Szkolenie

Nowa ustawa Prawo zamówień publicznych – przygotowanie do respektowania przepisów. Przejrzysta analiza nowych rozwiązań oraz zmian. Szkolenie dwudniowe.

O szkoleniu

-
Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

-pracownicy wydziałów zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego i administracji rządowej;
-specjaliści ds. zamówień publicznych zatrudnieni w jednostkach służby zdrowia, szkolnictwie, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, ośrodkach pomocy społecznej, urzędach pracy i innych jednostkach podlegających reżimowi pzp;
-specjaliści ds. ofertowania w firmach uczestniczących w postępowaniach opartych o prawo zamówień publicznych po stronie Wykonawcy;
-wszystkie osoby pragnące zdobyć wiedzę na temat nowej ustawy Pzp, w tym audytorzy i pracownicy do spraw kontroli zamówień.

Cel szkolenia

14 października 2019 r. Prezydent RP podpisał ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych oraz ustawę z dnia 11 września 2019 r. - Przepisy wprowadzające ustawę ‒ Prawo zamówień publicznych. Skoro ustawa ma wejść w życie na początku 2021 roku, jej użytkownicy będą musieli się przygotować odpowiednio wcześniej do jej stosowania. Zakres zmian przewidzianych w ustawy jest bardzo szeroki. Proponujemy Państwu zapoznanie się z przepisami nowej ustawy Prawo zamówień publicznych w sposób systematyczny, ciekawy w systematycznym ujęciu.


Na przedmiotowym szkoleniu zostaną przekazane istotne informacje dla Zamawiających i Wykonawców w zakresie elektronizacji zamówień publicznych.
Ponadto omówiona zostanie koncepcja nowego prawa zamówień publicznych.

Korzyści dla uczestników

Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom:-zapoznać się z nowym prawem zamówień publicznych, odpowiednio wcześniej zatem bezpiecznie.

Szkolenie będzie zrealizowane na zasadzie:
nowości: co i dlaczego – oraz jaki jest cel nowego przepisu,
zmiany: – jak jest – jak będzie – dlaczego taka zmiana.


Transparentnie, przejrzyście w celu optymalnego przygotowania do użytkowania nowej ustawy – dla Zamawiających,audytorów, kontrolujących oraz wszystkich osób zainteresowanych wprowadzeniem zmian w tak ważnym i newralgicznym obszarze funkcjonowania sektora publicznego.

Metodologia

Metody tego szkolenia: wykład, historie i analogie, wykład interaktywny, case study, odgrywanie ról.
Jako pierwsza instytucja szkoleniowa w Polsce dbamy o to aby również szkolenia otwarte były dopasowane do oczekiwań oraz stylu pracy uczestników! Indywidualizacja szkolenia - dzięki udziałowi w takim szkoleniu uczestnicy osiągają oczekiwany przez pracodawcę poziom kompetencji i umiejętności.

Zajęcia są prowadzone metodą warsztatową opartą na aktywizacji uczestników szkolenia poprzez pracę w małych grupach, dyskusje na forum grupy oraz ćwiczenia, studia przypadków, scenki rodzajowe, pracę indywidualną, symulacje i mini - wykłady z omówieniem przykładów z życia i prezentacją multimedialną. Przedmiotem zajęć są realne trudności uwzględniające specyfikę danej branży oraz potrzeby i możliwości osób biorących udział w warsztatach. Uczestnicy uczą się poprzez doświadczenie ćwiczą różne sytuacje, mają możliwość konsultacji indywidualnych. Nauka poprzez kreatywność, elastyczność i osobiste doświadczenia jest najskuteczniejszą formą zdobywania nowych umiejętności.

Program szkolenia

|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
PROGRAM SZKOLENIA BĘDZIE ODPOWIEDNIO ZAKTUALIZOWANY I REALIZOWANY ZGODNIE Z OBOWIĄZUJĄCYM W DNIU SZKOLENIA STANEM PRAWNYM.

Dzień 1
Wprowadzenie nowej ustawy
1. Cel i kierunek zmian nowej ustawy Pzp.
2. Nowa systematyka projektu ustawy – dookreślenie postulatu w zakresie sposobu dokonywania wydatków publicznych
3. Nowe definicje - zmiany określeń podstawowych pojęć, doprecyzowania
4. Realizacja zamówień publicznych o wartości mniejszej niż wyrażona w złotych kwota 30 000 euro
5. Wyłączenia z reżimu Pzp.
Przygotowanie postępowania
6. Wstępne konsultacje rynkowe
7. Czynności poprzedzająca postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego – w tym analiza potrzeb i wymagań
8. Wyodrębnienie i uproszczenie procedury udzielania zamówień poniżej progów unijnych
Zmiany przepisów dotyczących poszczególnych trybów
9. Zmiany w zakresie procedur dwustopniowych i uelastycznienie trybów negocjacyjnych
10. Odformalizowanie trybu zamówienia z wolnej ręki.
Realizacja postępowania – czynności
11. Ogłoszenia i inne dokumenty zamówienia
12. Zmiany w katalogu obligatoryjnych i fakultatywnych przesłanek wykluczenia
13. Zmiany w zakresie polegania na zasobach podmiotów trzecich i podwykonawstwa
14. Reguły w zakresie składania podmiotowych środków dowodowych.
15. Zamiany w procedurze odwróconej
16. Zmiany w przepisach dotyczących kryteriów oceny ofert
17. Terminy związania ofertą – zmiany i doprecyzowanie przepisów
18. Nowe zasady wnoszenia wadium
19. Unieważnienie postępowania -zmiany
20. Nowe zasady komunikowania wykonawców po dokonaniu czynności oceny czy odpowiednio podjęciu decyzji przez zamawiającego
21. Nowe czynności poprzedzające zawarcie umowy

Dzień 2
Umowa w sprawie zamówienia publicznego i jej monitorowanie
22. Zmiany w przepisach dotyczących umowy:
-Zakres obligatoryjnych zapisów w umowie
-Zakazy w zakresie rażąco nieproporcjonalnego kształtowania niektórych postanowień umowy.
-Określenie klauzul niedozwolonych w umowie w sprawie zamówienia publicznego.
-Ugoda i pozostałe zmiany w zakresie umów.
23. Raport z realizacji zamówienia
Usługi społeczne i procedury szczególne
24. Zmiany dotyczące zamówień na usługi społeczne
25. Procedury szczególne – konkurs i zmiany przepisów
Środki ochrony prawnej i kontrola zamówień publicznych
26. Zmiany i nowości w zakresie rozpoznawania odwołań przez KIO
27. Wprowadzenie mechanizmów służących ujednoliceniu orzecznictwa dotyczącego zamówień publicznych
28. Skarga na orzeczenie KIO – zmiany
29. Wprowadzenie przepisów dotyczących systemu i zasad kontroli udzielania zamówień publicznych
30. Wprowadzenie do ustawy regulacji dotyczących postępowania koncyliacyjnego w przypadku sporów powstałych w trakcie realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego o dużej wartości.
Dobre praktyki i rola Prezesa UZP
31. Wzmocnienie roli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w przygotowywaniu i propagowaniu dobrych praktyk i wzorców dokumentów, które będą stanowiły wsparcie dla zamawiających
Przepisy wprowadzające nową ustawę Pzp.
32. Syntetyczny przegląd najistotniejszych zmian przepisów w innych ustawach, będących konsekwencją wprowadzenia nowej ustawy Pzp.
PODSUMOWANIE – OCENA ZMIAN
33. Dyskusja na podsumowanie szkolenia.
34. Praktyczne wnioski w zakresie przygotowania się do stosowania nowych przepisów.

Informacje organizacyjne

Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

Harmonogram zajęć

  • szkolenie trwa 2 dni (16h)
  • zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00 pierwszego dnia oraz 09.00- 17.00 drugiego dnia
  • ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
  • w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad


Dzień I
Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.12:00 -przerwa kawowa
Godz.14.00 -przerwa obiadowa
Godz.16.00 -przerwa kawowa
Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
Dzień II
Godz.09:00 -rozpoczęcie szkolenia
Godz.11:00 -przerwa kawowa
Godz.13.00 – przerwa obiadowa
Godz.15.00 -przerwa kawowa
Godz.17:00 -zakończenie szkolenia

Prelegenci

Cytat

Ekspert Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER w zakresie prawa zamówień publicznych. Certyfikowany Audytor wewnętrzny ze złożonym egzaminem państwowym - zaświadczenie Ministra Finansów. Szkoleniowiec/doradca/praktyk/ z doświadczeniem w zakresie kontroli, audytu w jednostkach samorządu terytorialnego, w tym audytu finansowego oraz legalności działania. Ekspert  zamówień publicznych oraz zarządzania projektami finansowanymi, w tym inwestycyjnymi ze środków UE. Arbiter z listy Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w latach 2004 - 2007, od 2007 roku reprezentuje strony jako pełnomocnik strony przed Krajową Izbą Odwoławczą. Kieruje zaprogramowanymi przez siebie studiami podyplomowymi o tematyce zamówień publicznych w Instytucie Ekonomicznym Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu. Posiada Certyfikat Dyplomowanego Audytora Wewnętrznego II stopnia Polskiego Instytutu Kontroli Wewnętrznej oraz Certyfikat doradcy i szkoleniowca – projekt KIGNET podsieć KIGNET LEX, Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych. Współpracuje w zakresie audytu i kontroli oraz zamówień publicznych z licznymi jednostkami sektora finansów publicznych. Organizator wielu przetargów publicznych zróżnicowanych wartościowo i przedmiotowo, w tym inwestycyjnych oraz finansowanych ze środków UE.

Gdzie i kiedy

Warszawa 21 - 22 grudnia 2020
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 10 - 11 grudnia 2020
Gdańsk

Gdańsk

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 5 - 6 listopada 2020
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Kraków 5 - 6 listopada 2020
Kraków

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Poznań 29 - 30 października 2020
Poznań

Poznań

woj. wielkopolskie

Gdzie i kiedy

Gdańsk 5 - 6 października 2020
Gdańsk

Gdańsk

woj. pomorskie

Gdzie i kiedy

Warszawa 24 - 25 września 2020
Warszawa

Warszawa

woj. mazowieckie

Gdzie i kiedy

Kraków 10 - 11 września 2020
Kraków

Kraków

woj. małopolskie

Gdzie i kiedy

Katowice 7 - 8 września 2020
Katowice

Katowice

woj. śląskie

Weź udział

Cena 1
zł netto
1190 PLN
Cena zawiera:
  • Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw. -cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Weź udział

Organizator

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań
Libelta 1a/2
woj. wielkopolskie
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER to oddany, profesjonalny zespół fachowców dogłębnie analizujący Państwa potrzeby, działając z pełną odpowiedzialnością i zaangażowaniem. To instytucja głównie specjalizująca się w realizacji projektów...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online lub wydrukować kartę zgłoszenia, a  następnie po jej uzupełnieniu odesłać faksem (61 6 247 936) lub mailem (info@szkolenia-semper.pl). 


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
61-706 Poznań Libelta 1a/2
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!