Szkolenie: Nie pozwól odejść najlepszym!

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...
Kategoria:

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/nie-pozwol-odejsc-najlepszym-71325

Informacje o szkoleniu

  • Nie pozwól odejść najlepszym!

    ID szkolenia: 71325
    Kategoria: Szkolenia i Kursy
    Branża/temat: Zarządzanie
  • Adres szkolenia:

    MsMermaid - Conference Center
    Wioślarska 8
    00-411 Warszawa
    woj. mazowieckie
  • Termin szkolenia:

    Data: 17-18.09.2019
    Godziny zajęć (czas trwania):
    9-16
  • Organizator szkolenia:

    Langas Group
    Krakowskie Przedmieście 79
    00-079 Warszawa
    woj. mazowieckie
    O firmie Inne oferty firmy
Langas Group
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Szanowni Państwo,

Rotacja pracowników w organizacji – jaki odsetek świadczy o zdrowiu firmy, a jaki wskazuje na niewątpliwy problem? Kiedy trzeba ten problem potraktować poważnie i jak dostrzec właściwy moment?

Wiele współczesnych przedsiębiorstw staje przed tymi samymi wyzwaniami: poszukiwanie nowych pracowników zabiera coraz więcej czasu i energii, generuje koszty, a mimo to organizacja ciągle boryka się z nadmierną ilością wakatów.

W ostatnim czasie zauważalny jest wzrost liczby pracowników, którzy odchodzą z naszej firmy. Mimo ciekawej oferty i niezłych zarobków w pierwszej kolejności odchodzą z firmy specjaliści i utalentowani pracownicy.

Czy to jest już "nowa normalność"?

Po części tak – nie ma co liczyć na szybki powrót rynku pracodawcy. Jednak z nadmierną rotacją można sobie poradzić.

Co można i warto zrobić, aby zmniejszyć wskaźnik rotacji? Kto jest za to odpowiedzialny? Czy warto wprowadzać działania doraźne?

Trzeba z całą mocą podkreślić, że nie jest to problem wyłącznie działów HR - dzisiaj, aby zmniejszyć odsetek odejść z pracy, konieczne jest zaangażowanie organizacji na wielu szczeblach. Jest to zagadnienie strategiczne, a liderzy mają szczególną rolę do odegrania w tej układance.

Dział HR może być inicjatorem pozytywnych zmian w organizacji i pełnić rolę katalizatora i kierunkowskazu dla zarządu i przełożonych – edukując, tworząc odpowiednie systemy i wdrażając korzystne praktyki. Bo troska o stworzenie właściwych warunków dla wartościowych pracowników w firmie powinna być udziałem całej organizacji.

Szkolenie skierowane jest do:

Kadra zarządzająca,
Pracownicy HR,
HRBP, którzy są odpowiedzialni za politykę zatrudnienia

Program szkolenia:

Nowa rzeczywistość: prawdziwe przyczyny zwiększonej rotacji pracowników w organizacjach

1. Przyczyny rotacji w organizacji:

Ćwiczenie
Lista przyczyn
Fluktuacja pracowników charakteryzuje się silnym zróżnicowaniem branżowym
Etapy, fazy uczenia się
3 typy menedżerów
Charakter pracy a fluktuacja
Ćwiczenie
2. Poziom rotacji, który wskazuje na problemy:


Dyskusja. Ile czasu po zatrudnieniu nowy pracownik jest „pod wodą – przynosi straty” i po jakim czasie zaczyna przynosić dochody?
Ćwiczenie. Jaki poziom rotacji jest „zdrowy” a jaki już szkodliwy?
3. Czynniki niezależne, osobiste a problemy organizacji:

Dwa ćwiczenia. Tworzymy listę czynników niezależnych – osobistych i związanych z problemami organizacji. Tworzymy zestaw rozwiązań, które mogą przeciwdziałać niepożądanej rotacji

4. Powody odejść podawane przez pracodawców vs pracownicy (na bazie najnowszych badań)i konsekwencje tych rozbieżności:

Jak to wygląda naprawdę?
Dane Eurobarometru
Jakie są konsekwencje tych rozbieżności?
5. Role i odpowiedzialność za prawidłowe wskaźniki fluktuacji w organizacji (HR, przełożony, kierownictwo wysokiego szczebla):

Dyskusja. Kto jest bezpośrednio odpowiedzialny za rotację?
Role Zarządu / właścicieli
Rola HR
Rola kierownictwa, przełożonego
6. Kto najczęściej odchodzi z pracy, kiedy i dlaczego?

Dyskusja. Nasze doświadczenia. Konsekwencje
+20, 60, -20
7. Sygnały ostrzegawcze

Ćwiczenie. Co, wg nas stanowi ostrzeżenie, prognozę kłopotów – rotacji?

Dzień II

Zatrzymajmy ich! - Metody przeciwdziałania rotacji

1. Kiedy rotację ograniczać. Jeśli nie ograniczać, to co robić dalej?

Dyskusja z uczestnikami szkolenia

2. Sposoby zapobiegania:

a) Po pierwsze – exit interview: jak dobrze skonstruować ankietę wyjścia i czego możemy się z niej dowiedzieć?
Ćwiczenie. Opracowujemy główne zagadnienia ankiety wyjścia. Odpowiadamy na pytanie dlaczego zawiera ona właśnie takie pytania, punkty

b) Po drugie – jak reagować na to, co nam mówią pracownicy?

Sposoby reagowania na wczesne symptomy zwiększonej rotacji
Kluczowa rola bezpośredniego przełożonego – jak go wspierać?
Co powinien wiedzieć i umieć? W jakie narzędzia może go wyposażyć dział HR?
Czy się troszczymy o innych, tak, żeby oni to zauważyli i odczuli?
Przykład czego uczyć bezpośrednich przełożonych. 10 zasad zarządzania podróżą własnego życia
Introduction days
3. Jak przeciwdziałać zwiększaniu rotacji już na poziomie rekrutacji pracowników?

Trzy pytania
Nasze zasady
Ludzie nie czytają w myślach!
4. A może pracować inaczej?
Jakim kolorem jesteś? Inspirowane książką „Pracować inaczej” Frederic Laloux i barwy organizacji

Organizacja turkusowa
Założenia odnośnie pracowników w turkusie
Teoria X i Y Douglasa McGregora
W mniejszości
W czym tkwi przełomowość organizacji turkusowych?
Oświadczenie nowoczesnego, motywującego szefa: Jestem tu po to by służyć...
Przykład na działanie w pomarańczu i zieleni – w drodze do turkusu... Zasada trzech kroków

Informacje o prelegentach:

ADAM GÓRECKI
Praktyk zarządzania, interim manager, wykładowca MBA, negocjator zastępczy – uprawomocniony, mediator, coach/trener i konsultant. Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju biznesu w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku.
27-letnie doświadczenie zawodowe zapewniło mu status eksperta z dziedzin: zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami, przywództwa w zmianie, negocjacji, sprzedaży B2B i B2C, obsługi i budowy trwałych relacji z klientami CRM, prowadzenia spotkań – wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training, work- life balance i work-life integration.
Był wiceszefem firm, ds. sprzedaży w Yawal i Final S.A. w ramach projektu interim management. Był dyrektorem sprzedaży krajowej w: Amica Wronki, Electrolux Poland (reprezentował firmę odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi), Merloni Indesit Polska(Ariston). Pracował jako kierownik działu sprzedaży w Leroy Merlin oraz był szefem sprzedaży w IKEA w Polsce. Zarządzał działami sprzedaży liczącymi kilkadziesiąt osób oraz był odpowiedzialny za kilkusetmilionowe budżety sprzedaży.
Absolwent studiów MBA oraz magisterskich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University – dyplom polski i brytyjski. W latach 2010-2015 Adam był wykładowcą Executive MBA w Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University – Oxford Brookes University. Odpowiedzialny był za prowadzenie warsztatów z Zarządzania Strategicznego, Etyki Biznesu, Kultury Organizacji, Zarządzania Talentami, Zarządzania przez Cele a także z Doskonalenia umiejętności Psychospołecznych. Opracował autorskie warsztaty z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
Współpracuje, jako wykładowca z UKSW (Kierunek: Coaching i Mediacje Społeczne). Współtworzył Chrześcijańską Szkołą Przywództwa (Studia Podyplomowe MBA). Współpracuje z Francuskim Instytutem Zarządzania (FIZ) jako wykładowca, w ramach prowadzonych przez Instytut studiów MBA. We Francuskim Instytucie Gospodarki (FIG) prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:„Komunikacja strategii firmy. Jak przekonać pracowników do realizacji strategii firmy? Warsztaty dla zarządzających”.

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1670 - +23%VAT

Cena zawiera:

CENA ZAWIERA: uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

przez formularz zgłoszeniowy

Szkolenie, kurs: Nie pozwól odejść najlepszym!