Obrona ceny i marży w rozmowie handlowej

O szkoleniu

Celem warsztatów Obrona ceny i marży w rozmowie handlowej jest przygotowanie uczestników do prowadzenia efektywnych negocjacji handlowych oraz wyposażenie w umiejętność posługiwania się wachlarzem najskuteczniejszych taktyk negocjacyjnych pozwalających skutecznie wartościować swoje stanowisko. Pokazanie sprawdzonych technik obrony ceny oraz argumentowania, by nie rozdawać rabatów i trzymać marżę.

  • Otrzymają narzędzia umożliwiające efektywną realizację własnych celów ekonomicznych w procesie negocjacji.
  • Nauczą się, w jaki sposób przygotować się do negocjacji. 
  • Dowiedzą się jak zdobywać informacje od drugiej strony i jak je wykorzystywać
  • Poznają strategie rozwiązywania trudnych sytuacji w negocjacjach
  • Poznają najskuteczniejsze techniki wykorzystywane w negocjacjach. 
  • Poznają i nauczą się stosować techniki perswazji bez możliwości obrony
  • Nauczą się projektować alternatywy i warunki brzegowe
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści

  • otrzymasz narzędzia umożliwiające efektywną realizację własnych celów ekonomicznych w procesie negocjacji
  • poznasz techniki dobrania treści argumentów w rozmowie o cenie i wysokości marży
  • udoskonalisz technik komunikacji, co zwiększenie kompetencji budowania relacji
  • dowiesz się jak przedstawić wartości dodane - jakość, warunki dostawy, doradztwo, serwis, długofalowe relacje, dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb klienta
  • poznasz techniki zachowania warunków cenowych i utwierdzania klienta, że dokonał optymalnego wyboru
  • dowiesz się jak rozmawiania językiem korzyści i stosowania argumentacji pro-sprzedażowej w sprzedaży
Kto powinien wziąć udział?

Szkolenie skierowane do: osób, które sprzedają produkty i usługi, przedstawicieli handlowych (B2B, B2C), konsultantów i doradców oraz specjalistów ds. sprzedaży. Zapraszamy również szefów sprzedaży - zawsze możesz podzielić się swoją wiedzą ze swoimi współpracownikami. 

Program szkolenia

PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI

  • Informacja i jej przetwarzanie
  • Sztuka zadawania odpowiednich pytań
  • Określenie warunków brzegowych
  • Analiza celów negocjacyjnych
  • BATNA
  • ZOPA

UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNE

  • Techniki negocjacji
  • Reguły wywierania wpływu
  • Obrona przed manipulacją
  • Taktyki negocjacyjne

Identyfikacja prawdziwych interesów rozmówcy.

  • Interes a stanowisko – czego oczekuje rozmówca.
  • Pytania pozwalające odkryć prawdziwe interesy rozmówcy.
  • Aktywne słuchanie w służbie przekonywania do swojego stanowiska.

JAK BYĆ EKSPERTEM I BUDOWAĆ WARTOŚĆ DLA KLIENTA?

  • W poszukiwaniu argumentów.
  • 4 ASY sprzedawcy.
  • Budowanie wartości osoby/produktu/firmy.
  • Pewność siebie/autoprezentacja.
  • Cena - kiedy klient wybiera najniższą?
  • Pytania kupno/brak zakupu

Cena - jeden z trudniejszych tematów rozmowy z klientem.

  • Co nas wyróżnia na rynku - radzenie sobie z konkurencją.
  • Kiedy i jak zaprezentować cenę?
  • Najczęstsze gry i wymówki klienta, stosowane podczas rozmów o cenie.
  • Zachowania stron i strategie prowadzenia negocjacji cenowych

Wiedza i umiejętności niezbędne w efektywnych rozmowach sprzedażowych

  • Rozpoznawanie własnych przekonań i motywacji
  • Praktyczne wykorzystanie języka perswazji oraz zasad wywierania wpływu
  • Skuteczna argumentacja -dostosowywanie stylu do cech osobowych rozmówcy

Rozwiązywanie trudnych sytuacji negocjacyjnych i techniki obrony ceny

  • Przygotowanie do negocjacji i wybór adekwatnych narzędzi
  • Strategia małych kroczków, czyli jak ustępować i jak przekonywać?
  • Odmowa Klienta i radzenie sobie z patem negocjacyjnym
  • Wykorzystanie asertywności jako narzędzia wspierającego w negocjacjach

Negocjacje cenowe - trening umiejętności

  • Przygotowanie ról na bazie własnych scenariuszy
  • Prowadzenie rozmów [ćwiczenia w parach]
  • Analiza rozmów pod kątem zastosowanych metod i ich skuteczności (samoocena i informacje zwrotne od Uczestników; podsumowanie ze strony trenera)

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

PIOTR JANKOWSKI - trener z dużym doświadczeniem biznesowym zebranym w obszarze sprzedaży, obsługi klienta, technik sprzedaży, budowania efektywnej ścieżki współpracy z klientem. Piotr, jako praktyk, przekazuje sprawdzoną wiedzę z charakterystycznym sobie poczuciem humoru i lekkością w opowiadaniu historii. Na praktycznych przykładach i realnych sytuacjach pokazuje, jak stosować poznane techniki, jak prezentować produkt mówiąc językiem korzyści, jak radzić sobie z obiekcjami czy finalizować transakcje. Pokazuje, że jak nie konkurować ceną i pokazać wartość produktu.

Najlepsze praktyki i doświadczenia stanowią kluczowe elementy szkoleń dedykowanych dla ludzi zajmujących się sprzedażą na co dzień. Siła 25 lat praktyki to wyróżnik, który stanowi zdecydowaną wartość dla uczestników szkoleń. W ich zakres wchodzą, m.in: praca z trudnym klientem, sprzedaż w sektorze bankowym, strategie skutecznej sprzedaży, negocjacje handlowe, standardy profesjonalnej obsługi klienta, finalizacja sprzedaży, budowanie wartości produktu/usługi/firmy, upselling i crosselling.

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Szawa Conference Sp. z o.o.

Warszawa

Jutrzenki 137

woj. mazowieckie

Rejestracja

Cena standardowa
za osobę
1 890
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

VIDI Centrum Rozwoju Kadr
44-335 Jastrzębie Zdrój/Kraków
ul Opolska paw.723
woj. śląskie
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszenia dostępnego na górze strony. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić zgłoszenie i przekazać wszystkie informacje organizacyjne.


Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

VIDI Centrum Rozwoju Kadr
44-335 Jastrzębie Zdrój/Kraków ul Opolska paw.723
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!