz i przeanalizujesz własny styl komunikacji w prowadzeniu negocjacji zakupowych
Zdobędziesz praktyczne umiejętności oraz wiedzę dotyczącą skutecznych zachowań i technik negocjacyjnych
Dowiesz się, jak rozpoznawać stosowane techniki negocjacyjne wobec Ciebie
Poszerzysz swoje umiejętności związane z radzeniem sobie z zagrywkami drugiej strony
Ugruntujesz swoją wiedzę i poszerzysz perspektywę postrzegania negocjacji zakupowych jak interdyscyplinarnej dziedziny
Zwiększysz swoją świadomość poprzez analizę krok po kroku naturalnie występujących zachowań i komunikacji w negocjacjach zakupowych

Szkolenie skierowane jest do:

Dyrektorów, Kierowników, Menedżerów Zakupów
Przedstawicieli handlowych
Kierowników Zaopatrzenia
Kupców, Specjalistów ds. Zakupów
Kierowników ds. sprzedaży
Konsultantów ds. Zakupów

Program szkolenia:

Dzień I - 22 listopada 2017 r.

ARKADIUSZ ŻUREK – Ekspert, coach i mentor, zawodowy negocjator, mówca motywacyjny.

8.30 – 9.00 Rejestracja, poranna kawa i herbata
9.00 Rozpoczęcie szkolenia

POSTAWA I NASTAWIENIE W NEGOCJACJACH ZAKUPOWYCH JAKO ABSOLUTNY WARUNEK SUKCESU

Test Kennedy’ego – różne spojrzenia na temat efektywności w negocjacjach
Gra „Dylemat więźnia” - negocjacje: walka czy współpraca?
Co wybrać?
Style negocjacyjne - postawa uległa, dominująca i współpracująca
Budowanie współpracy w negocjacjach – metoda Keneddy’ego- jak „wymuszać” współpracę na trudnych partnerach negocjacyjnyc

ŚWIADOME PROWADZENIE PROCESU NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH, CZYLI ZDECYDUJ SIĘ KIM CHCESZ BYĆ
Wprowadzenie modelu negocjacji według Willema Mastenbroek’a:

Wymiar interesu – dążenie do osiągania ambitnych celów, dbałość o własne interesy
Wymiar siły - przeżywanie swojej siły a strategia negocjacji. Sposoby budowania siły w negocjacjach.
Wymiar klimatu - nastawienia i emocje w prowadzeniu negocjacji – radzenie sobie ze swoimi emocjami i emocjami drugiej strony
Wymiar elastyczności – poszukiwanie sposobów realizacji własnych celów poprzez rozpoznanie potrzeb partnerów negocjacji

PROWADZENIE NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
Gra „Zimowe Szaleństwo”– dążenie do osiągania ambitnych celów, dbałość o własne interesy.

Rola dolnej i górnej granicy – rozpoznawanie i ustalanie przedziałów negocjacyjnych
Dookreślanie swojego celu negocjacyjnego – co chcę osiągnąć?
Analiza możliwego obszaru porozumienia – o co będzie zabiegać druga strona?
Z jakiego pułapu zaczynać negocjacje? Jak wprowadzać własne propozycje? – kluczowe znaczenie ambitnego otwarcia
Na co można się zgodzić, a na co nie?
Sztuka ustępowania: jak zaplanować strategię ustępstw?
mądre dawanie satysfakcji w negocjacjach

SPOSOBY BUDOWANIA SIŁY W NEGOCJACJACH

Przygotowanie jako sposób na zwiększenie siły i pewności siebie w negocjacjach
Jakie mam alternatywy?
Jakie alternatywy ma druga strona?
Jakie korzyści może mieć partner z przyjęcia moich propozycji?
Inicjatywa i aktywność jako element budowania pozycji w negocjacjach
Sposoby budowania argumentacji

ELASTYCZNOŚĆ W NEGOCJACJACH
Gra „Dinozaury” – docieranie do interesów - poszukiwanie sposobów realizacji własnych celów poprzez rozpoznanie potrzeb partnerów negocjacji

Stanowiska a interesy
Interes musi być chroniony – różne drogi dojścia do celu (realizacji interesu)
Jak być elastycznym, a nie uległym?
Jak sprawdzać, o co naprawdę chodzi drugiej stronie? - poszukiwanie sposobów realizacji własnych celów poprzez rozpoznanie potrzeb partnerów negocjacji
Jak radzić sobie z impasami?
Budowanie porozumienia negocjacyjnego
Zmiana podejścia do negocjacji; uwrażliwienie na potrzeby drugiej strony, przy jednoczesnym wzmocnieniu własnego stanowiska

15.30 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia

Dzień II - 23 listopada 2017 r.

KRZYSZTOF SARNECKI – zawodowy negocjator wynajmowany przez największe firmy na całym świecie, do negocjowania strategicznych kontraktów, zakupów i sprzedaży spółek, doradca strategiczny mentor, coach.

9.00 – 9.30 Rejestracja, poranna kawa i herbata
9.30 Rozpoczęcie szkolenia

STRATEGIA NEGOCJACYJNA W ZAKUPACH – DWA PRZYPADKI – KTÓRY WYBRAĆ?
Strategia walki i deprecjacji wartości reprezentowanych przez kontrpartnera

Analiza celów w perspektywach czasowych
Opłacalność operacyjna – analiza skuteczność

Strategia Zakupów Transformacyjnych czyli: kupować tanio czy kupować dobrze?

Mechanizm transakcji transformacyjnych
Analiza celów w perspektywach czasowych
Konkurencyjność a proces zakupowy

NEGOCJACJE
Stereotypy negocjacyjne – prawda czy fałsz?

Wygrywanie w negocjacjach – coś, co nie istnieje
Argumentacja w negocjacjach – fundamentalna sprzeczność
Obrona i atak – wielkie NIE w negocjacjach
Kwestie merytoryczne w negocjacjach–ich drugorzędność
Ufać czy nie ufać?– negocjator zawsze okazuje ufność
Technik i tricki - „coś bardzo nienegocjacyjnego”
Co to znaczy „silna pozycja w negocjacjach zakupowych”? – pułapka stereotypu

FUNDAMENTALNE ZAGADNIENIA NEGOCJACJI ZAWODOWYCH

Pojęcie wygranej w negocjacjach
Mechanizm „ wygrana – wygrana”
ZOPA i problem zdobywania stałej wartości
Cele krótko- i długodystansowe – pojęcie „negocjacji transformacyjnych”
Metodyka – modele negocjacji asertywnych
Model „Złota jedenastka”
4 zasady na NIE
6 zasad na TAK
Zasada „0” – klucz do skuteczności

Style i osobowości negocjacyjne

Style: miękki, twardy i mieszany
Style: kobra, lew, pies, ślimak

Przygotowanie procesu negocjacyjnego – kluczowe pojęcia

Rola szablonu przygotowania
Analiza profilu psychologicznego „drugiej strony”
Określenie celów swoich i drugiej strony oraz ich hierarchii ważności
Określenie potrzeb (bezpośrednich i pośrednich) i „tego, co ważne” dla obu stron
Określenie BATNY obu stron i „punktów odejścia”

Przygotowanie procesu negocjacyjnego

Wyznaczenie „obszaru negocjacyjnego” – pojęcie „ZOPA”
Wybór strategii, stylu i technik negocjacyjnych - dynamika procesu negocjacyjnego
Wybór własnego wizerunku jako kontr-partnera w negocjacjach
Określenie słabych i mocnych stron – swoich i kontr-partnera
Przewidzenie reakcji i zachowań drugiej strony i przygotowanie swoich reakcji
Przygotowanie możliwych pytań dla obu stron – pojęcie scenariuszy negocjacyjnych
Przygotowanie odpowiedzi dla obu stron – pojęcie algorytmów negocjacyjnych

Warsztaty: Wykorzystanie MACIERZY NEGOCJACYJNEJ jako praktycznego i skutecznego narzędzia przygotowania do negocjacji

GŁÓWNE MECHANIZMY NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH – TEMATY WDRAŻANE W FORMIE WARSZTATÓW

Komunikacja Nieantagonizująca™ - podstawa skuteczności w negocjacjach zakupowych

Pokora i empatia – rola emocji w komunikacji
Zachowania asertywne a zachowania agresywne i uległe
Mechanizm „uciekania ze zła w dobro”
Zasada konsekwencji
Prawo „do trzech razy sztuka” w negocjacjach – komunikacja jako kanwa osiągania celu

Mechanizm Akceptacji™ - Prawo Pareto w negocjacjach

Pojęcie mózgu „automatycznego”/
„pierwotnego” i „kontrolowanego” / „kłamliwego”
Mechanizm AIKIDO w komunikacji

„Naturalna ucieczka ze zła w dobro” – wykorzystanie DYSONANSU POZNAWCZEGO w negocjacjach, czyli jak każda energia kontrpartnera może działać na korzyść

Trudne sytuacje negocjacyjne w zakupach - tematy wdrażane w formie warsztatów

Konflikt, jako szansa
Brak ZOPA w negocjacjach zakupowych
Reakcje na różnorodne nierelacyjne zachowania kontr-partnera
Jak negocjować z pozycji zdecydowanie „słabszego?
Jak negocjować z osobą z „silnym brakiem zaufania”?

15.30 Zakończenie szkolenia

Informacje o prelegentach:

-

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • - - -

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat, obiady, poczęstunek podczas przerw

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

zgłoszenie do 31.10.2017 - 2 570 PLN + 23% VAT
zgłoszenie od 01.11.2017 - 2 970 PLN + 23% VAT

Szkolenie, kurs: Negocjacje z dostawcami