O szkoleniu
Uczestnik po szkoleniu:
- rozpoznaje potrzeby Pacjenta,
- stosuje skuteczne techniki komunikacyjne,
- buduje adekwatny wizerunek własny oraz firmy,
- tworzy relację z Pacjentem,
- okazuje zainteresowanie Pacjentowi,
- wykazuje się inicjatywą w obsłudze Pacjenta,
- zapobiega nieporozumieniom,
- panuje nad emocjami własnymi i kontroluje emocje Pacjenta,
- radzi sobie w sytuacjach trudnych i nietypowych.
Szkolenie skierowanie jest do pracowników placówek medycznych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne w obsłudze pacjenta oraz poznać sposoby radzenia sobie w sytuacjach zastrzeżeń ze strony pacjenta. Szkolenie przewidziane jest dla osób zarówno zaczynających pracę z pacjentem jak i osób mających już pewne doświadczenie w tym zakresie.
Program szkolenia
MODUŁ I
Obsługa Pacjenta - podstawowe zasady
- uniwersalne zasady w procesie obsługi Pacjenta, trójkąt satysfakcji - merytoryka, pragmatyka, emocje,
- czego ludzie nie znoszą w obsłudze, a za czym tęsknią?
- jakie nasi Pacjenci mają potrzeby?
- proces obsługi Pacjenta,
- struktura rozmowy z Pacjentem.
MODUŁ II
Techniki komunikacyjne
- podstawowe zasady skutecznej komunikacji,
- analiza czynników utrudniających porozumiewanie się ze strony nadawcy i odbiorcy,
- efekt pierwszego wrażenia, dbałość o sferę werbalną i pozawerbalną,
- podkreślanie podobieństw,
- zmiana komunikatu negatywnego na pozytywny,
- sposoby przeciwdziałania niezrozumieniu.
MODUŁ III
Kontakt w obsłudze Pacjenta
- zasady dotyczące nawiązywania kontaktu,
- autoprezentacja, czyli sztuka kierowania wrażeniem – budowanie profesjonalnego wizerunku,
- podstawowe umiejętności potrzebne w rozmowie z Pacjentem (sposób formułowania wypowiedzi, zbierania potrzeb, zadawania pytań, argumentacja i przekonywanie),
- różne sposoby zachęcania Pacjenta do współpracy,
- inicjatywa – czyli co mogę zrobić, aby Pacjent poczuł się dobrze obsługiwany,
- sposoby dostrajania się do Pacjenta,
- znaczenie podtrzymywania „dobrego kontaktu”,
- specyfika rozmów telefonicznych z Pacjentem,
- korespondencja mailowa – zasady, wskazania, pułapki.
MODUŁ IV
Tworzenie wizerunku własnego jako osoby reprezentującej placówkę
- autoprezentacja (jak i co komunikuję poprzez swoje zachowanie, ekspresję, sposób mówienia, ton głosu...),
- diagnoza własnego stylu nawiązywania kontaktu.
MODUŁ V
Prezentacja usług placówki
- pytania w analizie potrzeb Pacjenta,
- prezentowanie cech w odniesieniu do potrzeb,
- język korzyści,
- dawanie wyboru (kiedy dawanie wyboru blokuje, a kiedy motywuje do podjęcia decyzji?),
- podejmowanie roli eksperta, uzasadnianie propozycji.
MODUŁ VI
Zasady zachowywania się wobec zastrzeżeń
- okazywanie zainteresowania,
- traktowanie obiekcji w kategoriach informacji,
- zadawanie pytań jako sposób pogłębiania wiedzy o przyczynach pojawiania się zastrzeżeń,
- sposoby radzenia sobie z emocjami w momencie pojawiania się zastrzeżeń,
- sposoby przyznawania racji Pacjentowi.
MODUŁ VII
- analiza trudności pojawiających się w kontaktach z Pacjentami,
- sytuacje trudne – skąd się biorą i czego dotyczą?
- typologia Pacjentów - sposoby rozpoznawania poszczególnych typów Pacjenta i dostrajanie się do ich postaw,
- „trudny Pacjent” – radzenie sobie z agresją, zniecierpliwieniem, nadmierną gadatliwością, brakiem zainteresowania, dezorientacją klienta, negatywnym nastawieniem,
- wyjaśnianie zaistniałych problemów (docieranie do osób, z którymi chcemy rozmawiać, wyjaśnianie problemu, budowanie relacji współpracy).
MODUŁ VIII
Wypracowanie (ćwiczenie) zasad obsługi Pacjenta
Na koniec szkolenia uczestnicy formułują wnioski w postaci reguł, jakie powinny być bezwzględnie przestrzegane w procesie obsługi Pacjenta zwłaszcza w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
Czas trwania
Prelegenci

Ewa Orlik-Marciniak
psycholog, trener, doradca biznesowy, coach, autorka projektów rozwojowych
Założycielka i współwłaścicielka firmy Open Konsultacje i Szkolenia. Trener z kilkunastoletnim doświadczeniem w zawodzie. Z wykształcenia psycholog, psychoterapeuta, doradca zawodowy. Ekspert w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Od kilkunastu lat zajmuje się przygotowywaniem strategii rozwojowych dla firm i organizacji oraz ich wdrażaniem. Interesuje się szczególnie rozwijaniem potencjałów i umiejętności pracowników oraz prawidłowościami rozwoju organizacji.
Jako doradca i trener współpracuje z firmami przy realizacji projektów dotyczących m.in. rozwoju umiejętności menedżerskich, komunikacji wewnętrznej, budowania modeli kompetencyjnych, wdrażania systemów motywacyjnych oraz budowaniu standardów obsługi klienta/pacjenta. Tworzy i realizuje takie projekty jak: Akademia Menedżera, Train the Trainers, High Potential. Ma doświadczenie w zakresie diagnozy Assessment & Development Center. Prowadzi coachingi indywidualne dla menedżerów różnego szczebla.
W pracy trenerskiej specjalizuje się w realizacji szkoleń z zakresu rozwijania kompetencji menedżerskich, komunikacji i współpracy, obsługi klienta/pacjenta, organizacji czasu pracy, radzeniu sobie ze stresem oraz mentoringu i umiejętności trenerskich.
Jako praktyk współpracuje ze środowiskiem akademickim. Prowadzi zajęcia z przedmiotów psychologicznych w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Rejestracja
- udział w zajęciach
- materiały szkoleniowo-konferencyjne
- certyfikat uczestnictwa (zobacz wzór)
- serwis obiadowy
- przerwy kawowe
Termin nieaktualny. Wybierz inny termin powyżej, bądź wypełnij formularz, aby zapytać o planowane nowe terminy.
Organizator

Najczęściej zadawane pytania
Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu jest wypełnienie formularza rejestracyjnego.
Po jego otrzymaniu skontaktujemy się z Państwem telefonicznie w celu udzielenia informacji dotyczących płatności oraz potwierdzenia rejestracji.
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 4 osób.
- Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas! lub zadzwoń!
Masz pytania? Napisz do nas
