O szkoleniu
Poprawiająca się dostępność przestrzeni użytkowej, wdrażanie przyjaznych rozwiązań technologicznych i wzrastająca dojrzałość społeczeństwa, przejawiająca się otwartością postaw wobec osób z niepełnosprawnością, sprawia, że coraz częściej stają się oni klientami różnych firm i instytucji. Niepełnosprawność Klienta, budzi często zakłopotanie u pracownika obsługi i wynika często z braku wiedzy na temat niepełnosprawności oraz jak się zachować, jak rozmawiać, w jaki sposób pomóc. Brak doświadczenia i umiejętności reakcji na potrzeby niepełnosprawnego Klienta nie może być przyczyną nieprawidłowej obsługi. Szkolenie dostarcza wiedzy na temat rodzajów oraz stopni niepełnosprawności, aktów prawnych dotyczących niepełnosprawności w Polsce, prawidłowych postaw i zachowań w trakcie obsługi klientów z różnego rodzaju niepełnosprawnościami oraz uwrażliwia uczestników szkolenia na temat niepełnosprawności co pozwoli na zwiększenie jakości i standardu usług.
Korzyści dla firm:
- poprawa wizerunku firmy, która w trosce i odpowiedzi na potrzeby wszystkich klientów , wdraża niezbędne rozwiązania oraz wspiera osoby z niepełnosprawnością,
- podniesienie jakości obsługi klienta z niepełnosprawnością,
- działanie firmy zgodne z dobrymi zasadami obsługi klienta z niepełnosprawnością,
- wzrost satysfakcji klientów ze sposobów oraz jakości obsługi klienta.
Pracownicy stanowisk obsługi Klienta pracujący w urzędach, bankach, hotelach, biurach turystycznych, punktach gastronomicznych, sklepach (sprzedawcy), środkach transportu (kierowcy) oraz wszystkie osoby, którzy w swojej pracy mają kontakt z Klientem.
Program szkolenia
Zakres tematyczny szkolenia:
1. Wprowadzenie do tematyki niepełnosprawności rodzaje niepełnosprawności, stereotypy definicja, modele i język opisu niepełnosprawności - etykieta językowa
2. Identyfikacja osób o szczególnych potrzebach, obsługa klienta ze szczególnymi potrzebami, oczekiwania osób z niepełnosprawnościami
3. Dostępne formy wsparcia osób i metody komunikacji z osobami dotkniętymi różnymi rodzajami niepełnosprawności
4. Bariery w dostępności, minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej, komunikacyjno-informacyjnej
5. Dostęp alternatywny
6. Dobre praktyki w zapewnieniu dostępności, dyskusja, sesja pytań i odpowiedzi
Zakres tematyczny, cześć praktyczna:
1. Rozwiązywanie konkretnych problemów, które pojawiają się w pracy związanej z obsługą osób z niepełnosprawnościami
2. Skuteczna i efektywna komunikacja się z osobami z niepełnosprawnościami w aspekcie ich specyficznych potrzeb wynikających z różnego typu niepełnosprawności
3. Wykorzystanie symulatora GERT symulującego trudności w poruszaniu się, symulatora, wad wzroku oraz wad słuchu, a także wózka inwalidzkiego w celu ukazania uczestnikom ograniczeń jakich doświadczają osoby z różnymi typami niepełnosprawności.
Czas trwania
Szkolenie jednodniowe w godzinach 9:00-17:00 (godziny lekcyjne)
Terminy i miejsca
Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej
- certyfikat uczestnictwa
- przerwy kawowe
- parking
Brak miejsc. Wypełnij formularz, aby zapytać o nowe terminy.
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Najczęściej zadawane pytania
- Nazwa firmy: Fundacja Optymalnego Rozwoju Edukatorów Dostępności Uniwersalnej "FOR EDU"
- Ulica i nr: 3 Maja 111a
- Kod pocztowy: 32-400
- Miejscowość: Myślenice
- Numer NIP: 6812092107