O szkoleniu
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- zrozumieć aktualne wymogi w zakresie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK), w tym zmiany obowiązujące od 2025 roku
- poprawnie przygotować i złożyć struktury JPK_CIT i JPK_KR, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa podatkowego i rachunkowego
- identyfikować i unikać najczęstszych błędów w plikach JPK, które mogą skutkować kontrolami lub sankcjami
- stosować nowe zasady ustalania podstawy opodatkowania CIT, z uwzględnieniem kosztów uzyskania przychodu i przychodów podatkowych
- dokonywać prawidłowego ujmowania przychodów i kosztów podatkowych, z uwzględnieniem zmian wynikających z Polskiego Ładu oraz nowelizacji ustaw o CIT
- przygotować firmę do ewentualnej kontroli podatkowej na podstawie danych z JPK
- zrozumieć zależność między ewidencją księgową a obowiązkami podatkowymi, w tym sposób ich spójnego raportowania do urzędów skarbowych.
Główni księgowi,
Pracownicy działów księgowości,
Dyrektorzy finansowi,
Prezesi i Właściciele firm.
Program szkolenia
1. Podstawy prawne wprowadzenia zmian i ich uzasadnienie
2. Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026 – jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
3. Podmioty zwolnione z obowiązku raportowania JPK_CIT
4. Sankcje za niewdrożenie nowych obowiązków
5. Czy obligatoryjny roczny JPK_CIT znosi obowiązek przesyłania na żądanie JPK_CIT w trakcie roku?
6. Czy trzeba zmieniać zakładowy plan kont i politykę rachunkowości aby wdrożyć nowe przepisy?
7. Rodzaje kont podlegających raportowania
8. Powiązanie JPK_CIT z systemem KSEF, JPK_VAT i elektronicznymi sprawozdaniami finansowymi (kwestia porównywalności danych)
9. Prezentacja struktur JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
10. Omówienie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie dodatkowych danych o które trzeba uzupełniać księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:
a) dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika (numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany)
b) w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany
c) znaczniki identyfikujące konta ksiąg (znaczniki podatkowe i bilansowe)
d) dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej
e) różnice między wynikiem podatkowym a bilansowym podatnika
11. Czy w ramach JPK_CIT trzeba raportować dane o kontach „nieaktywnych” (na których brak salda w danym okresie sprawozdawczym)?
12. Możliwość podziału plików struktury JPK_KR_PD na mniejsze części
13. CIT estoński a nowe struktury logiczne – modyfikacja JPK u podatników korzystających z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, dotyczące rodzajów dochodów z tytułu:
a) zysku netto wypracowanego w okresie opodatkowania ryczałtem, w części przeznaczonej do podziału między wspólników lub na pokrycie strat powstałych w okresie poprzedzającym opodatkowanie ryczałtem
b) ukrytych zysków
c) wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą podatnika
d) zmiany wartości składników majątku (w przypadku łączenia, podziału, przekształcenia)
e) nieujawnionych operacji gospodarczych
f) zysku netto w części niepodzielonej lub nieprzeznaczonej na pokrycie straty w okresie stosowania ryczałtu – w przypadku podatnika, który zakończył opodatkowanie ryczałtem
14. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
a) podstawowe zasady prowadzenia ewidencji
b) typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe)
c) co z wieloletnią amortyzacją – jak pozyskać niezbędne ale historyczne dane do uzupełnienia, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
15. Czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
16. Czy dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej podaje się w odniesieniu do poszczególnych WNiP czy zbiorczo?
17. Jakie księgi należy uzupełnić w zakresie realizacji nowego obowiązku? (różnica pomiędzy zmianami w Księdze Głównej i księgach pomocniczych a schemami JPK),
18. Znacznik NPP – czy oznacza przychód bilansowy niebędący przychodem podatkowym obejmujący także przychody zwolnione (wskazano tylko DW)?
19. Gdzie należy kwalifikować przychody zwolnione (jako NPP czy PNPO)?
20. Co w przypadku, gdy pomiędzy datą przekazania, a datą zatwierdzenia SF w księgach zajdą zmiany wpływające na podatek dochodowy?
21. Rozporządzenie z dnia 13 grudnia Ministra Finansów zwalniające podmioty o przychodzie powyżej 50 mln euro, a także podatkowe grupy kapitałowe z obowiązku przesyłania ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w 2025r.
22. JPK_CIT a planowane kontrole podatkowe (nowe zasady przeprowadzania kontroli podatkowych)
Pytania i odpowiedzi.
Czas trwania
10.00-15.00
Forma zajęć
Terminy i miejsca
To szkolenie nie ma aktualnych terminów. Wyślij zapytanie o nowe terminy bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- zniżkę 5% przy zgłoszeniu za pośrednictwem Eventis.pl (cena standardowa 590 zł)
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
Wydarzenie nieaktualne. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
Płatności należy dokonać na trzy dni przed terminem szkolenia na konto:
mBank 90 1140 2017 0000 4102 0433 7598
W temacie przelewu prosimy o wpisanie daty i tematu szkolenia.
Na podstawie dokonanej płatności wysyłamy Państwu na podany w zgłoszeniu adres e-mailowy WYGENEROWANY INDYWIDUALNIE DLA KAŻDEGO UCZESTNIKA LINK DOSTĘPOWY.
Licencja i indywidualnie wygenerowany link aktywacyjny obejmuje dostęp do szkolenia tylko i wyłącznie dla jednej osoby.
Jeżeli chcecie Państwo udostępnić szkolenie większej liczbie osób - należy wykupić dodatkowe linki aktywacyjne.
Firma CRZ SENEKA zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilości uczestników z wykupionym, indywidualnym dostępem do szkolenia w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, które wysyłamy w formie elektronicznej.
Rezygnacja z udziału powinna nastąpić w formie pisemnej (e-mail) najpóźniej na 3 dni robocze przed szkoleniem.
Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Rezygnacja telefoniczna nie jest respektowana.
- Nazwa firmy: Centrum Rozwoju Zawodowego SENEKA S.C.
- Ulica i nr: Dąbrowskiego 40
- Kod pocztowy: 65-021
- Miejscowość: Zielona Góra
- Numer NIP: 9730814671
Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz
Dane kontaktowe
Organizator
