Szkolenie

Obsługa pacjentów - szczególnie starszych, schorowanych i trudnych. 2-dniowe warsztaty praktyczne. Certyfikowane szkolenie online.

O szkoleniu

-
Dlaczego warto wziąć udział?

Cel szkolenia

  • Zapoznanie uczestników z różnymi stylami komunikacji.
  • Wypracowanie kompletnej komunikacji z różnymi pacjentami.
  • Poznanie narzędzi aktywnego słuchania.
  • Zwiększenie uwagi na potrzeby pacjenta.
  • Przedstawienie znaczenia emocji w komunikacji z pacjentem.
  • Poznanie swojego świata wartości i przekonań.
  • Wypracowanie konstruktywnych komunikatów informacji zwrotnej.
  • Zapoznanie uczestników z metodami radzenia sobie ze stresem, zarówno tymi doraźnymi jak i długofalowymi.
  • Zbudowanie swojej wewnętrznej siły, potrzebnej do zapewnienia równowagi psychicznej.
  • Poznanie szerokiej definicji asertywności wg Anny Townend.
  • Przećwiczenie komunikatu asertywnego „ja”.
  • Pokazanie różnic w komunikacji asertywnej, agresywnej i uległej.
  • Praktyczna nauka asertywnego radzenia sobie z agresją słowną.

 

Korzyści dla uczestników

Dzięki poznaniu różnic w komunikacji wg Taylora Hartmana uczestnicy będą potrafili łatwiej dostosowywać się do różnych stylów komunikacji swoich pacjentów. Zwiększą empatyczne słuchanie oraz przećwiczą zadawanie pytań, co bezpośrednio przełoży się na budowanie relacji z pacjentami. Będą mieli większą świadomość powstawania emocji w relacjach, swoich wartości i przekonań, co pomoże im chronić siebie w trudnych sytuacjach. Rozwiną umiejętność komunikowania konstruktywnej informacji zwrotnej, przez co będą mogli efektywniej wpływać na współpracę z pacjentem i jego rodziną. Znacząco zmniejszą poziom stresu, poprzez zastosowanie technik do niwelowania stresu krótko i długotrwałego. Poprzez narzędzia asertywności w komunikacji zadbają o swoja bezpieczną przestrzeń. Będą potrafili radzić sobie z komunikatem agresywnym kierowanym w ich kierunku.

Kto powinien wziąć udział?

Grupa docelowa

  • Personel medyczny mający bezpośredni kontakt z pacjentem.
  • Pielęgniarki, rejestratorki medyczne, ratownicy na co dzień spotykający się z pacjentami, z którymi trudno się komunikować.
  • Osoby pracujące z pacjentami w sytuacjach stresowych, powodujących napięcie w komunikacji.
  • Osoby pracujące w służbie zdrowia i mające kontakt z rodzinami chorych, którym muszą komunikować często niełatwe dla nich informacje.

 

Metodologia

Metody pracy podczas szkolenia on-line:

  • wygodna forma szkolenia - wystarczy dostęp do urządzenia z internetem (komputer, tablet, telefon), słuchawki lub głośniki i ulubiony fotel
  • szkolenie realizowane jest w nowoczesnej formie w wirtualnym pokoju konferencyjnym i kameralnej grupie uczestników
  • bierzesz udział w pełnowartościowym szkoleniu - Trener prowadzi zajęcia "na żywo" - widzisz go i słyszysz
  • pokaz prezentacji, ankiet i ćwiczeń widzisz na ekranie swojego komputera w czasie rzeczywistym.
  • podczas szkolenia Trener aktywizuje uczestników zadając pytania, na które można odpowiedzieć w czasie rzeczywistym
  • otrzymujesz certyfikat wydany przez jedną z wiodących firm szkoleniowych w Polsce
  • masz dostęp do konsultacji poszkoleniowych w formie e-mail do 4 tygodni po zrealizowanym szkoleniu
  • otrzymujesz indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia stacjonarne i online organizowane przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST

Program szkolenia

Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
 

1. Moduł: Wprowadzenie do szkolenia
• Przedstawienie celu szkolenia, programu, harmonogram.
• Ustalenie kontraktu z uczestnikami
• Runda początkowa uczestników szkolenia. Poznajmy się.

2. Moduł: Pacjenci są różni w komunikacji.
• Ustalenie swojego wiodącego koloru wg Taylora Hartmana.
• Typologia pacjenta w komunikacji z przełożeniem na konkretne zachowania.
• Zdefiniowanie zachowań i cech pacjenta, z którym komunikacja jest dla nas trudniejsza.
• Wypracowanie gotowych mechanizmów na budowanie porozumienia. Jak komunikować się z różnymi typami osobowości?

3. Moduł: Znajdź potrzeby pacjenta.
• Moc pytań otwartych w komunikacji z pacjentem.
• Pozostałe narzędzia aktywnego słuchania pozwalające budować relacje z pacjentem.

4. Inteligencja emocjonalna.
• Emocje w kontakcie z pacjentem. Jak oddawać przestrzeń na emocje pacjenta? Jak zarządzać emocjami?
• Ćwiczenie Rajska wyspa- jako klucz do poznania wartości i tożsamości
• Praca z kołem własnych wartości. Co w życiu jest dla mnie ważne i na ile to realizuję?
• Komunikat FUKO teoria i ćwiczenie. Dawaj informacje zwrotną, która prowadzi do rozwiązań i tonuje konflikty.
• Budowanie avatara, do ochrony swojej przestrzeni.
• Poznaj swoje zasoby, żeby wzmocnić swoje wewnętrzne „ja”.

5. Stres i metody na jego poskromienie
• Jak definiować emocje i umiejscawiać je w ciele.
• Ćwiczenie doraźne i błyskawiczne metody antystresowe: systemy oddechowe - tor przeponowy i piersiowy, „pies z głową do góry – pies z głową w dół” oraz „powitanie słońca”, jaga śmiechu
• Jak wprowadzić nasze mięśnie w stan rozluźnienia.
• Antystresowy styl życia. Gdzie budować swoją odporność i ładować baterie?
• Przedstawienie metod budowania swojej siły wewnętrznej.
• Wypalenie zawodowe. Poznaj jego etapy i objawy na każdym z poziomów.

6. Moduł: Bądź asertywny w kontakcie z trudnym pacjentem
• Czym jest asertywność?
• Różnica pomiędzy komunikatem asertywnym, agresywnym i uległym.
• Test na moją asertywność wg Anny Townend.
• Narzędzi i techniki asertywności: komunikat Ja.
• Jak poradzić sobie z nieprzyjemną krytyką i hejtem.
• Procedura stawiania granic psychologicznych wg Pameli Butler, czyli jak sobie radzić z agresją.

7. Podsumowanie szkolenia
• Moje wnioski i pierwszy krok do wzmocnienia siebie.
• Podsumowanie szkolenia przez trenera.
 

W przypadku szkolenia w formule on-line modyfikacji mogą ulec forma i sposób realizacji zaplanowanych dla Państwa ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni

Prelegenci

Cytat

-

Gdzie i kiedy

Online 27 - 28 maja 2021

Gdzie i kiedy

Online 22 - 23 kwietnia 2021

Gdzie i kiedy

Online 22 - 23 marca 2021

Gdzie i kiedy

Online 25 - 26 lutego 2021

Zapisz się

Szkolenie online
zł netto
1290 PLN
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań
Grottgera 16/1
woj. wielkopolskie
Szanowni Państwo, Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST to jednostka szkoleniowo-doradcza, której głównym celem programowym jest inicjowanie współpracy w obszarze doradztwa, badań i edukacji w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Aby zgłosić chęć uczestnictwa w szkoleniu prowadzonym przez Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST prosimy o wypełnienie formularza rejestracji dostępnego powyżej. Po jego otrzymaniu skontaktujemy się, aby potwierdzić rejestrację oraz przekazać wszelkie niezbędne informacje organizacyjne, w tym dotyczące płatności.

Wymagania techniczne: Komputer, smartfon lub tablet podłączony do internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Międzynarodowy Instytut Szkoleń Specjalistycznych IIST
60-758 Poznań Grottgera 16/1
Darmowy biuletyn informacyjny

Zapisz się do newslettera i otrzymuj powiadomienia o nowych wydarzeniach!