Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/nowe-obowiazki-podmiotow-zwiazane-z-gospodarka-odpadami-2020-elektroniczny-rejestr-bdo-ewidencja-odpadow-i-sprawozdawczosc-1-dniowe-warsztaty-praktyczne-72078-id802

Informacje o szkoleniu

  • Nowe obowiązki podmiotów związane z gospodarką odpadami 2020 - elektroniczny rejestr BDO, ewidencja odpadów i sprawozdawczość – 1-dniowe warsztaty praktyczne.


    ID szkolenia: 72078
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Administracja Budownictwo, architektura Prawo
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    -
    Kraków
    Kraków
    Godziny zajęć (czas trwania):
    Informacje organizacyjne
    Na kilka dni przed terminem wydarzenia skontaktujemy się z Państwem aby zapytać o Państwa oczekiwania, dotychczasowe doświadczenia i umiejętności, co pozwoli nam na częściowe dopasowanie programu szkolenia do Państwa potrzeb.

    Harmonogram zajęć
    szkolenie trwa 1 dzień (8h)
    zajęcia odbywają się w godzinach 10.00-18.00
    ze względu na warsztatową formę szkolenia maksymalna liczba uczestników to 15 osób
    w programie szkolenia przewidziane są 2 przerwy kawowe oraz 2-daniowy obiad
    harmonogram_szkolenia.jpg
    Dzień I
    Godz.10:00 -rozpoczęcie szkolenia
    Godz.12:00 -przerwa kawowa
    Godz.14.00 -przerwa obiadowa
    Godz.16.00 -przerwa kawowa
    Godz.18:00 -zakończenie szkolenia
  • Organizator szkolenia:

    Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
    Libelta 1a/2
    61-706 Poznań
    woj. wielkopolskie
    O firmie Inne oferty firmy
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Korzyści dla uczestników
• Uczestnicy zdobędą kompleksową wiedzę i umiejętności z zakresu:
-odpowiedzialności prawnej i obowiązków w zakresie gospodarki odpadami
-kwalifikowania odpadów zgodnie z katalogiem odpadów
-decyzji administracyjnych z zakresu gospodarki odpadami
-zasad wpisu do rejestru prowadzonego przez marszałka BDO
-prowadzenia ewidencji odpadów e elektronicznym systemie BDO
-weryfikacji odbiorcy odpadów
-wyznaczania miejsc i sposobów magazynowania odpadów
• Utrwalenie przekazanej wiedzy poprzez ćwiczenia, analizę konkretnych przypadków oraz rozwiązywanie trudności z jakimi spotykają się Uczestnicy w codziennej pracy.

Szkolenie skierowane jest do:

Grupa docelowa
Do udziału w szkoleniu serdecznie zachęcamy:
pracowników przedsiębiorstw
specjalistów ds. ochrony środowiska
specjalistów ds. gospodarki odpadami -osoby zajmujące się kwestiami środowiskowymi oraz gospodarką odpadami, w tym odpowiedzialnymi zorganizowanie transportu odpadów oraz wystawanie /zatwierdzanie kart przekazania odpadów
wszystkie osoby zainteresowane omawianą tematyką.

Cel szkolenia
• Celem szkolenia jest przekazanie Uczestnikom wiedzy i kwalifikacji w zakresie gospodarki odpadami oraz prowadzenia ewidencji odpadów w systemie BDO.
• Udział w szkoleniu pozwoli Uczestnikom na zdobycie cennych praktycznych umiejętności wypełniania elektronicznych dokumentów związanych z gospodarką odpadami dzięki aktywnym warsztatom z wypełniania sprawozdań i dokumentów ewidencyjnych.

Program szkolenia:

Program szkolenia

Niniejszy program szkolenia stanowi własność intelektualną Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER lub osób trzecich, w których imieniu Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER występuje. Materiał jest poufny i podlega ochronie prawem autorskim. Kopiowanie, przekazywanie osobom trzecim oraz wykorzystanie niezgodne z intencją organizatora szkolenia jest zabronione i stanowi naruszenie prawa.



1.Przepisy prawne regulujące gospodarkę odpadami w Polsce
2.Decyzje administracyjne: od przygotowania wniosku po weryfikację uzyskanej decyzji:
-pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
-zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
-zezwolenie na zbieranie odpadów,
-zezwolenie na transport odpadów.
3.Klasyfikacja odpadów – katalog odpadów, nadawanie odpadom odpowiednich kodów - ćwiczenie
4.Obowiązki wytwórcy odpadów, zasady postępowania z odpadami, w tym przekazywania ich osobom fizycznym (weryfikacja odbiorców, potwierdzanie odbioru)
5.Sposoby magazynowania i przekazywania odpadów , jak przygotować i oznaczyć miejsca magazynowania odpadów, planowane zmiany- projekt rozporządzenia ws szczegółowych wymagań dla magazynowania odpadów
6.Informacje ogólne o bazie danych o odpadach BDO
7.Podmioty zobowiązane do rejestracji w bazie danych o odpadach
8.Elektroniczny wniosek o wpis/aktualizację wpisu do rejestru BDO
9.Numer rejestrowy BDO – na jakich dokumentach trzeba go umieszczać
10.Rejestracja w BDO i logowanie do konta w bazie BDO, nadawanie uprawnień użytkownikom głównym i podrzędnym
11.Wypełnianie elektronicznej karty przekazania odpadu i karty ewidencji
-Statusy KPO – planowane, zatwierdzone, potwierdzenie wygenerowane, zrealizowane przyjęcie, potwierdzony transport, wycofane, odrzucone – omówienie różnic
-Jak przekazać odpad w BDO – omówienie krok po kroku procedury wystania KPO
-Wycofanie KPO – kiedy i w jaki sposób można zrezygnować z wystawionej KPO
-Jak dokonać wpisów w karcie ewidencji odpadów przy przekazaniu osobom fizycznym i poza RP
-Jakie dokumenty trzeba posiadać podczas transportu odpadów
-Odpady wytwarzane w ramach usług (ewidencja, przekazanie).
12.Ocena nowelizacji – korzyści, błędy, uwagi, spostrzeżenia
13.Zbiorcze zestawienie danych o odpadach za 2019 rok
14.Planowane kolejne zmiany w ustawie o odpadach i wynikające z nich obowiązki dla przedsiębiorców (okres przejściowy dopuszczający sporządzanie papierowych KPO, uregulowania dotyczące awarii systemu BDO)
15.kary pieniężne za nieprzestrzeganie przepisów.

Informacje o prelegentach:

-

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 690 zł netto

Cena zawiera:

-cena zawiera: -uczestnictwo w szkoleniu, -materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych] -materiały piśmiennicze [notatnik, długopis] -dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia -konsultacje poszkoleniowe -każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER -oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER należy uzupełnić formularz zgłoszenia online.


Wydarzenie: Nowe obowiązki podmiotów związane z gospodarką odpadami 2020 - elektroniczny rejestr BDO, ewidencja odpadów i sprawozdawczość – 1-dniowe warsztaty praktyczne.