Obsługa reklamacji i zwrotów w sklepie internetowym - aspekty prawne i procedury

O szkoleniu

Zapraszamy na kompleksowe szkolenie online poruszające najważniejsze kwestie związane z prawami konsumenta.
Podczas szkolenia omówimy m.in. co to jest rękojmia, ile trwa rękojmia,kwestie różnic między rękojmią a gwarancją, odstąpienie od umowy, gwarancja bez paragonu, okres gwarancji,  gwarancja po wymianie rzeczy na nową, jak napisać reklamacje, ile trwa reklamacja, reklamacja przesyłki.

Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników praktycznych umiejętności stosowania przepisów prawa w relacjach z klientami.

Dlaczego warto wziąć udział?

Na szkoleniu Podstawy obsługi reklamacji i zwrotów dowiesz się m.in:

  • na co zwrócić uwagę przy analizie reklamacji
  • jak rozpatrywać reklamacje i zwroty zgodnie z prawem
  • poznasz rodzaje reklamacji i związane z nimi prawa i obowiązki sprzedawcy
  • co klient może zareklamować a czego nie
  • nauczysz się przeprowadzać procedurę reklamacyjną
  • nauczysz się przeprowadzać rozmowy reklamacyjne
  • w jakich przypadkach odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona
  • co musi zawierać regulamin Twojego sklepu abyś nie dostał/ dostała kary od UOKiK
  • jak wygląda procedura chargeback
  • jak składać “reklamację kurierską”
Kto powinien wziąć udział?
  • Właściciele sklepów stacjonarnych i internetowych
  • Pracownicy działów obsługi reklamacji i zwrotów
  • Kandydaci do działów obsługi reklamacji i zwrotów

Program szkolenia

Moduł 1. Wprowadzenie do tematyki reklamacji i zwrotów

  • Wyjaśnienie pojęć z zakresu prawa konsumenta
  • Omówienie regulacji prawnych dotyczących praw konsumenta
  • Omówienie najistotniejszych zapisów regulaminu sklepu
  • Omówienie uprawnień klienta wynikających z obowiązujących regulacji prawnych: o reklamacja o odstąpienie od umowy
  • Rodzaje reklamacji
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 2. Gwarancja

  • Obowiązki informacyjne
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu gwarancji
  • Wyjaśnienie pojęć związanych z gwarancją
  • Tryb składania reklamacji z tytułu gwarancji
  • Zakres odpowiedzialności gwaranta
  • Terminy obowiązujące przy gwarancji
  • Zależności między gwarancją a rękojmią
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 3. Rękojmia

  • Obowiązki informacyjne związane z rękojmią
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania reklamacji z tytułu rękojmi
  • Wyjaśnienie pojęć ściśle związanych z rękojmią
  • Wymogi formalne reklamacji z tytułu rękojmi
  • Uprawnienia, roszczenia i obowiązki klienta
  • Uprawnienia i obowiązki sprzedawcy
  • Terminy obowiązujące przy reklamacji z tytułu rękojmi
  • Procedura reklamacyjna
  • Koszty reklamacji z tytułu rękojmi
  • Wyłączenie odpowiedzialności sprzedawcy
  • Podstawy nieuznania reklamacji z tytułu rękojmi (m.in. uszkodzenia mechaniczne)
  • Rękojmia przy sprzedaży za granicę
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 4. Odstąpienie od umowy

  • Obowiązki informacyjne związane z odstąpieniem od umowy
  • Omówienie regulacji prawnych
  • Podmioty uprawnione do składania oświadczenia o odstąpieniu od umowy
  • Wymogi formalne odstąpienia od umowy
  • Obowiązki konsumenta
  • Obowiązki sprzedawcy
  • Terminy obowiązujące przy odstąpieniu od umowy
  • Procedura odstąpienia od umowy
  • Wyłączenia z odstąpienia od umowy
  • Koszty odstąpienia od umowy
  • Problemy przy odstąpieniu od umowy (m.in. uszkodzona przesyłka, raty)
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Moduł 5. Obsługa reklamacji

  • Przygotowanie właściwej procedury reklamacyjnej
  • Sztuka konstruowania pism (odpowiedzi, oświadczenia, formularze)
  • Podsumowanie modułu i pytania uczestników

Czas trwania

09.00-17.00

Terminy i miejsca

Zapoznaj się z aktualnymi terminami tego szkolenia bądź zapisz na powiadomienia o nowych terminach.

Online 21 październik 2022
Online 24 październik 2022
Online 8 listopad 2022
Online 22 listopad 2022

Rejestracja

Szkolenie online
za osobę
590
+23% VAT
Cena zawiera:
  • udział w zajęciach
  • materiały szkoleniowo-konferencyjne
  • certyfikat uczestnictwa
Zapisz się

Organizator

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa
Puławska 12/3
woj. mazowieckie
Akademia COZiR jest polską firmą specjalizującą się w szkoleniach z zakresu praw konsumenta. Od 4 lat z powodzeniem organizujemy szkolenia na terenie całego kraju. Uczmy jak obsługiwać reklamacje i zwroty w sklepie internetowym zgodnie z obowiązujący...
FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Prosimy o przejście do sekcji Zapisz się, aby wypełnić formularz zgłoszenia w wydarzeniu. Po jego wysłaniu organizator skontaktuje się celem potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia i przekazania szczegółów organizacyjnych.

Wymagany komputer z dostępem do internetu.

Kontakt

Masz pytania? Napisz do nas

Wypełnij formularz

Uzupełnij pole
Wybierz termin wydarzenia
Uzupełnij pole
Uzupełnij pole
Uzupełnij wiadomość
Potwierdź, że nie jesteś botem.
Musisz zaakceptować regulamin.

Dane kontaktowe

Eminia Sp. z o.o.
02-566 Warszawa Puławska 12/3
Powiadomienia o nowych terminach

Zapisz się, aby otrzymywać powiadomienia o nowych terminach tego wydarzenia!