Szkolenie: Nowoczesny marketing dla niezaawansowanych. Podstawy marketingu

Wyszukiwanie
Słowo kluczowe:
Np.: temat, miasto, nazwa organizatora...

Adres WWW wydrukowanej strony: https://eventis.pl//szkolenie/nowoczesny-marketing-dla-niezaawansowanych-podstawy-marketingu-64814

Informacje o szkoleniu

  • Nowoczesny marketing dla niezaawansowanych. Podstawy marketingu


    ID szkolenia: 64814
    Typ: Szkolenia
    Kategoria: Marketing, reklama, PR
  • Termin szkolenia:

    Adres szkolenia:

    Atrium Centrum
    al. Jana Pawła II 27
    00-867 Warszawa
    Godziny zajęć (czas trwania):
    10:00 - 17:00
  • Organizator szkolenia:

    Akademia Marketingu ATRIUM
Zadaj pytanie:
Zgłoś uczestnictwo:
Narzędzia: Poleć znajomemu Drukuj
Wyszukaj inne
Szkolenia

Opis szkolenia

Informacje podstawowe o szkoleniu:

Korzyści i rozwój umiejętności:

zrozumienie roli marketingu w firmie w zależności od sektora I branży (B2B, B2C, FMCG, usługi i in.)
umiejętność wykorzystania segmentacji i profilowania klientów
praktycznego planowania działań marketingowych, wyboru strategii marketingowych
zdobycie umiejętności w zakresie komunikacji marketingowej B2B i B2C
poznanie zasad i elementów marketingu mix
umiejętność szacowania zwrotu z inwestycji w marketingu

Szkolenie skierowane jest do:

Szkolenie przeznaczone dla:

osób, które rozpoczynają pracę w działach marketingu i pragną poznać w praktyce podstawowe narzędzia pracy marketerów
dla osób bez klasycznego wykształcenia marketingowego, które chcą pogłębić i uporządkować wiedzę o marketingu
specjalistów z działów sprzedaży, którzy chcą poznać główne działania marketingowe
koordynatorów i specjalistów, którzy będą zarządzać produktem lub marką
osób, które pracują w działach marketingu i chciałyby pogłębić, uaktualnić i usystematyzować swoją wiedzę marketingową

Program szkolenia:

1. Zadania i wyzwania marketingu i marketerów w drugiej dekadzie XXI wieku

Wprowadzająca gra szkoleniowa ilustrująca różne punkty widzenia na strategie marketingowe
Kim powinien być współczesny marketer – strategiem, technologiem, sprawnym organizatorem, kontrolerem, mistrzem komunikacji?
Role i zadania marketerów w zależności od sektora, wielkości i formy własności firmy oraz uwarunkowań rynkowych
Już od początku spotkania mocno zaangażujemy Państwa w zajęcia dzięki bardzo inspirującej wprowadzającej grze szkoleniowej przedstawiającej strategie marketingowe z różnych punktów widzenia. Dodatkowo będziemy mogli (dzięki testowi ról w zespole marketingowych) jakie są naturalne predyspozycje i talenty w zakresie zadań stawianych przed marketerami każdej ze szkolonych osób.

2. Otoczenie marketingowe i zachowania klientów

Makrotoczenie i mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku + quiz: jak rprd
Modele zachowań nabywców – jak dzielimy klientów na rynku B2C a jak na rynku B2B (konkretne przykłady i modele)
Czynniki wpływające na zachowania nabywców – jak mierzyć wartość klientów (na przykładzie inspirującej strategicznej gry marketingowej)
Otoczenie i klienci (i zmiany ich zachowań) to elementy w największym stopniu wpływające na kształtowanie się strategii marketingowych. W tej części zajęć nie tylko poznamy praktyczne segmentacje klientów B2B i B2C (aktualne dla rynku polskiego), ale także uczestniczyć będziemy w pasjonującej półtoragodzinnej grze symulacyjnej w której szacować będziemy potencjał sprzedaży nowoczesnego kanału e-commerce dla różnych segmentów rynku.

3. Komunikacja i kampania marketingowa w praktyce

Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
Symulacyjna gra strategiczna z zakresu zarządzania strategią i komunikacją marketingową nowego produktu/usługi
Komunikacja marketingowa on-line i off-line – wzajemne powiązania
Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce
Na zakończenie pierwszego dnia zajęć proponujemy praktyczne doświadczenie w zakresie realizacji kampanii marketingowej przy określonym budżecie (rywalizacja w 2-4 zespołach) na symulowanym rynku. Dzięki doświadczeniu praktycznej symulacji kampanii będzie można zrozumieć czynniki od której zależy efektywność realizowanych strategii – dla najlepszego zespołu mamy również tradycyjnie nagrody.

4. Plany marketingowe w praktyce

Podstawy tworzenia planów marketingowych
Pozycjonowanie produktu na rynku
Analizy portfelowe (macierz McKinseya, profesjonalny cross-SWOT)
Wyznaczanie celów, ocena potencjału rynkowego
Wykorzystanie badań marketingowych w opracowywaniu strategii
Planowanie działań w macierzy produkt-rynek i tworzenie strategii marketingowych i metody budowania przewagi konkurencyjnej
Dobór narzędzi marketingowych do zaplanowanych działań
Szczególną atrakcją dla uczestników warsztatów będzie otrzymanie narzędzi w Excelu i w Power Point do wykorzystania w codziennej pracy – metody realizacji konkretnych analiz oraz sposobów ich przedstawiania na spotkaniach wewnętrznych ale także jako briefy dla partnerów zewnętrznych.

5. Taktyka działań marketingowych i marketing-mix

Elementy marketingu-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja
Zarządzanie produktami i usługami w praktyce – najważniejsze narzędzia
Zarządzanie ceną, badania i strategie cenowe
Działania dystrybucyjne i wsparcie sprzedaży
Zaplanowanie marketing-mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji – interaktywne case-study w formie symulacyjnej gry strategicznej
Podczas warsztatów dużo uwagi poświęcimy wyborowi narzędzi marketing-mix – z doradztwem które z nich i kiedy warto wykorzystywać w praktyce firm-uczestników warsztatów. Zwieńczeniem pracy nad doborem narzędzi marketing-mix będzie symulacyjna gra strategiczna, gdzie zadaniem poszczególnych zespołów będzie odpowiedni podział budżetu w zależności od sytuacji rynkowej i fazy cyklu życia produktu/usługi na rynku.

6. Kontrola efektów działań marketingowych

Marketingowa Karta Wyników
Wskaźniki marketingowe
Wskaźniki internetowe
Inne techniki oceny efektów działań marketingowych

7. Nowe media w marketingu i ich wykorzystanie

Marketing nowych mediów – omni-channel i wykorzystanie synergii mediów off-line i on-line
Klasyczna reklama czy/i pozycjonowanie w wyszukiwarkach/Ad Words – zasady budowy strategii
E-mail marketing, social media, content marketing, inbound marketing, mobile marketing – kiedy i w jakim zakresie stosować
Przyszłość narzędzi marketingowych – na które warto zwracać szczególną uwagę i jak budować nowoczesne strategie marketingowe
Na zakończenie spotkania wskażemy nowoczesne narzędzia marketingowe oraz sposoby ich efektywnego wykorzystania, w tym specjalne instrukcje stosowania narzędzi content marketingu, które uczestnicy otrzymają na własność do wykorzystania w codziennej pracy.

Informacje o prelegentach:

Michał Dziekoński

Koszt i warunki udziału

Ceny:

  • 1590 - + 23% VAT

Cena zawiera:

Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikaty, przerwy kawowe i lunche

Dofinansowanie z UE:

Nie.

Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:

Zgłoszenia proszę dokonać przez formularz dostępny na stronie www.szkoleniaatrium.pl

Wydarzenie: Nowoczesny marketing dla niezaawansowanych. Podstawy marketingu