„Obrona przed presją manipulacją ze strony podwładnych”

O szkoleniu

Na pytanie: Dlaczego pracownicy manipulują przełożonymi? są dwie bardzo proste odpowiedzi: po pierwsze – ponieważ im się na to pozwala; a po drugie – bo chcą. Manipulacja jest formą wywierania wpływu na pojedynczego szefa lub na całą kadrę w taki sposób, by działał on w niezgodzie z własnym interesem, interesem firmy, natomiast dla korzyści pracownika, który dokonuje manipulacji.

Jest to negatywne wywieranie wpływu, które prowadzi do niekorzystnych konsekwencji dla managerów, którzy są poddawani manipulacji. Jest to jednocześnie forma wywierania wpływu, która jest najczęściej zaplanowana, świadoma oraz zawoalowana. By z niej korzystać niezbędny jest spryt oraz dobra znajomość osoby manipulowanej – tzw. jej słabe punkty. To wszystko stawia na przegranej pozycji managera, który jest manipulacji poddawany, a z kolei w uprzywilejowanej roli – pracownika korzystającego z manipulacji. Dlatego ci pracownicy, którzy mogą, z manipulacji korzystają – trudno ją zauważyć, trudno jej się przeciwstawić – przynosi ona korzyści i spełnia cele pracownika małym nakładem jego sił.

Opis szkolenia i cel

  • Celem szkolenia jest wsparcie kierowników, mistrzów, brygadzistów itd. w ich codziennej komunikacji z coraz bardziej roszczeniowymi i zdemotywowanymi pracownikami.
  • Warsztaty dedykowanie są wszystkim tym managerom średniego i niższego szczebla, którzy na co dzień podlegają coraz większej presji i manipulacji ze strony podwładnych.
  • Tzw. „Rynek pracownika” charakteryzuje się coraz większą mobilnością i zarazem obniżoną lojalnością podwładnych wobec pracodawcy a co za tym idzie również wobec swoich bezpośrednich przełożonych.
Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla uczestników

  • Warsztaty mają za zadanie zaopatrzyć kadrę kierowniczą w praktyczne narzędzia komunikacji antyinwazyjnej – wsparte wewnętrznymi systemami motywacji finansowej i pozafinansowej
  • Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili radzić sobie min. w takich sytuacjach jak:

– Atak personalny na przełożonego – podważanie jego autorytetu

– Odmowa wykonania zadania – Dlaczego Ja?, „Stawka mnie blokuje”, a za ile?…

– Szantaż emocjonalny – I co mi zrobisz? Nie masz prawa mnie zmuszać, odejdę do konkurencji!..

– Podważanie sensu zmiany standardu pracy – Po co to znowu zmieniać?

– Brak akceptacji potrzeby rozwoju – Zawsze było dobrze, po co znowu mam się uczyć na nowym stanowisku?..

– Obniżone tempo pracy – Przecież szybciej się już nie da!

– Nieprzestrzeganie dyscypliny pracy – samodzielne wyjścia na papierosa, rozmowy telefoniczne…

– Praca poza ustalonym standardem – Bo mi tak jest wygodniej!

– Itp… przykłady z Waszych obszarów

Kto powinien wziąć udział?
  • kadra kierwonicza
  • menadżerowie
  • liderzy
  • kierownicy projektów

Program szkolenia

Dzień I 8h

  • Poznajmy się
  • Dlaczego tutaj jesteś – to wynik perswazji czy manipulacji?
  • Czego oczekujesz?
  • Po co Ci to potrzebne?
  • Cele i zasady realizacji warsztatów
  • Definicja Manipulacji i Perswazji?
  • Doświadczenie rewolwerowca – zadanie symulacyjne
  • Jak i kiedy wpływamy na innych?
  • Różnice pomiędzy perswazją o manipulacją
  • Źródła i rodzaje manipulacji w pracy z podwładnymi
  • Typowe sytuacje manipulacji i szantażu ze strony podwładnych – i czy aby tylko ze strony podwładnych?
  • Typowe postawy i zachowania podwładnych a cele naszego szkolenia
  • Trudne sytuacje czy może słaby szef?
  • Co głównie decyduje o tym czy pracownik jest dla nas „Trudny”?
  • Doświadczenie z lewitującym długopisem – wnioski do dalszej pracy z podwładnymi
  • Autorytet przełożonego a siła manipulacji i szantażu ze strony podwładnych
  • Doświadczenie Milgrama – czyli jak szybko podnieść swój autorytet?
  • Trzy źródła autorytetu szefa – jak świadomie z nich korzystać
  • „Asertywna droga wojownika” – zadania symulacyjne na forum – wnioski do doskonalenia
  • Jak wspierać się autorytetem zewnętrznym, czyli… czy masz dobrego szefa na którym możesz polegać?
  • Asertywność czy empatia w zderzeniu z roszczeniowymi podwładnymi?
  • Asertywny szef, czyli jaki? – nasza diagnoza i wnioski do dalszej pracy
  • Czy warto być empatycznym? – kiedy i jak okazywać empatię a kiedy jest to niewskazane – przykłady z życia managera
  • „Małpi dzień” – zadanie symulacyjne
  • Autodiagnoza, czy jesteś asertywny? – mapa asertywności, test i wnioski indywidualne
  • Komunikacja werbalna czy pozawerbalna – jak nie dać się zmanipulować fizycznie
  • Doświadczenie Mehrabiana – prawda czy fałsz?
  • Słowa też mają znaczenie! – ćwiczenia z zamianą zwrotów reaktywnych na wyrażenia proaktywne
  • „Nie dotykaj mnie” – stawianie granic – ćwiczenie asertywności fizycznej na forum
  • Przykłady technik pozawerbalnych w komunikacji z roszczeniowymi podwładnymi – ćwiczenia w podzespołach
  • Inteligencja emocjonalna w pracy z agresywnymi podwładnymi
  • Inteligencja Emocjonalna (IE) wg. Golemana – teoria i praktyka
  • Test inteligencji emocjonalnej – autodiagnoza
  • Zarządzie stresem – praktyczne techniki autokorekty zachowania w kontrze do roszczeniowego podwładnego
  • „Niewidzialna zbroja szefa” – ćwiczenia na forum z zastosowaniem kamery

 

Dzień II 8h

  • Najtrudniejsze sytuacje w pracy z roszczeniowymi podwładnymi – przeżyjmy to razem!
  • Scenki sytuacyjne, ćwiczenia w parach i trójkach z zastosowaniem kamery
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem manuali (materiał szkoleniowy z możliwością rozbudowy i/lub dostosowania do specyficznych sytuacji uczestników szkolenia

Sesja I Ćwiczenie na rozgrzewkę: „Pojedynek na kciuki”

  • „Dlaczego Ja? – a dlaczego nie Ty?” – metoda pokonywania oporu przyjmowania zadań
  •  „Hamulec agresji” – metody egzekwowania poprawnego komunikowania się z przełożonym
  •  „Feedback” – informacja zwrotna w czterech krokach
  • „Neutralny kontroler” – metoda nieinwazyjnej, ale skutecznej kontroli realizacji zadań
  • „Rozmowa dyscyplinująca” – w wersji miękkiej i twardej

Sesja II Ćwiczenie na rozgrzewkę: „Wspólny rysunek – nasz domek i drzewko”

  • „Akcelerator tempa pracy” – metoda wpływu na pracownika, który opóźnia czas realizacji zadania
  • „Eliminator niedasiejstwa” – metoda rozmowy z pracownikiem stosującym komunikaty reaktywne
  •  „Stawka mnie blokuje!” – metoda szybkiego przejścia z obiekcji finansowych na zakres obowiązków podwładnego
  • „Dyscyplinator czasu przerw” – metoda szybkiego egzekwowania punktualności (wyjścia na przerwy, papierosy, telefony…)
  • „Tarcza szefa” –  metoda skutecznej obrony w sytuacji podważania autorytetu przełożonego

Sesja III Ćwiczenie na rozgrzewkę: „Otwórz moją dłoń”

  • „Uprzedzanie obiekcji” – metody obniżania oporu przed zmianą
  • „Pochłaniacz lęku przed zmianą” – metoda pracy z podwładnymi, którzy negują zmianę – znowu coś wymyślili!
  • „Notatka służbowa” – prosta i skuteczna metoda egzekwowania jakości i dyscypliny pracy
  • „Zatańczysz ze mną?” – metoda przyjmowania obiekcji, łączenie komunikatów asertywnych z empatycznymi + oddanie pytania

Sesja IV Ćwiczenie na rozgrzewkę: „Kto wejdzie do bunkra?”

  • „Zdarta płyta” – metoda asertywnego egzekwowania zadań
  • „Częściowa zgoda we mgle” – nieinwazyjna metoda rozładowania negatywnych emocji podwładnego
  • „Stawianie granic” – czyli metoda do trzech razy sztuka – jak egzekwować realizację zadań
  • „Lustrzane odbicie” – empatyczna metoda obniżania negatywnych emocji w pracy z podwładnymi
  • „Antystraszak” – metoda obrony przed szantażem typu: I co mi zrobisz? Idę do konkurencji! (lub na L4)
  • Podsumowanie i wnioski do dalszej pracy
  • Nad czym i w jaki sposób dalej pracować
  • Jak korzystać z manuali
  • Jak włączyć do pomocy bezpośrednich przełożonych
  • Ocena szkolenia

Czas trwania

2 dni

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Hotel Mercure Gdynia

81-372 Gdynia

Armii Krajowej 22

woj. pomorskie

Rejestracja

Szkolenie stacjonarne
za osobę
990
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
  • serwis obiadowy
  • przerwy kawowe
Zapisz się

Organizator

Agencja J&J
81-451 Gdynia
Al. Zwycięstwa 96/98
woj. pomorskie
Zwiększanie kompetencji pracowników firmy jest jednym z podstawowych warunków jej rozwoju. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wspieramy naszych klientów w planowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju pracowników oferując organizację oraz prowadzenie szkole...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Agencja J&J
81-451 Gdynia Al. Zwycięstwa 96/98
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!