O szkoleniu
Konflikt czy sytuacje trudne w pracy są nieuniknione. Jeśli jednak osoby zarządzające będą gotowe na takie sytuacje, konflikt zespołowy może stać się wartością. Liderzy powinni w tym celu wiedzieć, jak nim „zarządzić” i wyciągnąć z niego konstruktywne wnioski. Na szczęście istnieją gotowe narzędzia i modele interwencji, które każdemu świadomemu managerowi pozwolą stać się ekspertem ds. zarządzania konfliktem. Wszystko w rękach liderów (formalnych i nieformalnych!).
Na szkoleniu omówimy zagadnienia: zarządzanie zespołem, neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania zespołem, praca zespołowa i jej dysfunkcje, efektywność zespołu, jak radzić sobie ze stresem, trudne sytuacje w zespole, konflikt w zespole.
Cel szkolenia:
- budowanie świadomości uczestników w zakresie: skutecznego komunikowania i jego uwarunkowań, możliwości radzenia sobie w sytuacjach trudnych, stresogennych i konfliktowych,
- stymulacja autorefleksji oraz planowanie indywidualnych kroków rozwojowych w obszarach objętych tematyką szkolenia – z zastosowaniem technik pracy z obrazem oraz narzędzi ewaluacyjnych,
- kształtowanie świadomości uczestników w zakresie sposobu funkcjonowania naszego mózgu w pracy,
- przygotowanie uczestników do interwencji w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole,
- inspirowanie i zachęcanie uczestników do trwałej zmiany postaw i podejmowania działań mających na celu zastosowanie wiedzy i kompetencji w praktyce.
Korzyści ze szkolenia:
- konkretne rozwiązania i umiejętność ich wykorzystania w sytuacjach trudnych i konfliktowych (modele interwencji menedżerskich wraz z praktycznymi przykładami),
- zwiększanie efektywności pracy zespołu poprzez wiedzę o dysfunkcjach oraz umiejętność ich eliminowania,
- narzędzie ewaluacyjne: kwestionariusz analizy zespołu, do praktycznego wykorzystania w pracy z zespołem,
- pomysły na indywidualne działania rozwojowe do wdrożenia po szkoleniu.
Uczestnicy nabędą wiedzę o:
- neurobiologicznych podstawach komunikowania i zarządzania zespołem,
- 5 dysfunkcjach pracy zespołowej (P. Leoncioniego),
- typach reakcji na stres oraz sposobach radzenia sobie z sytuacjami stresogennymi.
Uczestnicy nabędą umiejętności:
- budowania zaufania w zespole i wpływania na jego efektywność,
- zarządzania konfliktem w grupie z wykorzystaniem modeli interwencji menedżerskiej,
- wykorzystania analizy 5 dysfunkcji do pracy z zespołem.
Adresaci szkolenia:
- menedżerowie, kierownicy, liderzy zespołów i superwizorzy,
- pracownicy planujący działania rozwoje w organizacjach.
Program szkolenia
Część 1: Neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania
- Wprowadzenie: określenie oczekiwań, ustalenie kontraktu w procesie grupowym oraz część zapoznawcza z wykorzystaniem kart coachingowych Points of You™
- Neurobiologiczne podstawy komunikowania i zarządzania zespołem: mózg w działaniu, model SCARF
- Rola kontraktu w budowaniu zaufania w zespole oraz zapobieganiu sytuacjom trudnym i konfliktowym
Część 2: 5 dysfunkcji pracy zespołowej – wprowadzenie do modelu i narzędzia analizy
- Autorefleksja indywidualna z użyciem AHA Fotografie, które inspirują: moje mocne strony i ograniczenia w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole
- Pięć dysfunkcji pracy zespołowej (według P. Lencioniego)
- Formularz oceny efektywności zespołu (5 dysfunkcji) – omówienie i możliwości zastosowania
Część 3: Stres i sytuacje trudne w pracy – jak sobie z nimi radzić?
- Klasyczna teoria stresu a najnowsze badania. Modele reakcji na stres i typy reakcji stresowych
- Moje podejście do sytuacji stresogennych – samoocena i refleksja indywidualna
- Definiowanie dobrych praktyk w zakresie radzenia sobie w sytuacjach trudnych w pracy
Część 4: Zarządzanie konfliktem w zespole – modele interwencji menedżerskich
- Jakie są znamiona konfliktu w zespole? I dlaczego nie taki konflikt straszny, jak go malują?
- Modele interwencji menedżerskiej w sytuacjach trudnych i konfliktowych w zespole
- Autorefleksja „na wyjściu” i planowanie indywidualnych kroków rozwojowych
Czas trwania
Prelegenci
Konsultant, certyfikowany trener, audytor. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie zarządzania ludźmi. Jako niezależny konsultant i trener pracuje od 2006 roku. Zajmuje się rozwojem indywidualnym i grupowym oraz badaniem opinii pracowników i doradztwem w zakresie doskonalenia organizacji. Pracuje z najwyższą kadrą zarządzającą oraz menedżerami różnych szczebli i zespołami eksperckimi - zarówno w wymiarze grupowym, jak i indywidualnym.
Koncentruje się na kluczowych wyzwaniach i buduje na pozytywach. Rozwija miękkie kompetencje, a w szczególności umiejętności komunikacyjne. Jest inspiratorką autorefleksji i orędowniczką dialogu. Uczy menedżerów, jak skutecznie budować zaangażowanie i przełamywać opory pracowników wobec zmian.
Jest absolwentką Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego i Podyplomowego Studium Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz stypendystką Copenhagen Business School (studia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i konsultacji). Ukończyła studia trzeciego stopnia (doktoranckie) na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, w Katedrze Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Certyfikowany Action Learning coach. Posiada także certyfikację w zakresie pracy metodą Points of You™.
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór )
- 5% przy zgłoszeniu min. 2 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 3 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 4 osób
- 5% przy zgłoszeniu min. 5 osób Rozwiń
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
- Przesłanie wypełnionego formularza jest zobowiązaniem do zapłaty za szkolenie.
- Płatność powinna być przekazana w formie przedpłaty na konto J.G.Training: BRE BANK S.A. - mBank 38 1140 2004 0000 3002 3360 7883.
- Brak dokonania płatności przed terminem szkolenia nie oznacza rezygnacji z udziału w szkoleniu.
- Rezygnacja z udziału w szkoleniu może być dokonana najpóźniej na 5 dni roboczych przed datą szkolenia, wyłącznie w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie lub nieobecność na szkoleniu nie zwalnia od dokonania opłaty.
- Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia z przyczyn od siebie niezależnych i odstąpienia od umowy. W takim przypadku przedpłaty zostaną niezwłocznie zwrócone zgłaszającym a Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe z powodu odwołania szkolenia.
- Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z warunkami umowy zawartymi w pkt. 1-5 i akceptujemy je.
- Oświadczamy, że jesteśmy umocowani do zawarcia niniejszej umowy w imieniu wskazanego wyżej podmiotu.
Masz pytania? Napisz do nas
