Obsługa klienta z niepełnosprawnością i ze szczególnymi potrzebami – szkolenie dla instytucji publicznych i placówek usługowo-handlowych

O szkoleniu

Poprawiająca się dostępność przestrzeni użytkowej, wdrażanie przyjaznych rozwiązań technologicznych i wzrastająca dojrzałość społeczeństwa, przejawiająca się otwartością postaw wobec osób z niepełnosprawnością, sprawia, że coraz częściej stają się oni klientami różnych firm i instytucji. Niepełnosprawność Klienta, budzi często zakłopotanie u pracownika obsługi i wynika często z braku wiedzy na temat niepełnosprawności oraz jak się zachować, jak rozmawiać, w jaki sposób pomóc. Brak doświadczenia i umiejętności reakcji na potrzeby niepełnosprawnego Klienta nie może być przyczyną nieprawidłowej obsługi. Szkolenie dostarcza wiedzy na temat rodzajów oraz stopni niepełnosprawności, aktów prawnych dotyczących niepełnosprawności w Polsce, prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami oraz uwrażliwia uczestników szkolenia na temat niepełnosprawności co pozwoli na zwiększenie jakości i standardu usług.

Dlaczego warto wziąć udział?

Korzyści dla firm:

  • poprawa wizerunku firmy, która w trosce i odpowiedzi na potrzeby wszystkich klientów , wdraża niezbędne rozwiązania oraz wspiera osoby z niepełnosprawnością,
  • podniesienie jakości obsługi klienta z niepełnosprawnością,
  • działanie firmy zgodne z dobrymi zasadami obsługi klienta z niepełnosprawnością,
  • wzrost satysfakcji klientów ze sposobów oraz jakości obsługi klienta.
Kto powinien wziąć udział?

Pracownicy stanowisk obsługi Klienta pracujący w urzędach, bankach, hotelach, biurach turystycznych, punktach gastronomicznych, sklepach (sprzedawcy), środkach transportu (kierowcy) oraz wszystkie osoby, którzy w swojej pracy mają kontakt z Klientem.

Program szkolenia

Zakres tematyczny szkolenia:

1. Wprowadzenie do tematyki niepełnosprawności rodzaje niepełnosprawności, stereotypy definicja, modele i język opisu niepełnosprawności - etykieta językowa

2. Identyfikacja osób o szczególnych potrzebach, obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami, oczekiwania osób z niepełnosprawnościami

3. Dostępne formy wsparcia osób i metody komunikacji z osobami dotkniętymi różnymi rodzajami niepełnosprawności

4. Bariery w dostępności, minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, komunikacyjno-informacyjnej

5. Dostęp alternatywny

6. Dobre praktyki w zapewnieniu dostępności, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi

 

Zakres tematyczny, cześć praktyczna:

1. Rozwiązywanie konkretnych problemów, które pojawiają się w pracy związanej z obsługą osób z niepełnosprawnościami

2. Skuteczna i efektywna komunikacja się z osobami z niepełnosprawnościami w aspekcie ich specyficznych potrzeb wynikających z różnego typu niepełnosprawności

3. Wykorzystanie symulatora GERT symulującego trudności w poruszaniu się, symulatora, wad wzroku oraz wad słuchu, a także wózka inwalidzkiego w celu ukazania uczestnikom ograniczeń jakich doświadczają osoby z różnymi typami niepełnosprawności.

Czas trwania

Szkolenie jednodniowe w godzinach 9:00-17:00 (godziny lekcyjne)

Prelegenci

Krzysztof Kiepura - Zawód wyuczony: reżyser dźwięku

Zawód wykonywany: tyflospecjalista, trener, edukator, dyrektor kreatywny Fundacji Optymalnego Rozwoju Edukatorów Dostępności Uniwersalnej

 

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

To wydarzenie dostępne jest na zamówienie. Termin i miejsce przeprowadzenia zajęć uzgodnisz z organizatorem po złożeniu zamówienia. Organizator przeprowadza zajęcia: stacjonarnie i/lub online

Rejestracja

Cena 1
250
zwolnione z vat
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
  • certyfikat uczestnictwa
  • przerwy kawowe
  • parking
Zapisz się
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Podczas wypełniania formularza rejestracji zaznacz opcję "Oświadczam, że udział będzie finansowany ze środków publicznych, proszę o wystawienie faktury z zerową stawką VAT."

Jeśli potrzebujesz zarejestrować organizatora w wewnętrznym systemie zamówień możesz zrobić to na dwa sposoby. W trakcie wypełniania zgłoszenia w polu Uwagi przekaż tą informację - opiekun szkolenia skontaktuje się w celu dopełnienia formalności. Możesz to również zrobić samodzielnie z użyciem poniższych danych:
  • Nazwa firmy: Fundacja Optymalnego Rozwoju Edukatorów Dostępności Uniwersalnej "FOR EDU"
  • Ulica i nr: 3 Maja 111a
  • Kod pocztowy: 32-400
  • Miejscowość: Myślenice
  • Numer NIP: 6812092107

Najszybszym sposobem kontaktu z organizatorem i uzyskania dodatkowych informacji jest wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz też zadzwonić do organizatora.
Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Fundacja Optymalnego Rozwoju Edukatorów Dostępności Uniwersalnej "FOR EDU"
32-400 Myślenice, Polska 3 Maja 111a

Organizator

Fundacja Optymalnego Rozwoju Edukatorów Dostępności Uniwersalnej "FOR EDU"
32-400 Myślenice, Polska
3 Maja 111a
woj. małopolskie
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!