Szkolenie

Nie pozwól odejść najlepszym!

O szkoleniu

Szanowni Państwo,

Rotacja pracowników w organizacji – jaki odsetek świadczy o zdrowiu firmy, a jaki wskazuje na niewątpliwy problem? Kiedy trzeba ten problem potraktować poważnie i jak dostrzec właściwy moment?

Wiele współczesnych przedsiębiorstw staje przed tymi samymi wyzwaniami: poszukiwanie nowych pracowników zabiera coraz więcej czasu i energii, generuje koszty, a mimo to organizacja ciągle boryka się z nadmierną ilością wakatów.

W ostatnim czasie zauważalny jest wzrost liczby pracowników, którzy odchodzą z naszej firmy. Mimo ciekawej oferty i niezłych zarobków w pierwszej kolejności odchodzą z firmy specjaliści i utalentowani pracownicy.

Czy to jest już "nowa normalność"?

Po części tak – nie ma co liczyć na szybki powrót rynku pracodawcy. Jednak z nadmierną rotacją można sobie poradzić.

Co można i warto zrobić, aby zmniejszyć wskaźnik rotacji? Kto jest za to odpowiedzialny? Czy warto wprowadzać działania doraźne?

Trzeba z całą mocą podkreślić, że nie jest to problem wyłącznie działów HR - dzisiaj, aby zmniejszyć odsetek odejść z pracy, konieczne jest zaangażowanie organizacji na wielu szczeblach. Jest to zagadnienie strategiczne, a liderzy mają szczególną rolę do odegrania w tej układance.

Dział HR może być inicjatorem pozytywnych zmian w organizacji i pełnić rolę katalizatora i kierunkowskazu dla zarządu i przełożonych – edukując, tworząc odpowiednie systemy i wdrażając korzystne praktyki. Bo troska o stworzenie właściwych warunków dla wartościowych pracowników w firmie powinna być udziałem całej organizacji.
Kto powinien wziąć udział?
Kadra zarządzająca,
Pracownicy HR,
HRBP, którzy są odpowiedzialni za politykę zatrudnienia

Program szkolenia

Nowa rzeczywistość: prawdziwe przyczyny zwiększonej rotacji pracowników w organizacjach

1. Przyczyny rotacji w organizacji:

Ćwiczenie
Lista przyczyn
Fluktuacja pracowników charakteryzuje się silnym zróżnicowaniem branżowym
Etapy, fazy uczenia się
3 typy menedżerów
Charakter pracy a fluktuacja
Ćwiczenie
2. Poziom rotacji, który wskazuje na problemy:


Dyskusja. Ile czasu po zatrudnieniu nowy pracownik jest „pod wodą – przynosi straty” i po jakim czasie zaczyna przynosić dochody?
Ćwiczenie. Jaki poziom rotacji jest „zdrowy” a jaki już szkodliwy?
3. Czynniki niezależne, osobiste a problemy organizacji:

Dwa ćwiczenia. Tworzymy listę czynników niezależnych – osobistych i związanych z problemami organizacji. Tworzymy zestaw rozwiązań, które mogą przeciwdziałać niepożądanej rotacji

4. Powody odejść podawane przez pracodawców vs pracownicy (na bazie najnowszych badań)i konsekwencje tych rozbieżności:

Jak to wygląda naprawdę?
Dane Eurobarometru
Jakie są konsekwencje tych rozbieżności?
5. Role i odpowiedzialność za prawidłowe wskaźniki fluktuacji w organizacji (HR, przełożony, kierownictwo wysokiego szczebla):

Dyskusja. Kto jest bezpośrednio odpowiedzialny za rotację?
Role Zarządu / właścicieli
Rola HR
Rola kierownictwa, przełożonego
6. Kto najczęściej odchodzi z pracy, kiedy i dlaczego?

Dyskusja. Nasze doświadczenia. Konsekwencje
+20, 60, -20
7. Sygnały ostrzegawcze

Ćwiczenie. Co, wg nas stanowi ostrzeżenie, prognozę kłopotów – rotacji?

Dzień II

Zatrzymajmy ich! - Metody przeciwdziałania rotacji

1. Kiedy rotację ograniczać. Jeśli nie ograniczać, to co robić dalej?

Dyskusja z uczestnikami szkolenia

2. Sposoby zapobiegania:

a) Po pierwsze – exit interview: jak dobrze skonstruować ankietę wyjścia i czego możemy się z niej dowiedzieć?
Ćwiczenie. Opracowujemy główne zagadnienia ankiety wyjścia. Odpowiadamy na pytanie dlaczego zawiera ona właśnie takie pytania, punkty

b) Po drugie – jak reagować na to, co nam mówią pracownicy?

Sposoby reagowania na wczesne symptomy zwiększonej rotacji
Kluczowa rola bezpośredniego przełożonego – jak go wspierać?
Co powinien wiedzieć i umieć? W jakie narzędzia może go wyposażyć dział HR?
Czy się troszczymy o innych, tak, żeby oni to zauważyli i odczuli?
Przykład czego uczyć bezpośrednich przełożonych. 10 zasad zarządzania podróżą własnego życia
Introduction days
3. Jak przeciwdziałać zwiększaniu rotacji już na poziomie rekrutacji pracowników?

Trzy pytania
Nasze zasady
Ludzie nie czytają w myślach!
4. A może pracować inaczej?
Jakim kolorem jesteś? Inspirowane książką „Pracować inaczej” Frederic Laloux i barwy organizacji

Organizacja turkusowa
Założenia odnośnie pracowników w turkusie
Teoria X i Y Douglasa McGregora
W mniejszości
W czym tkwi przełomowość organizacji turkusowych?
Oświadczenie nowoczesnego, motywującego szefa: Jestem tu po to by służyć...
Przykład na działanie w pomarańczu i zieleni – w drodze do turkusu... Zasada trzech kroków

Czas trwania

9-16

Prelegenci

Cytat
ADAM GÓRECKI
Praktyk zarządzania, interim manager, wykładowca MBA, negocjator zastępczy – uprawomocniony, mediator, coach/trener i konsultant. Realizuje projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju biznesu w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku.
27-letnie doświadczenie zawodowe zapewniło mu status eksperta z dziedzin: zarządzania strategicznego, zarządzania zespołami, przywództwa w zmianie, negocjacji, sprzedaży B2B i B2C, obsługi i budowy trwałych relacji z klientami CRM, prowadzenia spotkań – wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training, work- life balance i work-life integration.
Był wiceszefem firm, ds. sprzedaży w Yawal i Final S.A. w ramach projektu interim management. Był dyrektorem sprzedaży krajowej w: Amica Wronki, Electrolux Poland (reprezentował firmę odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi), Merloni Indesit Polska(Ariston). Pracował jako kierownik działu sprzedaży w Leroy Merlin oraz był szefem sprzedaży w IKEA w Polsce. Zarządzał działami sprzedaży liczącymi kilkadziesiąt osób oraz był odpowiedzialny za kilkusetmilionowe budżety sprzedaży.
Absolwent studiów MBA oraz magisterskich w Wyższej Szkole Zarządzania w Warszawie (Polish Open University) oraz Oxford Brookes University – dyplom polski i brytyjski. W latach 2010-2015 Adam był wykładowcą Executive MBA w Wyższej Szkole Zarządzania – Polish Open University – Oxford Brookes University. Odpowiedzialny był za prowadzenie warsztatów z Zarządzania Strategicznego, Etyki Biznesu, Kultury Organizacji, Zarządzania Talentami, Zarządzania przez Cele a także z Doskonalenia umiejętności Psychospołecznych. Opracował autorskie warsztaty z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
Współpracuje, jako wykładowca z UKSW (Kierunek: Coaching i Mediacje Społeczne). Współtworzył Chrześcijańską Szkołą Przywództwa (Studia Podyplomowe MBA). Współpracuje z Francuskim Instytutem Zarządzania (FIZ) jako wykładowca, w ramach prowadzonych przez Instytut studiów MBA. We Francuskim Instytucie Gospodarki (FIG) prowadzi m.in. seminaria otwarte i zamknięte dla kadry zarządzającej pt.:„Komunikacja strategii firmy. Jak przekonać pracowników do realizacji strategii firmy? Warsztaty dla zarządzających”.

Gdzie i kiedy

Warszawa 17 - 18 września 2019
MsMermaid - Conference Center

00-411 Warszawa

Wioślarska 8

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
+23%VAT
1670 PLN
Cena zawiera:
  • CENA ZAWIERA: uczestnictwo w szkoleniu dla jednej osoby, materiały szkoleniowe, certyfikat obiady, poczęstunek podczas przerw
Weź udział

Organizator

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa
ul. Marszałkowska 58 lok. 15
woj. mazowieckie
W czasach dynamicznych zmian, postaw na firmę, która wie, co to znaczy SKUTECZNOŚĆ! Co nas wyróżnia? 1. Eksperci - nasi eksperci przechodzą najtrudniejszy etap selekcji doboru kadry trenerskiej szkoleń. Wśród nich jesteśmy uważani za najbardzie...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

przez formularz zgłoszeniowy

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.
Wiadomość została wysłana!

Dane kontaktowe

Langas Regtech sp. z o.o.
00-545 Warszawa ul. Marszałkowska 58 lok. 15
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!