Szkolenie

Nowoczesny Urząd. Skuteczny Public Relations w samorządzie terytorialnym.

O szkoleniu

Prowadząc podczas ostatnich wyborów samorządowych projekt w jednej z gmin zauważyłem, że żadna instytucja nie miała przeszkolonego specjalisty ds. PR i rzecznika prasowego. Nie istniał jednolity system komunikacji ze społeczeństwem z wykorzystaniem wszystkich nośników dostępnych władzom gminy oraz powiatu.

Natłok zadań, priorytety, budżet i kompetencje współpracowników decydują o wyborze strategii komunikowania się z mediami, organizacjami pozarządowymi, instytucjami podległymi i mediami. Nie mając odniesienia, porównania lub czasu na sprawdzanie informacji specjaliści nie wykorzystują posiadanych zasobów. W rzeczywistości powoduje to, że mają więcej pracy i mniej wymiernych efektów. Możemy doradzić.

Proponowane przez WGD PR szkolenie:
- pozwala oszczędzić czas specjalisty ds. promocji i public relations na szukanie rozwiązań – my oferujemy gotowe propozycje
- ułatwia pracę dzięki prezentacji sprawdzonych w innych samorządach systemów komunikacji z mediami i społeczeństwem
- stwarza szansę awansu dzięki poznaniu a następnie zastosowaniu przez specjalistę ds. PR najkorzystniejszych i często najtańszych formy promocji gminy i jej władz
- zwiększa kompetencje specjalisty do kreowania wydarzeń, wizerunku i relacji „na już” w oparciu o zdobyta wiedzę i posiadany materiał szkoleniowy
- nie ogranicza czasu – jest krótkie, prowadzone aktywnie z energią z wykorzystaniem przykładów i video-prezentacji
Kto powinien wziąć udział?
Szkolenie adresowane jest do rzeczników prasowych, specjalistów ds. promocji, PR i marketingu, ale tez do burmistrzów, członków zarządów gminy i powiatu, dyrektorów jednostek administracji publicznej, naczelników i pracowników wydziałów odpowiedzialnych za relacje publiczne i promocję instytucji i gminy.

Program szkolenia

Podstawowe cele skutecznego Public Relations w urzędzie i jego jednostkach podległych. Jak analizować sytuacje i jak zbudować strategię dla całej gminy lub powiatu?

•Urząd -media-społeczeństwo. Skuteczne komunikowanie się z otoczeniem urzędu i gminy od poziomu lokalnego do unijnego.
•Strategia PR instytucji, gminy, powiatu: - cele i podstawy planowania w PR,- dopasowanie narzędzi PR do sytuacji, budżetu i polityki gminy.
•Prezentacja burmistrza, dyrektora, naczelnika jako element budowy wizerunku instytucji.
•Zasady współpracy z mediami. Jak zdobyć media czyli czego oczekują dziennikarze od managerów oraz od specjalistów ds. PR jednostek samorządowych? Jak profesjonalnie przygotować informację i konferencję prasową.
•Wypowiedz w radio, przed kamerą i wystąpienie publiczne – jak uniknąć stresu i jak wykreować swój wizerunek.
•Komunikacja i PR w Internecie.
•Jak „nie dać się wodzić za nos”, czyli prawa i zasady rzetelnej komunikacji i dobrych relacji z dziennikarzami. Obowiązki dziennikarza – wybrane zagadnienia prawne, aby sprostowanie było ostatecznością.
•Różnice w przekazie, czyli jak prawidłowo i skutecznie wykorzystać różne media do prezentacji instytucji i jej polityki w gazecie i mediach elektronicznych.
•Rzecznik prasowy a wystąpienia publiczne władz instytucji i gminy.
•Jak skutecznie wykreować wydarzenia medialne od imprezy okolicznościowej do koncertu.
•Własna gazeta, portale i fora a opinia publiczna i pozyskanie inwestorów.

Prelegenci

Cytat
Maurycy Seweryn – Były wiceburmistrz Dzielnicy Ochota w Warszawie. Trzykrotnie wybrany radnym. Prowadził biuro prasowe Kandydata na Prezydenta Warszawy – Marka Borowskiego . Przeprowadził wiele kampanii wizerunkowych i PR, w tym kilkadziesiąt w ramach samorządu terytorialnego.

Wykładowca „Komunikacji interpersonalnej” i „Autoprezentacji i wystąpień publicznych” w Studium Podyplomowym w Wyższej Szkole Handlowej w Radomiu oraz „Etykiety i savoir vivre” na Wydziale Nauk Humanistycznych WSH.

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego i stypendysta Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Były doktorant w Katedrze Zarządzania WSPiZ im. Leona Koźmińskiego.


Absolwent Krajowego Centrum Edukacji Europejskiej oraz Studium Stosunków Międzynarodowych IPB. Ukończył Szkołę Liderów Społecznych i Politycznych Fundacji Schumana.

Doświadczenie w komunikacji i kreowaniu wizerunku zdobywa od 1995. Przez 4 lata był rzecznikiem prasowym Polskiego Związku Działkowców, rzecznikiem organizacji społecznych, pracownikiem Centrum Informacyjnego Rządu i sekretariatu MSWiA a następnie dyrektorem ds. PR w Towarzystwie Inicjatyw Społecznych „TROSKA” i PR managerem roadshow RAGE-RACE 2010. W sferze gospodarczej był kierownikiem projektu w Raabe Verlags, i dyrektorem ds. sprzedaży w Ricco Sp. z o o.
Ma na swoim koncie ponad 2000 publikacji prasowych. Założyciel Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations.

Gdzie i kiedy

Warszawa 30 kwietnia 2013
Sala szkoleniowa

02-384 Warszawa

Dickensa 31a

woj. mazowieckie

Weź udział

Cena 1
zł + VAT
699 PLN
Cena zawiera:
  • diagnozę potrzeb szkoleniowych Klienta i grupy docelowej, przygotowanie prezentacji, pokazu multimedialnego, przygotowanie materiałów do ćwiczeń dostosowanych do grupy docelowej, konsultacja zawartości merytorycznej materiałów, przeprowadzenie szkolenia przez trenera, przeprowadzenie oceny wyników szkoleniowych, sporządzenie raportu końcowego, przygotowanie i przesłanie płyty DVD do Klienta z gotowym materiałem poszkoleniowym, tygodniową obsługę posprzedażową – konsultacje, serwis kawowy, wyśmienity obiad
Weź udział

Organizator

Warszawska Grupa Doradców Public Relations
02-384 Warszawa
Dickensa 31 A/25
woj. mazowieckie
Warszawska Grupa Doradców Public Relations została założona w 2010 roku. Powstała z inicjatywy byłego burmistrza, radnego, rzecznika prasowego i dziennikarza. WGD PR oferuje doradztwo public relations, consulting wizerunkowy firm i osób, szkolenia ...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Weź udział, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Zgłoszenie

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Wiadomość została wysłana!
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Warszawska Grupa Doradców Public Relations
02-384 Warszawa Dickensa 31 A/25
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!