Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/negocjacje-zakupowe-w-praktyce-74155-id36

Informacje o szkoleniu

  • Negocjacje zakupowe w praktyce


    ID szkolenia: 74155
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Zaopatrzenie, zakupy Umiejętności osobiste
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Conference Center - Ogrodowa 12
    Ogrodowa 12
    61-821 Poznań
    Godziny zajęć (czas trwania):
    I dzień: 10:00 - 18:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)
    II dzień: 09:00 - 17:00
    (w tym przerwa obiadowa 45 min)
  • Organizator szkolenia:

    AVENHANSEN Sp. z o.o.
    ul. Podłączne 31
    30-218 Kraków
    woj. małopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
AVENHANSEN Sp. z o.o.
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy w zakresie posiadanych umiejętności negocjacyjnych uczestników oraz dostarczenie praktycznych narzędzi negocjacyjnych.

Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia: mini wykład, warsztat z dużą ilością ćwiczeń i przykładami  z życia.

Korzyści dla Uczestników szkolenia:

- Mają świadomość wpływu swej postawy na efektywność prowadzonych rozmów zakupowych

- Dokonają diagnozy swojego typu negocjacyjnego

- Potrafią rozpoznać typ negocjatora i adekwatnie się do niego odnieść

- Potrafią budować wizerunek negocjatora adekwatny do potrzeb

- Znają narzędzia budowania kontaktu z druga stroną, które zwiększają ich pozycję w negocjacjach zakupowych

- Potrafią korzystać w negocjacjach z: technik argumentowania, strategii poruszania trudnych kwestii, zasad umożliwiających szybsze pozyskanie zgody

- Wiedzą, jak utrzymywać kontrolę nad rozmową i prowadzić ją w wybranym dla siebie kierunku

Szkolenie skierowane jest do:

  • kupców
  • pracowników działu zakupów
  • przedsiębiorców
  • osób pragnących poszerzyć swoją praktyczną wiedzę z zakresu negocjacji zakupowych

Program szkolenia:

MODUŁ I. WPROWADZENIE DO TEMATU

  1. Analiza faktycznych oczekiwań uczestników (lista problemów)
  2. Analiza sposobu postrzegania negocjacji przez uczestników
  3. Uporządkowanie wiedzy uczestników na temat procesu negocjacji - przypomnienie pojęć: etapy procesu, interesy a stanowiska, możliwe wyniki negocjacji
  4. Determinanty i ograniczenia stron. Sztuka poznawania oraz wnioskowania o rzeczywistych oczekiwaniach, ograniczeniach, determinantach oraz możliwościach dostawcy
  5. Co negocjujemy? Sztuka wyznaczania zakresu negocjowanych kwestii

MODUŁ II. WSKAŹNIKI SIŁY I ŹRÓDŁA PRZEWAG W NEGOCJACJACH. BUDOWANIE POZYCJI W NEGOCJACJACH DOSTAWCĄ. WZMACNIANIE SWOJEJ POZYCJI NEGOCJACYJNEJ W SYTUACJI OGRANICZONYCH MOŻLIWOŚCI  I SŁABSZEJ POZYCJI WYJŚCIOWEJ.

  1. Jak budować swoją pozycję w negocjacjach?
  2. Jak robić to podczas spotkania, a jak przez telefon? Utrzymywanie kontroli nad rozmową negocjacyjną
  3. Jak zwiększyć własne poczucie wpływu na przebieg rozmów?
  4. Kształtowanie postawy silnego i wymagającego negocjatora
  5. Negocjacje z silnym i wymagającym partnerem
  6. Negocjacje z pozycji siły

MODUŁ III. PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI
Kto się nie przygotował, ten przygotował się na niepowodzenie.  Rola i znaczenie odpowiedniego przygotowania w negocjacjach. O czym pamiętać. Jak metodycznie przygotować się do rozmów

  1. BATNA - zasady określania alternatyw
  2. Siła sankcji - pozytywnej i negatywnej
  3. Czas w negocjacjach
  4. Rola i znaczenie nastawienia sprzyjającego w realizacji celów
  5. Zasady przygotowań (opracowanie celu, pozycji otwarcia, dolnej i górnej linii, strategie postępowania). Czego chcemy? Co zaakceptujemy? Umiejętność  wyznaczania zakresu negocjowanych kwestii. Planowanie efektu negocjacji
  6. Planowanie przebiegu rozmowy i technik. Wyznaczanie granic kompromisu
  7. Przewidywanie stanowiska drugiej strony - opracowanie kontrargumentacji. Planowanie możliwych zachowań partnera
  8. Rozwój umiejętności budowania relacji z kontrahentami zagranicznymi

MODUŁ IV. JA W ROLI NEGOCJATORA
Samoświadomość. Co wiem o sobie, jaka jest moja charakterystyka  jako negocjatora?  Na co stawiam w negocjacjach?  Co u mnie się sprawdza?

  1. Przekonania wzmacniające vs ograniczające
  2. Ja w negocjacjach - sytuacje charakterystyczne dla mnie i ich konsekwencje
  3. Moje mocne strony jako negocjatora:
    • adekwatna i wysoka samoocena
    • moja siła w negocjacjach, od czego zależy?
    • budowanie zaufania
  4. Poznanie własnego stylu negocjacyjnego. Jak lubię prowadzić rozmowy? Jak pozyskać kogoś, kogo się obawiam? Jaki styl ma mój Partner?
  5. Rozpoznawanie zachowań partnera rozmowy - analiza typów negocjacyjnych. Moje mocne strony w prowadzeniu rozmowy - sesja informacji zwrotnej
  6. Cztery typy negocjatorów i cztery sposoby zachowania się. Metody dostrajania się do typu partnera negocjacji

MODUŁ V. SKUTECZNE NEGOCJACJE Z DOSTAWCĄ

  1. Skutecznie znaczy zgodnie z celami. Jak pamiętając o celu, pilnować zaplanowanych rezultatów a nie samych metod?
  2. Jak skuteczniej rozmawiać w negocjacjach? 
  3. Ukierunkowanie na cel. Formułowanie celu rozmowy. O co pytać? Jak pytać? Jak trafniej oceniać możliwości drugiej strony? Na co zwracać uwagę? Prowadzenie rozmowy pytaniami i stosowanie pytań warunkowych w celu poszerzanie zakresu prowadzonych negocjacji
  4. Przekonanie o mojej skuteczności
  5. Świadomość gier negocjacyjnych i chęć uczestniczenia w nich

MODUŁ VI. STRATEGIE NEGOCJACYJNE
Negocjacje to gra.  4 typy gier negocjacyjnych, które pomogą Ci w prowadzeniu ich do celu. Jak jest różnica między strategią a taktyką? Jak je rozpoznawać i kiedy którą stosować?

  1. Porównanie strategii pozycyjnej (twarda i miękka strategia) z modelem negocjacji opartym na zasadach (meritum)
  2. Negocjacje jako gra. Jak proponować rozwiązania zaspokajające nasze interesy w negocjacjach? Jakie korzyści akcentować?
  3. Operowanie językiem korzyści odpowiadającym naszym  kluczowym interesom
  4. Obrona ceny:
    • Zasady prezentowania i relatywizacji ceny
    • Obrona własnego stanowiska
    • Typy reakcji i zachowań w sytuacji, kiedy nie możemy bądź nie chcemy się zgodzić na zmianę warunków
    • Skuteczna argumentacja i perswazja

MODUŁ VII. RADZENIE SOBIE Z OBIEKCJAMI. ZAMYKANIE SPOTKANIA Z DOSTAWCĄ
Wszystko co trudne staje się proste. Jak metodycznie reagować na trudne sytuacje w negocjacjach

  1. Skuteczne pokonywanie obiekcji i zastrzeżeń - zasady skutecznej argumentacji
  2. Odmowa. Szukanie alternatywnych rozwiązań /granice ustępstw
  3. Odczytywanie zielonych świateł gotowości drugiej strony
  4. tzw. „Głupia chwila” - czas wzmożonej hojności
  5. Techniki zamykania negocjacji

MODUŁ VIII. PODSUMOWANIE. ACTION PLAN

  1. Podsumowanie kluczowych wniosków
  2. Pytania końcowe
  3. Sporządzenie indywidualnych planów działania wraz z podjęciem zobowiązania do ich realizacji

Informacje o prelegentach:

Wojciech Szewczykowski

Trener, konsultant, negocjator. Biznesowy praktyk. Były dyrektor i członek zarządu. Posiada praktyczne doświadczenia w sprzedaży oraz 8 letnie doświadczenie menedżerskie na stanowiskach kierowniczych i dyrektorskich. Od 13 lat trener, doradca, konsultant. Wyróżnia go dystans, ciekawość i pasja. Szacunek i uznanie klientów związane są z jego doświadczeniem, umiejętnością łączenia warsztatu pracy trenera z bogatą praktyką zawodową.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1480 zł + 23% VAT za osobę

Cena zawiera:

- Autorskie materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu każdy uczestnik będzie mógł kontaktować się z Trenerem mailowo lub/i telefonicznie w celu uzyskania pomocy przy wdrażaniu umiejętności zdobytych podczas szkolenia)

Dostępne zniżki:

  • 200 zł rabat za dwie osoby
  • 400 zł rabat za trzy osoby
  • Piąta osoba gratis rabat za cztery osoby
  • 100 zł rabat za wpłatę do 4 tygodni przed datą szkolenia (od całości zamówienia)

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

  1. Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego powyżej.
  2. Po jego otrzymaniu będziemy się kontaktować z Państwem, potwierdzać udział oraz przekazywać informacje dotyczące organizacji szkolenia oraz zasad płatności.

Wydarzenie: Negocjacje zakupowe w praktyce